Eu sunt numărul patru – Pittacus Lore


Eu-sunt-numarul-patruÎn viață dacă nu ești puternic, ești doborât, înfrânt de problemele zilnice, de oameni care nu te lasă să evoluezi. În cărți, realitatea se transformă în ficțiune, problemele ce duc la căderi psihice devin ființe ce te vânează, distrugând tot ce prind în cale.

Pășim pe un tărâm unde există viață pe mai multe planete și unde nu oamenii de pe Pământ sunt cele mai evaluate ființe din univers. „Eu sunt numărul patru” conturează imaginea consecințelor în urma conflictelor și a luptei pentru supraviețuire.

Ne este prezentată Lorien, una din cele mai vechi planete din univers, o planetă care s-a confruntat deja cu multitudinea de probleme cu care Pământul doar a început să se lupte. Încălzirea globală, cantitate de resurse scăzută, suprapopularea, sunt deja istorie pentru Lorien.  Locuitorii au știut că trebuie luate măsuri drastice pentru a asigura supraviețuirea lor. Ei și-au schimbat modul de viață și încetul cu încetul, în timp, au reușit să evolueze fără să lase vreo amprentă negativă asupra mediului înconjurător.

Facem cunoștință și cu partea negativă a povestii, Mogadorienii, ființe care trăiesc în propriul gunoi. Își distrug planeta fără să se gândească la supraviețuirea speciei, iar atunci când nu se mai poate trăi pe ea, pleacă în cucerirea altei planete, care în final, vor ajunge să o distrugă ca și pe a lor.

Când Lorien este atacată, primul instinct de supraviețuire a fost să apere cei nouă copii, care la maturitate vor moștenii puteri cu care vor proteja planeta. Ei sunt trimiși pe Pământ alături de câte un tutore care să îi ascundă până când războiul de pe planeta lor se va termina. Doar că acesta nu se termină în favoarea lor, iar Lorien este distrusă.

Cei noua copii sunt legați printr-o vrajă. Ei nu pot fi uciși decât într-o anumită ordine și după primii trei uciși, Mogadorienii pleaga în căutarea Numărului patru.

Mereu pe fugă, mereu în căutarea unui loc în care să se ascundă, Numărul patru a schimbat atâtea nume false, atâtea case și atatea școli că le-a pierdut numărul.

Noul său nume este John Smith. Proaspăt mutat în Ohio, Paradise, încearcă să se integreze din nou printre colegi, ale căror nume, nu va reuși probabil să le memoreze până la urmatoara mutare.

Vedem toată poveste din perspective lui. Imagini din trecut și present. Frânturi din amintirile lui despre Lorien, ura pe care o poartă pentru ființele care i-au distrus viața și care i-au ucis familia, dorința de a trăi o viață normală, fără să mai fugă.

În timpul pe care îl petrece la noua lui școală reușește să intre în probleme, dar reușește să își facă și prieteni. Cel mai important, se îndrăgostește, lucru pe care viață lui nu îl permite.

Când lucrurile de care încearcă să fugă, îl ajung din urmă, se vede prins între normalitate și anormalitate, între a sta și a lupta și a fugi pentru supraviețuire, între a  uita de iubire pentru a ocroti sau a iubi și a pune în pericol viața respectivei persoane.

Se vede în postura de a face orice pentru a-și proteja persoanele dragi, dar în acelaș timp de a supraviețui pentru ca în viitor să se reîntoarcă pe Lorien pentru a o readuce la viață.

„Eu sunt numărul patru” este o carte foarte bună, dar din păcate eu nu m-am putut bucura de ea atâta de mult. Asta din cauza că am văzut filmul înainte să o citesc, și nu doar o dată ci de vreo trei ori. Nu mai este un mister fiecare pagină, când deja ști ce se întâmplă și nu mai citești cu aceiaș pasiune.

Totuși a reușit să mă facă să îmi pun și câteva întrebări. Are loc o luptă de proporții mari. Oare nimeni din oraș nu observă? Se face zarvă între cei implicați, dar nu și în exterior?

În orice caz, aștept cu nerăbdare să citesc volumul doi. L-am incept deja, dar am prea puțin timp pentru citit. Sunt foarte curioasă ce se întâmplă cu toată lumea și cu siguranță continuarea mă va captiva mai mult.

Cartea a apărut la Editura Nemira și o puteți comanda de AICI

14 răspunsuri la „Eu sunt numărul patru – Pittacus Lore

  1. Împărtășesc o pasiune pentru citit și la un moment dat m-am hotărât să scriu o carte. După aproape doi ani de muncă, (precizez că nu am terminat-o încă) am postat primul capitol pe blogul meu. Aștept cititori care să-mi împărtășească păreri, sfaturi și critici. https://achisgelu92.wordpress.com/

  2. am citit cele 3 carti din seria aceasta.O ador.Este geniala,nu am putut sa las cartile din mana pana cand nu le-am terminat.Ma intreb daca ti-au placut la fel de mult ca si mie.imi place mult blogul tau,ai cam aceleasi gusturi ca si mine si imi place foarte mult stilul tau de a scrie.

    • Eu mi-am cumparat volumul 3 de Black Friday dar inca nu am apucat sa il citesc pentru ca am avut multe altele pe care am vrut sa le citesc. Sper cat mai curand sa termin ce am acum pe lista sa il citesc pentru ca am adurat primele doua volume. Imi place mult seria.

  3. Si mie mi-a placut filmul, iar recenzia ta mi-a adus aminte ca inca nu am apucat sa citesc acesta carte, desi de multa vreme aveam in plan acest lucru. Foarte frumoasa recenzia, ma facut sa imi doresc sa citesc cat mai repede cartea.

      • Numai sa imi fac timp sa le citesc, mai ales ca trebuie sa le car cu mine din stanga in dreapta ca sa le pot termina. Plus ca la cate ai si imi fac cu ochiul poate ramai fara carti in biblioteca=)).

  4. Prima data cand am citit asa pe sarite descrierea cartii am crezut ca este ceva carte super antrenanta cu diferite misiuni secrete, spionaj, agenti secreti, etc dar mai apoi am observat ca e un sf adolescentin si am fost…ppfffsssss.
    Ei bine, acum pot sa spun cu manuta pe inima ca imi place toata seria si am devorat-o in 3 zile.
    Felicitari si pentru recenzie, e draguta 🙂

    • Multumesc.
      deabea astept sa citesc si eu volumul doi.
      Dupa cum am spus si in recenzie, de primul nu m-am putut bucura ca am vazut de o groaza de ori filmul.
      Mi-a placut si nu m-am putut abtine de cate ori era la televizor.

  5. Iubesc cartea asta! Mi-a placut la nebunie. Volumul doi e mai amplu in actiune, mai ales ca apre si Numarul Sase. O sa-ti placa foarte mult. Astept cu nerabdare volumul 3. ❤

    • Am tot auzit ca e foarte bun volumul doi si sper sa si reusesc sa il citesc cat de curand.
      Am ramas in urma, nu doar cu cititul dar si cu multe recenzii.

      • Da, stiu cum e. Dar te sfatuiesc ca atunci cand incepi volumul 2 sa fii sigura ca ai destul timp liber. O sa te faca sa nu il lasi din mana. 😀

      • Atunci am sa incerc sa termin cartile pe care le am incepute, si sa imi mai scriu din recenzii, pana nu imi pierd toate ideile despre fiecare carte, si dupa am sa imi fac timp pentru volumul 2.

      • Da, cel mai bine e asa. Astept parerea ta despre volumul 2, sper sa iti placa la fel de mult ca mie. 😀

Lasa un comentariu

