Arunc-o pe sorămea din tren – Stelian Țurlea


Când am văzut prima dată cartea pe un site mi-au plăcut foarte mult titlul şi coperta. Sunt o mare fana a colecţiilor Chic şi Cocktail şi atunci când am găsit-o, m-am gândit că s-ar potrivi perfect în bibliotecă lângă ele.

Am citit câteva păreri despre ea mai demult, iar acum că am citit-o, comfirm ideea cum că ar fi povestea “Fata moşului şi fata babei” în variantă modernă.

Ileana este o tânără ziaristă, ce lucrează la o televiziune ca reporter de investigaţii, ce reuşeşte prin reportajele sale să ajute câţiva copii din orfelinat , care după legile în rigoare, la vârsta de 18 ani au fost daţi afară şi au ajuns să trăiască pe străzi. Ea reuşeşte să îi îndrume către o firmă mică de confecţii şi îi ajută să îşi găsească o locuinţă de închiriat.

Mama Ileanei, a murit la naştere, iar tatăl ei s-a recăsătorit cu o femeie care o inebuneste zilnic.

De câte ori o sună discuţia lor sună cam aşa: “…schiloadă ca tine, doar piele şi os, ai mai pus şi tu vreo sută de grame sub haine sau te ţii cu apa plată şi lămâie ca fufele care-şi dau ochii peste cap la televiziunea ta? Femeie în toată firea şi nu ştii ce-i bine, pe taică-tu nu ţi-l pot da, e în parc cu moşii lui, la table, de niciun ajutor nu-mi e, parcă mi-a fost vreodată, pun-te masă, scoal-te masă, tu ai de gând să te măriţi? O să mor mâine, poimâine şi n-o să-mi văd nepoţi de la niciuna, pe-acasă când ai de gând să treci? Nici nu mai ştiu cum arăţi.” ; Mama vorbeşte, Ileana ascultă şi tolerează.

Sora ei vitegra, o fata frumoasă, avocată, dar foarte îngâmfată, plină de sine, din punctual meu de vedere, o fiţoasă şi jumătate.

Este prea orgolioasă şi mândră când vine vorba să ajute pe cineva, sub nivelul ei social. Se simte jignita când, Ileana, îi cere ajutorul, să reprezinte orfelinatul ca avocată într-un proces, deoarece cineva vrea să revendice clădirea şi să evacueze toţi orfanii. Spune că s-ar face de ruşine în faţa colegilor dacă ar lucra cu nişte milogi fără bani.

Deci, presupun că mă înţelegeţi şi voi când spun că este o persoană fără scrupule.

Dar, Ileana ştie din totdeauna cu ce fel de persoană are de a face şi trece peste toate scenele în care o face de ruşine, asta până când încearcă să îi fure prietenul şi acest lucru îi pune capac.

Toate scenele dintre sora ei şi prietenul Ileanei sunt chiar amuzante. Cred că sora ei are ceva probleme (e cam dusă cu plută), dar trebuie să citiţi cartea ca să înţelegeţi de ce spun asta.

Nu mai mai citit de mult ceva scris de un autor român şi vreau să spun că mi s-a părut foarte interesantă cartea, m-a fascinat. O recomand cu căldură, este grozavă când aveţi câteva ore libere şi doriţi să citiţi ceva mai scurt.

3 răspunsuri la „Arunc-o pe sorămea din tren – Stelian Țurlea

  1. Deci ma bucur ca ti-a placut cartea, eu am citito inaintea ta, multumesc mult pentru ca mi-ai imprumutat-o, mi-a placut mult. Nu ma asteptam sa fie scrisa asa bine, si am fost surprinsa mai ales de modul in care a surprins autorul personajele feminine.

Lasa un comentariu

