Începuturile – Jurnalele lui Stefan vol.1


Spre deosebire de “Jurnalele vampirilor” acest mic volum, această mică parte a poveștii m-a dus mult mai mult cu gândul la film. Sunt anumite lucruri din carte, anumite scene, pe care le-am regăsit în film. În momentul când am început să citesc m-am gândit că o să mă plictisesc, pentru că după 7 volume mari și trei sezoane de serial, m-am gândit că nu ar mai fi nimic care să mă surprindă, sau că nu ar mai fi nimic care să nu știu deja.

“Inceputurile” … Privim în spatele seriei principale și ne plasăm în timpul Războiului Civil, într-un cadru dominat de mari moșii și averi fabuloase. Relația fraterna dintre Stefan și Damon este foarte strânsă, în schimb  diferențele de personalitate sunt în mare parte așa cum ne-am obișnuit.

Stefan este o persoană liniștită, dornic să își facă tatăl mândru și să ducă numele Salvatore mai departe, cavaler, un domn în toată regula, dornic să preia moșia tatălui sau.

Damon, este un brav viteaz soldat, o fire mai libertină, mereu ieșind din cuvântul tatălui, luându-și singur deciziile, printre fete fiind mereu acel seducător pe care îl cunoaștem.

Lăsându-i la o parte pe cei doi și trecând la frumoasa Katherine, cea care i-a pus pe jar, și despre care, mereu am avut impresie că a fost de la început personajul negativ, după analiza mai amănunțită a primului volum al “Jurnalelor vampirilor” și a acestei cărți, descoperim că ea a fost defapt o fire mai slabă, mai firavă, care necesită protecția unui bărbat chiar dacă este  vampir, acea fetiță drăguță, copilăroasă pe care toți o adoră, spre deosebine de Elena, care după caracterizarea pe care Stefan i-o face, este  un pic mai temperamentală, nu este deloc timidă și nimic nu îi stă în cale când dorește ceva, mai ales când vine vorba de băieți. Este acea regină a popularității în liceu, pe care puțini o contrazic. Dar, Elena nu este prezentă în această carte. Povestea se petrece cu mult înainte ca ea să se nască.

Stefan și Damon sunt doar niște adolescenți, care trebuie să se gândească la clădirea unui viitor, în timp ce Katherine, este o tânără orfană, găzduită în casa celor doi, de către tatăl lor.

Acesta este începutul triunghiului amoros. Multe lucruri ies la iveală din care reușim să înțelegem relația neprietenoasă dintre frații Salvatore, care ne este arătată pe parcursul seriei “Jurnalele Vampirilor”.

Per total pot spune că mi-a plăcut foarte mult cartea. Este o lectură pe care o citești cu ușurință într-o zi. Nu este complicată, se remarcă prin simplitate, acțiunea fiind suficientă pentru a ajunge să o îndrăgești.

11 răspunsuri la „Începuturile – Jurnalele lui Stefan vol.1

  1. Imi place mult recenzia ta. Eu inca nu mi-am cumparat seria. Sunt si multe carti si in plus de asta am auzit ca primele 4 volume din Jurnalele Vampirilor nu sunt foarte bune.

    • Mie mi-a placut mai mult acest volum decat primele 4 volume din Jurnalele vampirilor. Cand am inceput Jurnalele vampirilor, deja vazusem filmul si mi se pareau cartile din alta lume. Dar m-am obisnuit cu povestea.
      De la volumul 5 incolo mi-a placut mai mult actiunea.
      Acum am inceput si aceste volume, care seamana mai mult cu filmul. Intr-adevar e derutant.
      Acum am niste carti ce trebuie sa le citesc cat de repede pot si adevarul e ca am cam putin timp liber, dar dupa, cand o sa mai termin din ele, o sa citesc itercalat cu Jurnalele lui Stefan, sa vedem daca o sa imi placa in continuare.

      • Eu le-am citit pe toate 6, si toate 8 din JV, sunt la zi cu serialul deci, da! Ma deruteazaaa!:)) BTW am si eu niste recenzii pe blog, daca vrei sa iti arunci cu parerea:))

    • Eu am citit-o prin iarna. Si tot atunci am inceput si recenzia. Aseara mi-am adus aminte de ea si am terminat-o.
      Vreau sa ma apuc sa citesc toate volumele un pic mai incolo.
      Si acum daca am primit coletul de la Madalina, am primit si vol. 8 din Jurnalele Vampirilor. Imi doresc sa il citesc de cand a aparut, dar mi la trimis mai greu Mada.

Lasa un comentariu

