Jurnalele Vampirilor – Intoarcerea: Caderea Noptii de L.J.Smith


Deși ultima pagina a volumui patru, crează imaginea unui Finish deosebit, L.J.Smith continuă seria aducând-o din nou pe Elena în prim plan, povestea luând un nou curs. Diferențele dintre celelalte cărți și această continuare sunt foarte clare, prin stilul de scriere și prin introducerea de noi ipostaze, schimbări la care fanii nu s-au așteptat înainte de lansarea cărțiiÎntâmplările sunt înfățișate de imagini mult mai întunecate, seria evoluează, povestea trece la un nivel mai mare, în care situațiile sunt mult mai complicate.

Când Elena s-a sacrificat să îi salveze pe cei doi frați care o iubeau –frumosul Stefan  și periculosul Damon – a fost condamnată la o soartă dincolo demoarte, pană când o forță supranaturală a adus-o înapoi pe Pământ.
Căderea Nopții„, continuă șirul întâmplărilorîncepând cu întoarcerea Elenei din viaţa de apoi. Ea trebuie să învețe cum să fie din nou umană. A uitat ce înseamnă gravitația, felul ei de a merge fiind levitația și are un mod foarte ciudat de a-și recunoaște prietenii, deasemenea nu mai știe nici să vorbeascăaflându-se în ipostaza unui copil care deabea acum începe să perceapă lucrurile. Stefan, Bonnie, Meredith  și Matt suntmereu aproape de ea și cu ajutorul lor ea reușește încetul cu încetul să își redobândească umanitatea. Totuși, problemele sunt pe departe de a fiterminate. Forţele malefice  se adună în jurul orașului Fell’s Church, ca și rezultat al exploziei de putere pe care a cauzat-o întoarcerea Elenei pe PământDeși revine sub formă umană, ea are puteri pe care le-a dobândit în viaţa de după moarte, puteri cu care poate purifica un suflet. Mai mult, sângele ei pulsează cu o uimitoare și unică forță,care o face irezistibilă oricărui vampir.
Cartea se concentrează mai mult pe caracterul lui Damon  decât a luiStefandupă ce Stefan este dat pe mâinile a doi Kitsune de către fratelesău, și închis undeva unde nimeni nu știe de el. Elena trebuie să facă față provocărilor alături de Damon, care, după ce forțele întunericului au reușit să pună stăpânire pe oraș, a trecut de la statutul de vânător la cel de vânat, devenindprada unei malefice creaturi, care îl posedă și care, nu numai că dorește sângele Elenei dar și moartea ei.
Din punctul meu de vedere, acest volum este mai complex decât toate celelalte patru la un  loc. Suspansul este mai mare, acțiunea este mai complicată, iar odată cu aceasta personajele dezvolta și mai multe trăsături.
Mi s-a părut totul un pic cam haotic, deoarece se întâmpla prea multe. Mai multe personaje din oraș se transformă în niște creaturi ciudate, posedate,care se mutilează singure, copacii din pădure se pot transforma în niște ciudățenii care pot omorâ oamenii, Stefan dispare, Damon, sub influența lui Shinichi, îi face rău Elenei, iar situațiile se tot schimbă de câteva ori până la finalul cărțiiTotuși, acest lucru nu m-a făcut să îmi displacă acest volum, ci dimpotrivădupă ce l-am terminat, am realizat că mi-a plăcut mult mai mult decât celelalte.
Pentru mine, schimbarea bruscă de situație a fost foarte interesantă și de aceea v-o recomand și vouă.


Cartea a apărut la editura Leda  și o puteți comanda de AICI .
9 răspunsuri la „Jurnalele Vampirilor – Intoarcerea: Caderea Noptii de L.J.Smith

  1. Eu am citit primele 2 volume si imi plac desi nu respecta intocmai serialul, vol 7 am facut rost de el la un schimb de carti, vol 3,4 le comand maine, vol 6 si 8 le comand alta data, si volumul 5 il castig la voi cu putin noric:D imi place seria, si vreau sa imi cumpar si jurnalele lui stefan, vreau colectiile complete.

  2. imi place mult aceasta serie
    este una dintre seriile mele favorite
    am tot ciclu Jurnalele Vampirilor

  3. Mie mi-a placut vol 6 mai mult decat 5, cel din urma mi s-a parut ca un cosmar din care nu ma puteam trezi (adica nu puteam lasa cartea din mana). Nu am vol 7, dar abia astept sa-l achizitionez:X

  4. Si mie mi-a placut mult acest volum, spre deosebire de urmatorul, dar nu mai mult decat primele 4.Pe multi i-am auzit spunand ca e prea incalcita actiunea, dar mie tocmai asta mi-a placut, mai ales partile cu padurea si ideea de universuri paralele si globuri de sticla din care nu poti iesi fara ajutor din exterior <3.Pacat ca m-a cam dezamagit volumul 6 si mi-a cam influentat parerea in legatura cu ciclul Intoarcerea. Acum citesc ultimul volum, sper sa nu ma dezamageasca si asta 🙂

Lasa un comentariu

