Anomalii – Joey Goebel


Când am văzut prima oară cartea, mi-am zis că ar trebui să o am, mi-a plăcut mult coperta, iar titlul a fost unul mai mult decât potrivit. Povestea părea un tot unitar ce trebuia deslușit.

Titulul carti este unul interesant ce descrie diversitatea personajelor.

Povestea este una modernă atât din cauza actiuni cât și a personajelor: Aurora(un personaj pe care eu l-am adorat), este o bombă sexy, fostă striptuză și satanistă, este imobilizată într-un scaun cu rotile pentru că astfel să nu mai fie privită ca un obiect al dorințelor; Ember este o fetiță de 8 ani, care visează o apocalipsă sângeroasă, condusă chiar de ea; Opal este o nimfomană de 80 de ani, supranumită și ”Nevăstuica urlătoare”; Ray un irakian care s-a îndrăgostit de America, după ce a luptat in Războiul din Golf; Luster este un negru filozof și poet care trăiește in ghetou,si care visează să devină star rock.

Povestea ar putea fi una destul de obișnuită, o mână de oameni care doresc să cânte într-o formație. Ce face specială această carte, este diversitatea personajelor, diferența mediului din care provin, a culturii și a vârstei.

Trupa susține primul concert, destul de reușit, dar nu toate se petrec așa cum ar trebui să se întâmple și se iscă o întreagă debandadă din cauza unor focuri de armă in culise. Finalul este destul de neasteptat și trist, relitatea pare să înfrâgă iluzia, stereotipurile devin atât de evidente încât nu mai pot fi trecute cu vederea, și sunt imposibil de subjugat.

Pe măsură ce ajungi să cunoști personajele si viețile lor, începi să te atașezi de ele, incepi să le înțelegi și să le apreciezi

Anomalii” este o carte ușoară, este destul de subțire și se citește rapid. Este o lectură care ne aduce aminte că, omul nu se judecă după aparențe. Fiecare dintre noi avem câte un mod diferit de a vedea normalitatea.

Recenzia este scrisa de o prietenă de a mea, care mă va ajuta cu blogul un pic deoarece eu vreau să iau o pauză. Mulțumesc Andrada, pentru ajutor

10 răspunsuri la „Anomalii – Joey Goebel

  1. Pingback: Citate și paragrafe 4 | Cărți nemuritoare·

  2. Anomalii – Joey Goebel pare o carte cu un subiect foarte interesant .Imi place foarte mult recenzia ta , ma atrage foarte mult coperta si faptul ca este tratat un subiect normal , fara vampiri varcolaci si vrajitoare, nu ca acestea nu imi plac, dar e prea mult pentru mine =)) …le citesc si am si eu o mini colectie, dar nu …

  3. Ar trebui sa nu uitam niciodata ca aparentele insala si intr-adevar normalitatea si realitatea e pentru fiecare asa cum o crede,asa cum a trait,aveam o perioada in care sustineam ca nu ar trebui sa existe cuvantul :” ciudat” avand in vedere ca totul e normal atata vreme cat se intampla,dar de fapt ciudat exista doar pentru un om care a tarit intr-un anumit fel si vede ceva ce nu i s-a mai intamplat,dar poate pentru altii aceea e normalitatea lor.

    • Foarte adevarat ce ai scris Catalina, e greu sa definim normalitatea, tocmai din cauza diversitati oamenilor carte traiesc in ea. Fiecare va considera ca el are dreptate si ca normalitatea este asa cum o vede el, si asta nu e tocmai corect. Eu nu sunt deacord cu folosirea termenului de „ciudat” mi se pare ca prin insusi sensul lui discrimineaza, iar cei care il folosesc au trait intr-un mediu limitativ. Nu sunt de acord cu fraza ta „avand in vedere ca totul e normal atata vreme cat se intampla” asta poate fi o fraza foarte interpretabila, pentru ca nu tot ce se intampla e normal, nu e normal ca un om sa omoare alte zeci de oameni, chiar daca asa cum ai spus tu pentru el este singura reprezentare a normalitati. El poate fi considerat o persoana devianta prin faptul ca el nu se conformeaza regulilor impuse de „normalitate”.

  4. Si pana la urma ti-a placut sau nu prea? Asta asteptam sa aflu 🙂 Am citit-o si eu mai demult, dar cred ca nu mi se potriveste prea mult genul…Am mai citit si alte lecturi asemanatoare si chiar ma intrebam daca exista persoane care sa spuna ca intr-adevar admira genul acesta de carti.

    • Recenzia e facuta de o prietena buna, care imi tine locul pe blog o saptamana, ca eu vreau sa iau un pic de pauza. Am pus recenzia pe fuga, ca trebuia sa plec si nu am avut 3 minute sa complectez, cum ca nu e scrisa de mine. Dar cu siguranta iti spune ea maine o parere mai personala.
      Eu am citit 15 pagini, daca mai tin minte bine, dar tot a trebuit sa citesc altele si am lasat-o balta. Intr-adevar este mai diferita. Dar este unica.
      Daca e sa ma refer la acest gen de lectura, imi place mult. Defapt mie imi place diversitatea. In curand, dupa ce revin, daca ai timp sa intri pe blog, o sa vezi ca o sa citesc tot felul de carti.

      O sa ii zic la prietena mea sa intre sa impartaseasca pareri cu tine.
      P.S. Ea citeste cele mai ciudate carti.

      • Nu citesc cele mai ciudate carti, eu consider ca sunt doar din categori cat mai diverse.
        Acum se revin si asupra recenziei, si sa ii dau un raspuns si la roxtao. Cartea mi-a placut mult. Dupa ce am terminat-o de citit am avut o parere putin confuza, aceasta s-a schimbat dupa ce am apucat sa deslusesc si sa inteleg profunzimea ei. E o carte foarte complexa unde se incearca, ca stereotipurile sa fie trecute cu vederea si ca important este ca toti suntem oameni. Chiar si asa cu totate ca grupul vrea sa fie unit, mediul nu pare sa accepte, ceea ce lor li se pare normal.
        Nu pot spune ca admir acest gen, admir faptul ca autorul a abordat acest stil. E o carte diferita tocmai pentru ca nu prezinta personaje de suprafata si se joaca cu caracterul lor unic intr-o masura in care in alte carti nu o intalnesti.

      • Mersi pt raspuns, Laura! Si mie mi-a placut ideea cartii, dar ..cam atat. Am citit mai multe carti in stilul asta (nici nu stiu cum se cheama sau cum sa il descriu exact..) si tot nu s-a lipit de mine, in ciuda unor scenarii destul de bune. Oricum, felicitari pt recenzie, mi-a placut! Si bafta in continuare daca mai dai o mana de ajutor si in viitor!

Lasa un comentariu

