Cutia cu Citate (6)


Cel mai mult îmi plac cărțile din care pot extrage anumite pasaje care chiar m-au impresionat, și care au rezonat mai profund cu sufletul meu decât restul cuvintelor din carte. Nu că nu-mi plac și celelate cărti, doar că pe acestea le simt mult mai aproape.

Așa că acum vă las în compania unor cărți care mie mi-au placut mult.

Padurea nebună – Zaharia Stancu

„De ce eram oare osândit să rămân mereu robul cărnii mele, robul măruntaielor mele dezgustătoare, robul oaselor mele cu puțină maduvă?”

„Dacă nu știți aflați de la mine că atunci când nu ești obișnuit cu patul pufos se doarme bine oriunde.”

Nu ți-am promis niciodată o gradină de trandafiri – Hannah Green

„-Ce naiba e realitatea ta, dacă nu există dreptate și minciuna e trecută sub tăcere și cei care își păstrează credinta în dreptate au suferit? Helene și-a ținut cuvântul în privința lui Ellis și eu la fel. Ce naiba mai e atunci și realitatea asta a ta?
-Uite ce e, spuse Furii, nu ți-am promis niciodată o gradină de trandafiri. Nu ți-am promis niciodată dreptate absolută…(și-o aminti brusc pe Tilda, evadând din spitalul din Nungerg si dispărând în orașul Zvasticii, și apoi întorcându-se râzând în felul acela al ei care era o parodie aspră, scrâșnită a râsului: „Shalom Aleihem, doctore, sunt mai nebuni decât mine!”)… Și nu ți-am promis niciodată liniște sau fericire. Eu nu te pot ajuta decât să devii liberă să lupți cu toate aceste lucruri. Singura realitate pe care ți-o ofer e lupta, și a fi sănătos înseamna să fi liber să o accepți sau nu atâta cât poți. Nu ți-am promis niciodată minciuni, și lumea perfectă a grădini de trandafiri e o minciună… si de o potrivă un plictis.”

La sud de graniță la vest de soare – Haruki Murakami

„Dispărem cu toţii, încet-încet. Unele lucruri dispar de parcă ar fi deconectate de la sursă, pur si simplu. Altele intră după o vreme, în ceaţă şi se sting. Nu rămâne decât deşertul.”

„Am  ajuns acolo în anul doi sau trei de facultate, într-o toamnă. Culorile şi noanţele frunzelor erau superbe, iar munţii ce împrejmuiau valea păreau vopsiţi cu sânge. Poalele munţiilor se pierdeau în mare, râul curgea frumos şi din când în când se auzeau căprioarele în pădure.”

Tumultul valurilor – Yukio Mishima

“Ochii ei priveau fix cerul, spre apus, deasupra mării. În acea parte agnozia soarelui în amurg și doar un punct roșu mai apărea printr-o îngrămădeală de nori bătând în negru.”

“…Observatorul părea mai de grabă ca invită furtuna să-i pătrundă în încăperi, ca să se dedea dansului ei nebun.”

Roșu de Rubin – Kerstin Gier

”Umerii fetei săltau din cauza suspinelor care aduceau cu plânsetul disperat al unui animal rănit. Băiatul suporta cu greu momentul, dar ştia din experienţă că era mai bine s-o lase în pace, aşa că se aşeză lângă ea în iarba îmbibată de rouă, îşi pironi ochii în oglinda neclintită a lacului şi aşteptă. Aşteptă să se potolească durerea, de care ea nu avea probabil să scape definitiv niciodată.”

Sper că v-au plăcut citatele alese, iar dacă doriți să ne ajutați la această categorie, ne puteți trimite citatele preferate la adresa cartinemuritoare@yahoo.com, și noi le vom împărtăși și cu restul cititorilor.

6 răspunsuri la „Cutia cu Citate (6)

  1. Wooooow, citatul lui Haruki….vaaaaaai, cat de profund!!! Glumesc, am sarit peste el 😀
    E dragut citatul din Rosu de Rubin, iar din Padurea nebună al doilea citat este de-a dreptul epic.

    • Acum serios, citatul asta chiar ii dragut, ai putea sa il citesti… cine stie poate o sa fi uimita 🙂
      Daaaaa, citatul ala e chiar epic, si cartea e foarte interesanta.

  2. Frumos citatul din Rosu de rubin.
    Ai citit cartea? Cum ti se pare?
    Am auzit ca e buna seria si ma tot bate gandul sa o citesc si eu.

    • Am citit primul volum doar, si mie mi s-a parut dragut. Am vrut sa ma apuc de ea cat mai repede, pentru ca apare foarte curand si filmul, si am vut sa vad cum este cartea mai intai.
      Citatele care le-am pus acum sunt toate din carti pe care le-am citit eu. Daca cumva primim un citat de la cititori mentionam acest lucru.

Lasa un comentariu

