Șapte zile pentru o eternitate – Marc Levy


Sapte zile pentru o eternitate„Şapte  zile pentru o eternitate “este una din cărţile de care mi-am adus aminte cand m-am uitat prin bibliotecă. Am citit-o acum ceva timp și m-am gândit să vă spun şi vouă despre ea. Am încercat să aflu şi părerile altor persoane despre această carte, iar una dintre ele spunea că este o carte cu foarte multe clişee. Să fie oare așa? Am să las acest lucru la latitudinea voastră.

Prima jumatate a cărţii am parcurs-o un  pic mai greu deoarece viaţa personajelor principale, Lucas şi Zofia, este prezentată separat cu toate detaliile necesare.Durează ceva până să înceapă acţiunea care te face să vrei să citeşti şi următoarea pagină.

Povestea nu este una foarte complicată, subiectul fiind veşnicul conflict între bine şi rău, în acest caz între Dumnezeu și Lucifer, care-şi trimit agenţii, într-un ultim pariu, acela de a pune stăpânire pe lume. Cei doi trimişi ajung să se îndragostească, povestea lor fiind una simplă şi draguță, lipsită de gesturi erotice şi de pasiunea înfocată cu care ne-am obişnuit până acum prezentă în bestseller -uri. Scrierea este mai degrabă un scenariu de comendie romantic, si nu o poveste de dragoste care să-ţi consume gândurile sau să-ţi provoace trăiri intense.

“La început, a facut Dumnezeu cerul si pământul. Şi a fost seară şi a fost dimineaţă”, așa începe cartea, după care continuă cu şapte capitole (şapte zile), în care Dumnezeu şi Lucifer sunt prezentaţi ca fiind directorii unor corporaţii foarte mari, pline de birouri şi angajaţi, secretare, agenţi ş.a.m.d, care lucrează de zor la calculatoarele lor. Spre finalul carţii aflăm că aceste două clădiri imense sunt practic lipite, despărtite de un perete pe care Lucifer îl deschide ca pe o ușă ,ajungând în biroul lui Dumnezeu, intrigat fiind de ceea ce se intamplă între discipolii lor.

Un lucru care m-a amuzat foarte mult, este un moment între Zofia şi Dumnezeu , povestind despre ce înseamna iubirea, discuție la sfârşitul căreia Dumnezeu spune că s-a săturat să tot audă Domnul in sus ,Domnul in jos,şi că trebuie să işi gasească odată un prenume, după câteva secunde de gândire gândindu-se la unul, “Domnul Houston ”.

Lumea în care ne naștem este o balanță între bine și rău. Și deși, partea către care se înclină omul devine o discuție religioasă de proporții mari, Marc Levy dă o nouă imagine universului, plină de umor. Nu crează o imagine terifiantă iadului și nu descrie Raiul ca fiind de o frumusețe mai mare decât limita imaginației noastre. Aduce cele două locuri la un numitor comun, egale în fața umanității. Doi Directori, două companii.

Autorul face din atotprezenta luptă între bine și rău, un joc plin de haz în care se ajunge la vorbele „dar când ai început tu să trișezi?”.

Cine credeți că poate trișa primul într-o astfel de povese? Eu sunt foarte curioasă să aflu părerea voastră.

Per  total, mi-a plăcut foarte mult viziunea lui Levy. Eu nu consider că este o carte plină de clișee. Sunt de părere că fiecare ne clădim propria imagine despre iad și Rai.

Cartea are un final amuzant, iar o astfel de poveste nu se termină niciodată brusc.

“Şi a fost seară.. şi o sumedenie de alte dimineţi”

Cartea a fost publicată la Editura Trei și o puteți comanda de AICI.

10 răspunsuri la „Șapte zile pentru o eternitate – Marc Levy

  1. este o recenzie foarte frumoasa imi place mult ….am tot auzit de aceasta carte, dar momentan am un teanc de carti necitite si vreau sa le citesc..plus cam-am pus pe razboi si pace ..daca ai rabdare de otel ti-o recomand din tot sufletul meu micut si ingust ..pentru ca e o epoca frumoasa , dar daca nu ai rabdare prefer sa nu o incepi:))

  2. Ce rau imi pare ca nu am citit cartea, fiinca am imprumutat-o de la o prietena si i-am returnat-o cu rusinosul ranjet de „hehe, n-am citit cartea”.
    Imi place recenzia ta, e foarte haioasa si mi se pare ca subliniaza amuzamentul si nota distinctiva prezentata in carte.

    • Pai poti oricand sa o imprumuti din nou banuiesc.
      Eu am citit doua carti de la Marc Levy pana acum. A doua, „Si daca e adevarat? ”, pe care am citit-o e mult mai captivanta si mai amuzanta.
      Daca vrei sa citesti ceva nou si se intampla sa am cartea, poti sa imi spui si i-o voi da Laurei cand vine la mine.

      • Mi-am adus aminte. Laura mi-a zis ca ai avut ceva probleme cu blogul. Ca nu puteai intra pe el de pe mail, sau asa ceva.
        S-a rezolvat? Iti merge acum?

      • da, da, acum e totul ok.
        Timp de 2 zile nu am putut sa va accesez si habar n-am de ce, dar mereu imi spunea „Page not found” si am fost putin cam „ummm, ce?!”
        Dar acum imi merge

Lasa un comentariu

