Valentine de Adriana Trigiani


Acum mai mult timp, nu ştiam cu ce să încep din teancul imens de cărţi pe care nu le-am citit iar voi mi-aţi recomandat să încep cu Valentine de Adriana Trigiani.

Cu ştrasuri, cu bretele, cu fundiţe sau paiete, piele colorată sau impecabil de albă, cu diamante sau simple pietricele, pantofii de nuntă pot fi, comoara cea mai preţioasă a unei mirese.

Valentine este o poveste despre autocunoaştere, despre căutarea eului interior spre a defini cine eşti şi ce vrei de la viaţă.

Valentine, protagonista, de unde şi numele cărţii, este o tânără încântătoare, italiano-americană,ce face parte dintr-o familie mare şi exuberantă.

Locuieşte cu bunica ei, fiind singura interesată de afacerea familiei, Firma Angelini, o fabrica de pantofi de nuntă, unde bunicii şi străbunicii ei au fost maestrii ai artei pantofilor lucraţi manuali.

Din nefericire, firma nu mai este la fel de cotată cum era, cu cel puţin 50 de ani în urmă şi e pe punctul de a da faliment, dar Valentine consideră că pentru ea şi bunica ei, acest atelier este viaţa, serviciul şi casa lor.

În viaţa acestei fete ambiţioase, apare şi un tânăr italian fermecător, dar care la fel ca şi Valentine îşi iubeşte foarte mult slujba şi vrea să ajungă undeva departe.

Pentru firma Angelini apar nişte oportunităţi grozave, iar Valentine vrea să profite din plin de ele pentru a face schimbări si pentru a duce mai departe afacerea, dar fără să îşi piardă originalitatea .

Dar salvarea firmei nu este singura problemă a Valentinei. Lupta ei pentru a găsi echilibrul între viaţa personală şi carieră constituie firul narativ al romanului.

Personajele sunt realiste, vibrante, ele te fac să te sînţi ca şi cum ai face parte din viaţa lor. Personajul principal este concomitent puternic şi vulnerabil. Are puterea de a lua decizii grele, dar totuşi are foarte puţină încredere în sine.

Povestea Valentinei este o călătorie spre autocunoaştere şi depăşirea stadiului de subapreciere. Este o carte foarte sensibilă şi cu trăiri puternice.

Mi-a făcut plăcere să o citesc şi cred că o să vă placă şi vouă, dacă o să vă gândiţi vreodată să o citiţi.

Din câte am citit pe site-ul autoarei este și volumul doi. I-am întrebat pe cei de la Literă dacă o vor publica cumva dar nu mi-au răspuns. Dar eu sper că v-a apărea.
Eu mi-am cumpărat-o cu revista Joy, dar dacă v-o doriți cumva, o puteți comandă de AICI.

8 răspunsuri la „Valentine de Adriana Trigiani

  1. INDICIU: Se pare ca hotul a mai lasat in urma un indiciu. Cand a furat bomboanele, avea cu el o carte cu coperta mov. Tot ce trebuie sa faci este sa te gandesti la o carte cu o astfel de coperta iar indiciul este numele ei.

    GHICITOARE: Pentru a inainta in cautari trebuie sa il gasiti pe Logan Thiboult, tanarul si chipesul baiat care a fost in marina si al carui caine, foarte bine antrenat, Zeus te poate ajuta sa gasesti urmatorul indiciu.

  2. Pingback: knowledge management·

  3. Awsome article and straight to the point. I am not sure if this is really the best place to ask but do you people have any ideea where to employ some professional writers? Thanks 🙂

  4. Este si volumul 2?
    Ar fi frumos din partea lor sa fie pe lista lor viitoare de aparitii editoriale

    • Din cate am inteles este o trilogie. La noi nu se stie inca nimic de aparitia continuarii. Chiar i-am intrebat pe cei de la Litera daca au de gand sa aduca volumul 2 dar nu mi-au raspuns.

  5. M-a bucurat foart emult cartea.
    Mi s-a parut foarte amuzanta familia ei numeroasa. Atatea personalitati colorate.
    Si mi- aplacut foarte mult povestea de dragoste cu Roman

Lasa un comentariu

