Mulțumesc pentru amintiri – Cecelia Ahern


Poţi cunoaşte o persoană pe care n-ai văzut-o niciodată?

„Multumesc pentru amintiri”, prezintă povestea deosebită a două persoane total diferite, între care se crează o legătură foarte puternică datorită unei transfuzii de sânge.

Justin un expert în istoria artei, este recent divorţat şi trăieşte în Londra. Acceptă o slujbă ca lector invitat la o universitate din Dublin, unde în prima zi de cursuri este constrâns de situaţie să doneze sânge, în ciuda fobiei sale îngrozitoare de ace.

Facem cunoştinţă cu Joyce, care după un accident nefericit, în urma căruia a avut nevoie de un transplant de sânge, se schimbă foarte mult şi odată cu ea şi viaţa ei ia o întorsătură radicală.

Trebuie să treacă peste pierderea copilului ei şi peste o căsnicie care se destrămă după accident, iar pe lângă toate astea începe să se poarte foarte ciudat.  Face o grămadă de lucruri pe care înainte nu le făcea sau lucruri care în mod normal nu le cunoştea: mănâncă carne deşi ea este vegetariană şi bea vin roşu, urăşte anşoa şi ascultă muzică clasică, ascultă melodii a căror versuri  le cunoaşte din senin,ştie o mulţime de lucruri despre arhitectura irlandeză de parcă ar fi studiat ani întregi, vorbeşte fluent franceza, italiana şi latina, citeşte Ulise şi poate cîta din el pasaje pe derost deşi înainte nici nu îl înţelegea,  scrie o scrisoare către consiliul local, aducându-le la  cunoştinţă faptul că înghesuie un alt bloc modern de locuinţe într-o zonă cu clădiri vechi, cu construcţii aparţinând altui stil deşi cu două săptămâni înainte era foarte entuziasmată de clădire, deoarece fiind agent imobiliar trebuia să se ocupe de prezentarea apartamentelor.

Începe să vadă prin ochii unui bărbat, momente din trecutul lui, iar până când descoperă ce se întâmplă cu ea, părerea pe care o lasă prietenelor ei este că, ar fi fost răpită de extraterestii şi i s-ar fi modificat creierul peste noapte.

După ce presupunerile ei , cu privire la ce se întâmplă, prind contur, Joyce îi trimite lui Justin un coşuleţ cu brioşe şi un bileţel pe care scrie doar „Mulțumesc”.  La început Justin crede că cineva îi joacă o festă, dar când bileţele continuă e hotărât să afle cine le trimite, neştiind că ceea ce se află în spatele misterului îi va schimbă viaţă.

Stau şi mă gândesc şi la „P.S Te iubesc” pe care am citit-o de la Cecelia Ahern şi pot să spun că  are un talent remarcabil, de a da viaţă unor scenarii neobişnuite şi de a le face credibile.

În „Multumesc pentru amintiri” a reuşit cu succes să îmbine romantismul cu părţile comice. Sunt câteva momente prezentate, la care eu am râs cu lacrimi.

Este o carte pe care mi-am dorit-o foarte mult şi pot spune că a  fost mai presus de aşteptările mele.

Cartea a apărut la Editura ALL și o puteți comanda de AICI.

16 răspunsuri la „Mulțumesc pentru amintiri – Cecelia Ahern

  1. Este o scriitoare foarte bună, iar eu personal o iubesc! Îmi place cum scrie. Cât despre cartea asta, îmi amintesc când am comandat-o, cât am aşteptat să ajungă la mine. A meritat toţi banii.

    • Eu o ador pe autoare. Am mai achizitionat 2 carti de la ea pe care trebuie sa le citesc.
      Mai am 2 de cumparat si le am pe toate de la All. Plus ca mai stiu un secret. Vor mai publica una de la ea. Nu mai stiu cand, dar mi-au spus cand am facut o comanda de mai multe carti.

      • Abia aştept să mai publice una de la ea. Nu am comandat cărţi niciodată de la All, am comandat tot timpul de la alte edituri, niciodată numai de la una. La All sunt cât de cât ieftine? 😀

      • La All se mai intampla sa fie cate o zi in care sa se reduca toate cartile la jumatate de pret, eu atunci imi fac o comanda mai mare. Nu se stie cand sunt acele zile dar se anunta.

  2. Pingback: Luna aceasta sunt la modă cărțile de dragoste | Cărți nemuritoare·

  3. O carte interesanta, iar recenzia m-a facut sa imi doresc sa o citesc. Ce as vrea si eu sa pot sa citesc asa de mult ca si tine, acum parca timpul se tot complica si sunt tot mai ocupata, si nu mai ajung sa citesc atat cat simt
    nevoia:D.

    • Chiar este o scriitoare foarte buna. Eu sper sa citesc toate cartile de la ea.
      Pana acum am citit doar aceasta si P.S. Te iubesc

Lasa un comentariu

