Jurnalele Vampirilor – Întoarcerea: Miez de noapte de L.J. Smith


Iată și ultimul volum al seriei “Jurnalele Vampirilor”, sau cel puţin, asta am crezut pană aseară, când am intrat pe biografia autoarei, L.J.Smith  și am aflat că seria continua.
Cărțile sunt destul de mari, cel puţin cele din “Întoarcerea”, și au o desfășurare a acțiunii destul de întortocheată, aș putea spune.  Adevărul e că pe parcursul acestui volum am început să mă plictisesc, am zis ca deja povestea e prea trasă de coada, dar ultimele 100 de pagini pe care le-am citit aseară mi-au schimbat complet părerea. Le-am citit cu sufletul la gură și cred că nu putea avea un final mai bun.
Presupun că orice carte are părţile ei bune și rele.
Un mic rezumat:
După cum știm din volumul anterior, Damon  și-a însușit fără să vrea, cadoul lui Stefan pe care l-a primit de la un kitsune din închisoarea în care a fost închis de Shinichi, devenind în  scurt timp blestemul lui, transformând-ul  într-un om, vulnerabil și fără putere.
Suferința lui îl determină să uite de oraș și kitsune. Pentru el, cel puternic, cel ce nu putea fi înfrânt ușor, darul de a fi om din nou îl distruge. “Mi-ai luat lumea!Eu sunt vampir! Nu sunt – urma o înjurătura inventivă – om!”. Își urăște umanitatea, lipsa de încredere în puteri, se îneacă în nesiguranță, nu vrea să mănânce, nu vrea să doarmă, tot ce își dorește este să își recapete statutul și puterea și nu de la oricine ci de la cineva puternic, cineva care să îi  poată readuce toată forța, să redevina acel Damon  neînfricat de care toți se temeau.
În disperarea lui de a redeveni vampir, profită de naivitatea lui Bonnie și o păcălește pentru a găsi glogul stea a lui Misao, cel pe care au putut pune mana, în lupta data în volumul trecut, fiind singura cheie către Dimensiunea  Întunecata. Dar odată cu el,cade si Bonnie  în poarta dintre cele doua lumi.
În timp ce Fell’s Curch este învăluit într-o imagine îngrozitoare a distrugerii și a blestemului, Stefan și Elena pleacă în Dimensiunea Întunecată după Bonnie și Damon.
În urma unei previziuni a lui Bonnie, cei patru pleacă pe un drum sinucigaș pentru a găsi tărâmul kitsunelor și cele șapte comori ale lor, pentru a salva orașul de la distrugere si odată cu el și pe ei însăși.
Deabea acum începe lupta, bătălia finală. Adevăratul coșmar, adevărata sursă a răului întunecat, care se afla în spatele tuturor întâmplărilor ce au avut loc până acum, iese la iveală, mai întunecată și mai aproape decât oricine si-ar fi putut imagina.
Pe lângă toate acestea, să ne amintim de triunghiul amoros și de faptul că în sufletul Elenei încă se dă o lupta pentru cei doi frați. “Miez de noapte” îi  poziționează pe Elena, Stefan și Damon  în mijlocul celor mai nebune momente.
Dar, ceea ce pune de fapt amprenta pe această poveste, este sacrificiul lui Damon pentru Fell’s Church și pentru persoanele la care tine cu adevarat.
În opinia mea această  carte este firul ce leagă toate celelalte volume la un loc, un deznodământ care pune cap la cap toate întâmplările și care scoate la iveală toate secretele pe care eram curioși să le aflăm, cu un final senzațional care face să merite toate aceste sute de pagini citite.
Cartea a apărut la Editura  Leda și o puteți comanda de  AICI .
15 răspunsuri la „Jurnalele Vampirilor – Întoarcerea: Miez de noapte de L.J. Smith

  1. @Stoll Tocmai din cauza ca nu pastreaza mai nimic din carte ma deranjeaza la serial. Iar parul Elenei mi se pare cea mia mare aberatie..daca nici macar chestia asta mentionata de atatea ori in carti ca deja devine o trasatura importanta a Elenei nu o pot respecta..M-am uitat doar la vreo 20 de episoade din primul sezon, apoi am renuntat. Asta s-a intamplat dupa ce am citit primele 6 carti. Cand am citit-o pe a 7-a nu mai puteam sa-mi scot din minte actorii si era enervant >.<

  2. @alexa imi cer scuze acum ti-am gasit comentariul :DAi dreptate,sigur vor face un nou sezon din serial,este o chestie de marketing.. ce ma intristeaza este ca nu pastreaza multe detalii din carte: parul Elenei trebuia sa fie blond (asta ii aminteste lui Stephan de vechea iubire) si se sar peste unele intamplari importante

  3. Am citit in decembrie cartea, a fost draguta, desi exagerata pe alocuri..Cat despre continuare, am auzit ca va fi publicata si la noi..Sincer, eu chiar speram sa ramana asa, cu 7 volume, pentru ca nu vreau sa citesc continuarea…Dar stiu ca daca va aparea si la noi n-o sa ma pot abtine si o sa o citesc :)).

  4. Acum citesc primul volum din Intoarcerea si intr-adevar pe alocuri se lungeste prea mult. Cu toate acestea imi plac mult reactiile si gandurile lui Damon pe parcursul cartii. De-abia astept sa vad ce se intampla si in celelalte volume.

  5. @Soll in princiupi ai vazut ca e o diferta enorma intre serie si serial. Daca vror sa faca mai multe sezoane au de unde sa se inspire… cartile sunt pline de intamplari..dar nu stiu daca o sa faca dupa carte cu kitsune si Dimensiuni Intunecate cu vampiri si varcolaci si oameni sclavi…probabil o sa isi continue propriul curspana acum nu am auzit sa faca si un urmator sezon din serial dar adevaru e ca nici nu am stat sa ma interesez. probabil o sa faca pentru ca merge foarte bine…

  6. @alexa deci inseamna ca vor urma si alte sezoane din serial.. Superb 🙂 e unul din serialele mele preferate.. Multi oameni sunt "fani" ai acestei carti, cei care fac serialul posibil il platesc destul de bine (ca sa difuzeze serialul trebuie sa ii dea si autorului ceva nu?)..e si o chestiune de marketing cred.. oricum are imaginatie!

  7. Pai din cate am citit aseara .. continuarea se numeste The Hunters iar prima carte a aparut deja la ei si se numeste Phantom.Puteti cito aici despre ea daca vreti http://en.wikipedia.org/wiki/The_Vampire_Diaries_(novel_series)#The_Hunters:_PhantomSingurur lucru pe care mi l-as dori este sa vad ca grupul se intalneste dupa lupta din volumul 7 … dar din cate vad eu povestea o sa se lungeasca iar o gramada … principala poveste, primele 4 volume au fost doar cu vampiri, dupa a lungit povestea cu kitsune, acum vrea sa treaca pe alt plan…Mie sincer imi place o povetse buna, concreta si cu un final bun.. dar L.J.Smith duce seria asta pe prea multe planuri si tot schimba situatia de prea multe ori.

  8. Continua? :OWow.. eu urmaresc serialul si cartile le-am citit la biblioteca (foarte bune,dar in serial se neglijeaza unele detalii importante)Abia astept sa apara noi volume

Lasa un comentariu

