Frumoșii – Scott Westerfeld


frumosiiCând afli că controlul lumii a plecat de la un motiv bun, parcă te pune un pic pe gânduri.

Cei mai înalți oameni ai societății, au vrut să transforme lumea în frumoși cu creierele spălate, doar pentru  a scăpa omenirea de violentă și de distrugere în masă. Când te gândești așa, pare o idee bună. Cred că mulți ne-am dorii să trăim într-o societate unde să nu auzim de violuri, crime fără sens, jafuri, sau oameni care mor de foame.

În seria lui Scott Westerfeld, asta se încearcă. Transformarea lumii într-una perfectă, atât din punct de vedere fizic cât și psihic. Frumoșii sunt oameni pașnici, nu se ceartă niciodată între ei, nu caută conflicte, nici măcar nu vorbesc urât unul cu celalat, este în instinctual lor să se ajute în caz de ceva, își folosesc viață pentru lucruri bune, iar cei tineri profită de tot timpul din lume pentru a se distra. Dar când se uită de scopul de la care se pleacă și se ajunge la motive egoiste și nebune de a controla lumea, totul devine o problemă. Iar problema cea mai mare e, că odată transformat în Frumos, nu conștientizezi că ești închis într-un oraș din care nu poți pleca, că creierul tău e programat să facă doar ce cred alții că e bine, că ești prizonierul propriei fericiri. De ce? Pentru că odată transformat, creierul îți este spălat, astfel încât să nu îți mai aduci aminte cine ai fost și ce ai făcut.

Povestea începe de unde a fost lăsată în volumul unu. Tally s-a predat Circumstanteleor speciale, pentru a putea deveni frumoasă și pentru a putea testa un tratament care reface creierul. Dar, odată transformată ea uită de scopul ei. Se bucură de noua ei viață și se îndrăgostește de băiatul perfect, Zane.

Împreună trec prin multe lucruri și descoperă, că dacă reușesc să pompeze suficientă adrenalină în organism și să își mențină activitatea creierului la un nivel ridicat, aceștia încep să își aducă aminte de lucruri din trecut. Ei numesc această stare, “a fi senzational”.

Ajung să facă cele mai tâmpite lucruri pentru a rămâne senzaționali, cel mai nebunesc fiind atunci când cei din Ținutul de fum o caută pe Tally pentru a-i lăsa tratamentul și a-i aduce aminte de scopul ei. Ea și Zâne împart cele două pastile, care îi sunt lăsate. Din nefericire, una din pastille îți distruge creierul fără cealalata, iar cealaltă nu are nici un efect fără prima. Care ce pastilă a luat? Ei bine, acesta e un lucru pe care trebuie să îl aflați singuri.

Povestea se complică și mai rău când David apare în peisaj și Tally este aruncată într-un triunghi amoros și când aceasta află că liderii Frumoșilor și motivele lor egoiste întrec orice limită.

Mi-a plăcut mult acest volum. A fost incitatnt, misterios și cu suficient suspans. Avem din nou parte de urmăriri, evadări, sacrificii și riscuri din care cineva sigur își poate pierde viața. A durat ceva la început, până să înceapă acțiunea dar când a început, a fost pe placul meu.

Un alt motiv care m-a făcut să îmi placă această serie, este faptul că și noi facem parte dintr-o societate care ne influențează, o societate mincinoasă și manipulantă. Suntem conduși de hoți și oameni fără scrupule. Nu vreau să trec la discuții politice. Intenția mea a fost să vă arăt că Scott Westerfeld, a plecat de la cotidianul unei lumi în care trăim, a adăugat mai multe elemente fictive și a transpus totul într-o serie impresionantă.

Sper să citiți și voi această serie și să aflu și părerile voastre.

 Cartea a apărut la Corint și o puteți comanda de AICI.

5 răspunsuri la „Frumoșii – Scott Westerfeld

  1. Pingback: Leapşa cu personaje « În grădina mea·

  2. Eu am citit primul volum si ceva din al doilea dar nu am fost foarte foarte incantata. Adevarul este ca le-am citit intr-o perioada in care doar incercam sa ma mentin ocupata cu ceva si mintea nu-mi prea statea la poveste :D. Sper ca intr-o viitoare vacanta sa am timpul si dispozitia necesara pentru a acorda inca o sansa acestei serii deoarece am auzit si lucruri faine despre ea.
    Oricum, multumesc tare mult pentru recenzie, mi-ai aratat si o alta parte a povestii din poveste.

    xoxo
    Miruna

    • E probabil sa ti se si para o carte simpla fata de ce citesti tu.
      Volumul doi, trebuie sa ai un pic de rabdare la inceput, pana devine mai captivant.
      La inceput o prezinta pe Tally in noua ei viata. Si nu are o gandire tocmai complexa. Ti-o imaginezi ca o fata intr-un liceu nou, unde vrea sa ajunga in centrul atentiei, printre cei populari. Se gandesc mult la chefuri,la distractie,la cat de frumosi sunt, la lucruri, prea banale pentru un om care gandeste un pic mai sus, decat ceea ce vede in fata ochilor.

  3. Parerea mea o să o afli, când recuperez cartea de la tine și o citesc.
    Nici nu știu dacă să citesc recenzia ta, sigur îi scrisă fain, dar parcă nu aș vrea să îmi scurtcircuiteze creierașul și să îmi doresc să citesc cartea, mai ales că acum încep și eu sesiunea și nu o să am timp nici ca să respir. Dar promit că atunci când termin de citi cartea, și implicit sesiunea, o sa revin cu o părere.

Lasa un comentariu

