Rătăcire – Lauren Kate


Titlu: Ratacire
Seria: Damnare/ Fallen
Volumul: 2
Autor:  Lauren Kate
Editura: Litera

 

COMANDA CARTE

O carte impresionantă, extraordinar de captivantă, o carte prin care trăiești dragostea divină, o dragoste ce nu aparține acestei lumi.

Rătăcire” continua întâmplările din primul volum, lăsând în urmă atmosfera de la Sword & Cross  și stabilind  rădăcinile acțiunii într-un cadru nou, la Shoreline, o școală de lux, unde o parte din studenți sunt nefilimi  înzestrați cu puteri diferite. În ciuda sentimentelor de dezorientare, această relocalizare îi oferă lui Luce un nou mediu de explorat.

Cursurile sunt predate de doi profesori foarte interesanți, Francesca și Simon, îngeri căzuți care aparțin taberelor opuse  și care în ciuda faptului că se iubesc sunt conștienți că sunt dușmani și că, odată cu o nouă luptă între bine și rău vor duce bătălia la capăt cu toate forțele lor, chiar dacă se vor ucide între ei.

Printre colegi, Luce este jumătatea unei dragostemitologice, blestemată, neîmplinita, de care toată lumea a auzit, devenind astfel  o curiozitate pentru toți, lucru care o deranjează. Dar printre toți curioșii, ea îi întâlnește pe Shelby colega ei de cameră cu care dezvoltă o prietenie pe parcurs, și pe Miles, un băiat draguț, simpatic, care se dovedește a fii un prieten excelent, și chiar mai mult de atât.

În timp ce vestea despre noua ei viaţă circulă repede,noi inamici apar în cadru, în timp ce Daniel și Cam fac un armistițiu de 18 zile, lăsând deoparte diferențele dintre ei, luptând pentru prima dată în viaţă pentru aceiaşi cauza și anume, protejarea lui Luce.

Instinctele de protejare ale lui Daniel includ și faptul că nu îi poate spune nimic lui Luce , legat de trecutul ei, de viețile ei anterioare inclusiv motivul pentru care ea trebuie să stea la Shoreline.Trebuie să afle singură toate aceste lucruri, dar ea nu înțelege de ce nu lepoate afla de la el ci le consideră secrete care nu îi dau pace și o fac să își pună tot felul de întrebări legate de relația lor.

Aflată totuşi în această școală, reuşeşte să învețe multe lucruri despre viaţa îngerilor, a demonilor și a nefilimilor,  și odată cuacestea află mai  multe despre umbrele care au urmărit-o toată viaţa și descoperă că trecutul ei este doar o cheie spre valorificare a viitorului.

Ceea ce îmi place foarte mult la cartea aceasta este faptul că, spre deosebire de alte romane, în care eroina este pregătita să își accepte dragostea complicată fără prea multe întrebări, “Ratacire” este o carte care ilustrează adevărata complexitate a relațiilor. Luce nu doar că obiectează faptul că este lăsată singură, fără Daniel la Shoreline, dar  este și deranjată de faptul că el considera că știe mult mai bine decat ea ce este de făcut.

Deși, ca cititor, ai tendința de a spune că dragostealor e indestructibilă și că ea ar trebui să aibă încredere în judecata lui Daniel, pe mine m-au atras mult eforturile pe care ea le face pentru a ajunge la propriile concluzii și încercările de a găsi o balanță între a fii cu sufletul ei pereche și propria ei identitate.

Cu  fiecare capitol citit, ajungem la concluzia că aceasta este o poveste epică. Cele mai mici detalii se conturează, devenind mai târziu de o importanță deosebită. De fiecare dată când găsim răspuns la întrebările la care ne gândim, odată cu întoarcerea paginii, apar altele noi.

Printre toate întâmplările, personajele secundare,dezvolta noi trăsături morale, fiind uneori dificil să urmărești ce semnifică fiecare lucru  și de ce parte a războiului celest vor lupta până la capăt.

Recomand această carte tuturor celor înnebuniti după unsubiect fierbinte, aceasta carte având un final explozibil ce întemeiază o dorința necontrolabilă de a afla ce se întâmplă în continoare.

27 responses to “Rătăcire – Lauren Kate

  1. :))eu nu astept…ca cu siguranta va dura o gramada. Am trimis un mesaj la editura , am lasat si comentariu. Si am intrebat ce se stie de urmatoru volum, dar nu raspunde nimeni.Eu o sa o citesc in engleza,ca daca nu nu imi pot lua gandu de la poveste. Imi voi satisface curiozitatea, Dupa care atunci cand o sa apara in Romania o sa o cumpar pentru colectie sa am seria intreaga.

  2. Eu am cam renuntat sa mai stau sa citesc pana la ore asa tarzii, pentru ca de obicei eram pe jumatate adormita si a doua zi nu eram sigura daca am visat sau chiar citisem cartea :)). Eu astept sa apara volumul 3 si la noi…uh, cruda asteptare… Daca nu apare mai repede ma duc sa dau editura in judecata, ca ma chinuie atat xD

  3. 😛 eu m-am pus in pat pe la 10 seara sa citesc eram pe la pag 100… si pana la 4 dimineata nu am putut sa las cartea din mana.Atata eram de captivata ca nu am vrut sa ma pun sa dorm pana nu o termin. Si cand am vazut cum se termina, nu mai puteam de ciuda ca trebuia neaparat sa vad ce se intampla in continuare. E un mod bun sa te faca cat mai curios de urmatorul volum. Dar iti dai seama ca eu la ora aia deabea asteptam sa ajung la ultima pagina.. imi imaginam ca se termina cu bine si ei se imbratiseaza si se saruta, si toate bune si frumoase…ma uitam la ceas si ma gandeam ca nici nu mai pot dormi de nervoasa ca nu stiu continuarea. si peste 2 ore trebuia sa ma trezesc sa plec la scoala..Acum am inceput partea a treia.. am citit un sfert… deabea astept sa mai imi fac cate o ora doua libere sa mai citesc un pic din ea.

  4. Pai…la finalul volumului 2 eram foarte revoltata impotriva lui Luce, pentru ca dupa mine a facut o dita mai tampenia :)). Nu imi place ca m-a cam lasat in aer, asa ca ma bucur ca nu e ultimul volum al seriei, caci altfel as fi fost tare dezamagita…Incep sa cred ca e o traditie ca la finalul fiecarui volum Luce si Daniel sa fie cumva despartiti.. sper sa nu fie si cazul ultimului volum, ca altfel arunc cartile pe geam xD

  5. Am citit si eu primele 2 volume. Superbe. Pe locul 2 in topul cu cartile mele preferate🙂 Chiar merita citite, in special daca iti plac povestile de dragoste.

  6. Sunt 3 volume, dar la noi au aparut doar 2. Eu o sa ma apuc sa citesc zilele astea voluml 3 in engleza, pentru ca nu pot sa am rabdare pana va aparea la noi.

  7. n-am citit primul volum si nici pe al doilea dar datorita recenziei tale ( care imi place foarte, foarte mult!) m-am hotarat: trebuie sa fac rost de primul volum neaparat.apropo, cate carti sunt in serie, doar trei??

Lasa un comentariu

