Cutia cu Citate (4)


De multă vreme nu a mai apărut un astfel de articol, dacă stau să mă gândesc, ultimul a fost facut anul trecut.

Eu v-am pregătit citate din mai multe cărți, pe care le-am citit și pe care le recomand tuturor.

A doua luna plina – Kelley Armstrong

„- Când alţi părinţi îşi avertizează copiii să nu vorbească cu străinii, eu trebuia să-l atenţionez pe al meu să nu îi mănânce.”

Anomalii – Joey Goebel

„… Ai reinceput sa-ti iei pastilele?
–       Nu pot, raspunde Trixie.
–       De ce?
–       Pentru ca le-a luat Isus.
–       Aha… Cum ti-am spus si saptamna trecuta, Trixie, va trebui sa pui lucrurile la punct cu Isus. Isus trebuie sa inteleaga odata ca medicamentele alea sunt pentru tine.
–       Stiu o sa vorbesc cu el diseara.”

„Nu, scumpa mea. N-o sa ajungi in iad, spune Trixie. Nu trebuie decat sa-l inviti pe Isus sa intre din nou in viata ta. Singura chestie e ca, odata intrat, nu-l mai poti face sa plece.”

Fata cu picioare de sticlă – Ali Shaw

”…Asemuise viața cu veșmintele purtate de-a lungul unui zile. Începuse cu diversele straturi îmbrăcate într-o dimineață răcoroasă, peste care se trage mai apoi o haină. Apoi omul pleacă de acasă la muncă. Seara, se schimbă din nou în  haine de casă, iar apoi, la lăsarea întunericului, într-un ultim strat de haine. Crook spunea că fiecare veșmânt era unul dintre multiplele personaje pe care omul le interpretează pe parcursul vieții.”

”… ceața își croi drum și mai aproape, bâjbâind prin râpe ca un orbete antic ce iese pentru a se hrăni, ronțăind bolovani, pipăind drumul prin ierburi, adăpându-se dintr-un pârâu fără gust.”

Omul Zar – Luke Rhinehart

„…Este un spital de boli nervoase. Oamenii sunt trimiși aici când refuza să joace jocurile normale ale realitatii…”

Ingeri biciuiti – Alecu Ivan Ghilia

„Ce fericire să poți străbate prin labirintul întunecos al nopții, își spuse, și ce inconștienții suntem cu fericirea asta simplă și cea mai mare dintre miracole, de-a putea deschide ochii în fiecare dimineață”

Alexa va pregatit citate din Jurnalul unui călător boem de Ciprian Enea.

“Oare nu cumva disperarea cu care încerc să-mi înving prin cunoastere apăsările metafizice și teama de moarte îmi generează și mai multă teamă? Și mai multe frământări existențial? Era oare posibil să greșim cu toții de atâtea mii si mii de ani? Și să fi mers, cu lacomia noastră pentru cunoastere, pe un drum greșit? Putea fi o mare eroare taman lucrul de care eram atât de mandrii și care ne-a ajutat să facem saltul de la animal la om? Aici ne referim, evident, la  întreaga noastră cultură și civilizație. Să fie oare renunțarea la cunoastere tocmai calea către sporirea cunoașterii?”

“Puteam eu oare să ajung la Piatra Filosofală făcând drumul invers? Adică nu sporindu-mi cunoașterea ci renunțând încetul cu încetul la dânsa? Exploziei de cunoaștere care sporea misterul din jurul meu i-ași fi putut răspunde cu o implozie? Care să reducă misterul după principiul: mie îmi ia un ochi al cunoașterii , dar misterului îi ia pe amândoi, făcându-l complet neputincios în această confruntare.”

“Încetul cu încetul, descoperim pe propria piele o chestie teribil de interesantă. Angoasele unui suflet  de om nu puteau fi tratate nici de poeți, nici de filosofi, nici de conturile bancare sau de carierele de success ori de cele o mie și una de femei. Boala unui suflet de om nu poate fi tratată decât prin comuniunea cu un alt suflet de om.”

Dacă doriți să ne ajutați la această categorie, ne puteți trimite citatele preferate la adresa cartinemuritoare@yahoo.com, și noi le vom împărtăși și cu restul cititorilor.

9 răspunsuri la „Cutia cu Citate (4)

  1. Foarte frumoase citate. Cand am vazut si din „Anomalii” , mi -am adus aminte de multe fragmente din carte ce imi starneau amuzamentul.
    Multa bafta cu blogul,arata minunat .

  2. Fetele, va rog sa stergeti comentariu lui Geni L (tot eu l-am dat dar prietenul meu m-a lasat logata cu un alt cont si nu-mi place). Multumesc pentru intelegere.

    Cel mai mult imi plac citatele alese din Omul Zar si din Ingeri biciuiti. Imi place foarte mult rubrica voastra si s-ar putea ca in viitor sa va trimit si eu cateva dintre citatele salvate de mine.

    • Eu Omul zar am imprumutat-o de la Laura si a trecut un an de zile si nu am apucat sa o citesc. In schimb s-a bucurat prietenul meu de ea.
      Dar odata si odata tot scap eu de toate tampeniile pe care le am pe cap si i-o cer din nou.

  3. Chiar e foarte frumos ultimul citat de la Jurnalul unui calator boem. Adica sunt sigur ca multi dintre noi in sinea noastra, stim ca, prin viata trecem mai usor cand avem o persoana care sa ne sprijine si sa ne fie alaturi. De multe ori ne face sa uitam de toate necazurile, chiar si de boala.
    Deci, e frumos spus „Boala unui suflet de om nu poate fi tratată decât prin comuniunea cu un alt suflet de om.”

    • Ai dreptate, e greu să faci față tuturor lucrurilor singur, iar sprijinul unei alte persoane poate aduce multă alinare sufletului, și poate schimba o mulțime de lucruri.

  4. Imi place mult citatul din A doua luna plina. M-ai facut sa imi aduc aminte de carte. Am citit-o acum mai mult timp.
    Omul Zar suna foarte interesanta cartea. Mi-ar placea sa aflu mai multe despre ea.
    Din Jurnalul unui calator boem, imi place foarte mult ultimul citat. Cred ca este o chestie pe care toti ar trebui sa o tinem minte.

    • Mă bucur că îți place citatul din A doua lună plină și că te-am făcut să îți amintești de carte, eu am râs cu lacrimi când am citi partea aceia. Cât despre Omul Zar, voi face o recenzie cât de curând la carte. Mie mi se pare că toate citatele din Jurnalul unui cătător boem, te fac să reflectezi.

Lasa un comentariu

