E ușor să te iubesc – Tammara Webber : Book review & Fan drawing

coperta-E-ușor-să-te-iubescAm ajuns din nou la o carte la care să îmi fie teamă să îi fac recenzie. Teamă că nu voi reuşi să va conving prin cuvintele mele că această carte merită fiecare secundă din timpul vostru. O poveste de dragoste care te uimeşte şi care nu se uită aşa uşor.

Am să pornesc de la titlu, şi am să îl formulez sub formă de întrebare. E uşor să te iubesc?

Da şi nu. Da, e uşor să iubeşti, atunci când băiatul de care te îndrăgosteşti este foarte grijuliu, dispus să te preţuiască şi să se asigure că nu vei suferi niciodată. Da, când atingerea lui e atât de blândă de parcă ai fi cel mai fragil obiect din lume. Da, când ochii lui sunt atât de sinceri, că e suficient să te uiţi o data în ei pentru a simţi căldura pe care o emană. Şi nu, când la mijloc este o poveste complicată, când trecutul ascunde o tragedie care nu te lasă să treci mai departe.

Jacqueline se lasă în mreaja dragostei încă din liceu. Prima sa iubire, primul băiat căruia este dispusă să îi ofere totul. Şi… îi oferă. Renunţă la totul pentru el, la planurile ei, la visele ei, şi îl urmează la colegiu. Dar ajunsă acolo totul se năruie în jurul ei, pentru că el cade în ghiara tentaţiilor şi se desparte de ea dintr-un motiv care ar jigni orice fată. Se simte distrusă, neputincioasă, singură într-un loc în care simte că nu aparţine.

Problema e că nu şti niciodată ce îţi pregăteşte soarta, şi se poate întâmpla, ca Jacqueline să se afle exact în locul care trebuie.

Treaba cu viaţa, este că nu noi ne-o pregătim, pentru că dacă ar fi aşa, ne-am scuti de orice întâmplare nefericită.

Hotărâtă să părăsească un chef, la care a mers pentru a mai uita de rănile sufleteşti pe care le are, ajunge pradă umbrei ce te pândeşte după colţ şi este prinsă într-o tentativă de viol. Tentativă doar, deoarece acolo sus cineva se gândeşte la ea şi îi trimite un înger păzitor. Un străin cu ochii de un albastru cenuşiu, a cărui voce calmă îi conferă siguranţă. Nu ştie de ce, dar ceva o face să aibă încredere în acest străin.

Jacqueline întâmpină următoarea zi cu teamă. Groaza nopţii trecute şi a utimelor două săptămâni de când a fost părăsită se năpusteşte asupra ei din secunda în care deschide ochii. Undeva în adâncul ei simte dorinţa arzătoare de a trece peste, de a uita de toate, dar durerea arde mai tare.

Se agaţă de fiecare fir de putere şi se hotărăşte să meargă la cursuri. Dar, cum să se comporte când în jur întâlneşte mereu acei ochi albaștri, parcă desprinşi din gheaţă, dar a căror căldură e mai mare decât a unei flăcări. La cursul de economie, pe coridoarele universităţii, la Starbuks, sunt mereu în preajmă, în ei citindu-se îngrijorarea pentru ea.

El este Lucas, şi în spatele unei imagini de băiat dur, cu pierce în buza şi  tatuaje de nedescifrat, dar care par să spună o poveste, se ascunde o fire atât de sensibilă şi de fragilă că e greu să crezi că el există. Un băiat a cărui trecut ascunde o tragedie mare, care i-a zdruncinat întreagă existenţa, dar și care l-a făcut mai puternic.

„Atracția dintre ei e incontestabilă”. Pasiunea cu care își exprimă această atracție te face să te cutremuri în fața lor. Le simți fiecare sentiment și vezi cu ochii tăi cum între ei ia naștere o legătură indistructibilă. Dar, viața îi pune la încercare. „Trecutul, pe care el s-a străduit atât de mult să-l depășească, și viitorul, în care ea-și pune atât de mari speranțe, amenință să-i despartă. ”

Ei trebuie să se confrunte cu imaginea unei întâmplări atât de dure, că îți dau lacrimile doar citind despre ea, cu vinovăția, să lupte pentru a-și găsi încrederea și alinarea unul în celălalt și să se ajute  unul pe altul pentru a depăși orice e nevoie.

„E ușor să te iubesc” este o carte care îți întărește orice credința în dragoste, o carte care mi-a ajuns cu ușurință la inimă și nu o să mai plece de acolo mult timp de acum în colo. M-a făcut să îmi aduc aminte de ce îmi place mie atât de mult să citesc. Pentru că ajung să întâlnesc astfel de povești, atât de pline de viață, atât de intense, de profunde și atât de pline de trăiri interioare, care ajung să te facă să plângi, să suferi, și să surâzi odată cu fericirea personajelor. Povești care mă propulsează în interiorul lor și mă fac să îmi doresc să nu mai ies dintre filele pline de tuș.

Tammara Webber a creionat în această carte, ce e mai frumos de la viață, dragoastea nemărginită. Dar că să ajungă la o imagine a ei, a atins prima dată cele mai sensibile corzi ale cititorului. Ne-a arătat că, în viață, treci peste orice dacă ai lângă tine persoana potrivită. Revin la un citat pe care vi l-am spus și acum mai mult timp, și anume „Boala unui suflet de om nu pote fi tratată decât prin comuniunea cu un alt suflet de om.”(Jurnalul unui călător boem – Ciprian Enea).

Nu stați pe gânduri dacă va doriți să citiți această cartea, deoarece vă zic sincer că merită.

Am pentru voi și un fan drawing cu personajele cărții la care am lucrat azi. Sper să vă placă.

IMG

Cartea a fost publicată la Editura Epica și o puteți cumpara de AICI.

14 răspunsuri la „E ușor să te iubesc – Tammara Webber : Book review & Fan drawing

1. Recenzia ta curprinde tot ceea ce trebuie pentru a te ispiti! Mi am facut si eu comanda la „E usor sa te iubesc” si „e usor sa ma ranesti”. Abia le astept.

2. Am citit cartea si este intr-adevar extraordinara. Mi-a placut foarte mult recenzia (datorita ei am ajuns sa citesc cartea.). Acum abia astept sa citesc continuarea acestei povesti de dragoste ” E usor sa ma ranesti”.

• Continuarea e frumoasa, dar sincer, asupra mea, nu a avut acelasi impact cum a avut primul volum.
      Prezinta povestea din perspectiva lui Lucas cu interferente din trecutul lui. E frumos sa vezi aceasta perspectiva, dar, parca daca sti unde ajunge povestea nu mai este la fel de palpitanta. Desigur, esti curios, ca si cititor care a iubit prima parte sa regasesti in momentele cele mai placute, gandurile celuilalt personaj, dar povestea in sine nu mai are acelasi suspans.

3. Sunt perfect de acord cu raspunsul pe care l-ai dat la intrebarea „E usor sa te iubesc?” Am citit aceasta carte pe nerasuflate, dragostea dintre cele doua personaje fiind una dintre cele mai pure si frumoase.

4. Căutam o carte pe care să o pot citi fără să mă obosească, ci din contră să mă liniștească și în același timp să rămână acolo într-un colțișor de suflet cu ideile sale, așa cum se întâmplă de obicei cu cărțile bune. Am intrat aici pentru că m-a atras titlul care mi s-a părut un mic paradox și citind recenzia ta, parcă a început să devină mai logic sub formă de întrebare. În continuare mi s-a părut o acțiune destul de simplă, dar cu un subiect care mă atrage. Sunt sigură că este o lectură plăcută și că voi găsi ceea ce caut eu în majoritatea cărților, și anume citate frumoase care să conțină idei geniale cu care să rămân mult timp după ce am terminat lectura.
    Mulțumesc frumos pentru că îți dedici din timpul tău pentru a-i atrage și pe alții în tainele lecturii! Faci o treabă foarte bună, pentru care meriți tot respectul!

• Multumesc mult pentru aprecierea ta.
      Eu mereu sunt in cautarea acelor carti care sa ma emotioneze, de aceea ma indrept mult spre romanta, drama si YA.

5. Mi-a placut fiind o lectura usoara , placuta , emotionanta in care actiunea nu s-a lasat asteptata . As reciti-o cu placere oricand .

6. Deci aceasta carte este una dintre favoritele mele. O iubesc de la primul pana la ultimul cuvant. Este o carte plina de dragoste, o dragoste pura, pe care orice fata si-ar dori-o. Desi Jacqueline sufera o dezamagire din cauza primului prieten, care nu a stiut sa o aprecieze , este capabila sa treaca mai departe, gasindu-si adevarata dragoste. Imi place enorm cum sunt descrise sentimentele si portretele, si iluzia pe care ne-o da la inceput Lucas, crezandu-l un bad-boy, desi el este un baiat sincer, care a suferit o tragedie. Cred ca as putea sa citesc aceasta carte la nesfarsit si tot nu m-as plictisi de ea.
    Mi-a trezit atatea sentimente si stari, si m-a ajutat sa constientizez multe lucruri. Am terminat-o intr-o noapte, iar cand am citit ultima propozitie, parca nu vroiam sa o mai las din maini. Recomand tuturor aceasta carte, pentru ca merita intr-adevar !

• Personajele din carte sunt la universitate.
      Animele par tot timpul mai tinere. dar propabil daca mai lucram putin la fetele lor reuseam sa le fac sa arate mai mature.