Jurnalele Vampirilor – Vânătorii: Fantoma de L.J. Smith


Nu am mai citit o carte de la Leda, cred că de la începutul verii. Iar acum că mi s-au strâns mai multe prin bibliotecă, m-am gândit să încep cu Jurnalele Vampirilor -Vânătorii. Când am terminat volumul șapte din serie, rămăsesem cu o curiozitate față de continuare, deoarece murise Damon.

Am fost foarte curioasă să văd cum face ca să se întoarcă înapoi printre cei vi, sau mai puțin vi.

Acțiunea se continuă în Mystic Falls, un oraș pe care cei doi frați  kitsune nu l-au distrus niciodată și unde nimeni nu  a fost chinuit de ei și nimeni nu a murit, cu excepția lui Damon . De ce? Păi când Elena a distrus globul magic al kitsunelor, și odată cu el și pe ei, a făcut un târg cu gardienele din Lumea Întunecată, și anume, Elena le-a dat toate obiectele magice pe care kitsunele le aveau în posesie, cerându-le că Mystic Falls să fie așa cum ar trebui, dacă nici o forță malefică nu ar fi venit în oraș. Prin urmare, acesta nu a fost distrus, Elena nu a murit niciodată, și toate lucrurile rele prin care au trecut nu s-au întâmplat. Doar că Gardienele nu au putut să îl salveze și pe Damon. Un vampir mort, dispare pentru totdeauna.

Întorși acasă toți, aceștia își pot relua viața normală, care în mod misterios, s-a continuat în condițiile fără supranatural, cât ei au fost ocupați luptandu-se pentru viața lor și pentru salvarea orașului.

Cum ar fi, ca în timp ce tu te lupți cu moartea, o clonă a ta să termine liceul pentru tine, și să și intre la o universitate bună? Te-ai bucură că ai scăpat de examene ?

Totuși apele nu se limpezesc pentru o perioadă prea lungă de timp. Lucruri ciudate încep să apară, iar Elena și prietenii ei sunt din nou în pericol.

În acest volum, apare o nouă provocare, o creatură care se naște din sentimentele lor. Oricât de buni prieteni ar fi protagoniștii acestei serii, fără se vrea, uneori între ei apar mici sentimente de invidie, de gelozie. Această noua creatură, găsește punctul slab al fiecăruia și îi intensifică sentimentele în cel mai negativ mod. Așa ia naștere ura dintre ei cu care creatura se hrănește și își dezvoltă puterea.

Spuneam pe undeva, la un moment dat, că nu am fost atât de impresionată de primele patru volume, asta poate  din cauza că văzusem două sezoane din film, iar în cărți atât personajele cât și acțiunea sunt diferită. Dar eu zic că, și din cauză că acțiunea a fost destul de simplă. În schimb, mi-a plăcut foarte mult, cele trei volume din ciclul Întoarcerea. Ritmul alert al întâmplărilor, a fost pe placul meu. În acest început de ciclu însă, în loc să se intensifice și mai mult acțiunea, ritmul ei a scăzut. Dar mai avem două volume, ce vor urmă să apară, care cu siguranță vor zdruncină un pic lucrurile. Dar, în ciuda ritmului desfășurării acțiunii, mi-a plăcut finalul. Toți protagoniștii au trebuit să își înfrunte sentimentele și să le dezvăluie celorlalți. Așa ies la iveală sentimente interiorizate, pe care aceștia le-au ținut pentru ei. Nu e ușor să recunoști în față cuiva, că îl invidiezi pentru ceva, că ești gelos pe el, sau că îl urăști pentru anumite lucruri. E o încercare grea prin care toți trebuie să treacă.

Cartea se citește ușor, personajele nu s-au schimat prea mult față de volumele anterioare. Damon e singurul care face progrese, în bine chiar. Acesta da dovata de mai multă umanitate.  Și dacă ați citit această serie știți cu toții că asta înseamnă ceva pentru el.

Nu prea mai am ce să va spun, decât că aștept următorul volum, să văd cum se vor desfășura lucrurile în continuare.

Cartea a fost publicată la editura  Leda şi o puteţi comanda de AICI.

47 de răspunsuri la „Jurnalele Vampirilor – Vânătorii: Fantoma de L.J. Smith

  1. Eu nu am citit Jurnalele Vampirilor,mi-a promis o colega ca o sa mi le imprumute pe toate daca vreau sa le citesc ,cred ca o sa i le cer pe semestru II.M-am uitat si eu la serial si am auzit ca personajele sunt foarte diferite exact cum spui si tu.O sa fiu curioasa cat de diferita sunt cartile de serial.

      • si Vampirii Sudului si Academia Vampirilor sunt foarte bune, printre cartile mele preferatele cu vampiri. citeste-le si o sa vezi diferenta:) daca ar fi sa fac un clasament, Jurnalele vampirilor ar fi pe ultimul loc…
        am uitat sa specific ca Jurnalele lui Stefan mi-au placut mult, desi nu ma asteptam (pentru ca eu sunt team Damon si mi-ar fi placut sa scrie acolo Jurnalele lui Damon, nu ale lui Stefan:))) dar am citit primele trei volume si au fost muuult mai bune decat JV.

      • Ma bag in discutie neintrebata, dar te sfatuiesc sa citesti prima data Academia Vampirilor. Desi au aceeasi tematica-vampirii-seriile sunt foarte diferite, autoarele abordeaza diferit totul.Personajele principale feminine sunt spontate si extrem de neascultatoare, dar nu rpea ai cum sa compari seriile. O sa-ti placa Dimitri si Adrian, dar si Eric asa ca…in fine, citeste intai Academia Vampirilor. Eu prima data am fost reticenta, dar dupa nu voiam sa o mai las jos din mana:))

      • Eu te cred ca e buna, pentru ca multi mi-au spus de ea. Dar nu o am inca. Vreau sa mi-o cumpar cartonata mai incolo.

  2. Eu am citit primele 4 volume(Jurnalele Vampirilor) si cartile care au fost la revista Bravo(Jurnalele lui Stefan). Mie mi-au placut mai mult J lui Stefan, mi s-au parut mai frumos descrise si mai bine conturate personajele. Acesta carte nu am citit-o, dar o prietena mi-a spus ca difera stilul, imediat iti dai seama ca nu este creatia autoarei Smith.Sincer, nu stiu ce sa zic, oricum mi-a picat cu tronc faptul ca ea nu a scris-o, dar asta este si nu tine de mine sau de alti cititori. Pana una alta o sa incerc sa fac rost de ea, dar ar trebui sa mai procurez niste volume si sunt prea multe carti pe care le vreau:))

    • Eu am citit doar primul volum din Jurnalele lui Stefan si mi-a plcut mai mult decat primele 4 volume din Jurnalele vampirilor. Eu zic ca ne plac deoarece tine cont si de film.

      • si eu am citit primul volum din jurnalele lui Stefan si imi place mai mult cum e scrisa , urasc cand se scrie din perspectiva fetelor , nu stiu de ce anume , cand e scris din perspectiva unui personaj masculin e diferit …cred ca de ai anu mi-a placut nici seria amurg …

      • Da, normal. Serialul este foarte diferit de cartile originale, actorii nu se aseamana cu cei din povestea initiala, iar alte personaje nici nu apar. Personajele masculine sunt dragute si asta a fost farmecul prima data. Majoritatea fanilor sunt fete, ceea ce este bine deoarece au un mare succes. Eu recunosc ca nu prea ma atrage actrita ce joaca rolul Elenei; este frumoasa, dar..nu stiu, poate pentru ca nu corespunde cu descrierea din carti, poate ca nu o consider suficient de rationala, am impresia ca se crede foarte importanta. Si sa nu se supere cineva, dar mie nu prea imi place.

  3. ultimul volum citit de mine din aceasta serie a fost volumul 6, si asta pentru ca l-am castigat la un concurs, nu pentru ca as fi vrut eu sa-l citesc
    primele patru volume au fost bunicele, volumul trei mi-a placut cel mai mult si a fost singurul volum reusit din seria asta, dupa parerea mea
    serialul e mult mai bun, are actiune si nu te plictiseste, ceea ce nu pot sa spun si despre volume, in special ultimul ciclu..e foarte plictisitor

  4. Uh, eu am o asa zisa alergie pentru Smith asta :))
    Am inceput primele cateva pagini din Jurnalele Vampirilor vol.1 si nu mi-a placut. Pur si simplu: parca a fost antipatie la prima vedere :))
    Plus ca autoarea se intinde prea mult.10 volumeee? *doar 7-8 aparute in Romania parca*.
    Poate am sa-i dau o sansa, dar in viitorul foarte departat ^.^

      • Subiectul e acelasi. Tot aceeasi Elena care pune cu botul pe labe acelasi Damon si acelasi Stefan. Nu conteaza de cine e scris. Subiectul in sine si prelungirea lui e prea iritanta.

      • Mie sincer mi-ar fi placut sa se termine seria dupa volumul 7. A fost multa actiune in volumele 5,6 si 7, multe detalii, chiar ai avut ce citi, si chiar au fost interesante toate trei. Intoarcerea Elenei, Kitsunele si lupta cu ei, capturarea lui Stefan, Damon om din nou, salvarea lui Stefan, salvarea orasului. Si nu a fost seaca deloc actiunea, chiar a fost bine organizata.
        Dar dupa ce toate au trecut, si dupa ce au salvat orasul, putea sa nu termine cartea cu o tragedie, si sa ii faca un final bun si asa era cel mai bine. Zic eu. Acum cine stie ce ne asteapta in urmatoarele 2 volume.

        Dar chiar e foarte lunga seria. Pe langa cele 8 aparute si la noi, mai sunt 2 care am spus ca o sa para, mai sunt Jurnalele lui Stefan, 6 volume, si a mai scris si cateva povestiri:
        Matt and Elena – First Date
        Matt and Elena – Tenth Date: On Wickery Pond
        An Untold Tale: Elena’s Christmas
        Bonnie and Damon: After Hours

      • Te referi la ciclul Vanatorii, ca nu sunt scrise de ea? Eu stiu ca astea sunt scrise. E o serie intreaga. Jurnalele lui Stefan nu sunt scrise de ea. Sunt scrise de un fan, sau ceva de genu, adaptare dupa film si cartile ei.

      • Da , la noul ciclu ma refer jurnalele lui stefan sti ca nu sunt scrise de ea, ceea ce ma deranjeaza in realitate este faptul ca au concediato pe motivul ca ea a vrut ca damon si elena saramana un cuplu, dar ..cele doua serii noi, dupa volumul 4 ea nu a mai cris , se poate observa si diferenta stilului si cuvintele mult prea siropoase din volumul 7 …oricum imi voi achiziiona si eu ciclul vanatorii pt ca am toata seri si ar fi urat sa nu o am sieu in intregime

      • SIncer eu chiar nu am auzit poveastea asta. Uite chiar o sa cercetez maine daca am timp.
        Eu stiam ca ea a scris toata seria. Jurnalele lui Stefan sunt scrise de anonim, dar mie cine mi-a spus mi-a spus ca e ceva fan, cel ce le-a scris.

      • Acum m-am uitat pe GoodReads, am vazut ca la ciclul Vanatorii si la Jurnalele lui Stefan scrie in paranteza la numele ei (Creator). Dar pe wikipedia, la bibliografie, apare ca ea a scris si trilogia asta.

    • Ce e prea mult e prea mult, iti dau o oarecare dreptate aici pt ca devine plictisitor, totusi seria asta poate m-ar fi pris zic poate daca actiunea era cu adevarat exploziva ,,,eu sunt putin dezamagita de carti , poate pt ca am vazut filml inainte

    • Eu zic ca daca ai citit primele patru volume, se merita sa citesti ciclul Intoarcerea. Mie aceste 3 volume din acest ciclu mi-au placut.
      Bine ca dupa, intr-un fel sau altul trebuie sa citesti si Fantoma pentru ca volumul anterior se termina astfel incat sa necesite continuare. Spre deosebire de volumul patru, care se termina ca si cum s-ar fi terminat povestea. Asta pentru ca initial doar 4 volume erau in plan. Autoarea a continuat seria pentru ca a vazut ca multi sunt inebuniti dupa personaje si dupa poveste, mai ales dupa ce s-a facut si ecranizarea.

  5. Mie mi-a placut acest volum, doar ca mi se pare putin fortat in unele parti:D…Adica faza cu fantoma geloziei; si dupa atatea prin cate au trecut Stefan si Damon se cearta ca niste copii si ajung sa stearga cercul in care era inchis fantoma. In rest, a fost bun! Mi-a placut cand apareau numele urmatoarelor victime:)

    • Nu am nimic de criticat despre partea in care au inceput Damon si Stefan sa se lupte si au sters cercul ce o tinea pe fantoma captiva. M-amm gandit ca erau sub influenta ei si se presupune ca e pternica, si ca poate sa ii faca sa se distruga intre ei. Dar nu mi-a placut, faptul, ca au tot incercat sa ii desparta si nimic, dar dupa ce aproape se omoara, se opresc ei asa singuri dintr-o data.

      Partea cu numele, mi-a placut si mie. Chiara fost interesanta.

  6. Maine o sa inchei si concursul de la „Jurnalul unui calator boem”. Imi cer scuze pentru intarziere, dar nu mai am cand sa il fac in seara asta. Ma pun sa invat, ca maine am examen.

Lasa un comentariu

