Cutia cu Citate (7)


Pentru astăzi v-am pregătit citate dintr-o carte minunată, Pânza de păianjen de Cella Serghi, o carte care m-a impresionat până la lacrimi și pe care o recomand tuturor,  cum mi-a spus și mie o bună prietenă de a mea ”Cum nu ai citit cartea? Cum de ai trait până acum astfel?”, și acum ii dau dreptate pentru ca e o carte superbă. Curând va apărea și o recenzie a cărții pe blog.

”Mă simțeam stingherită. Obișnuiam să tac în voie, în timp ce ceilați vorbesc, acum, în liniștea pe care o prelungea Petre Barbu, fraza mea mi se părea lungă, nu știam cum să mă opresc, dădeam explicații inutile.”

”- Nu știu prea bine, dar titlul l-am găsit: Pânza de păianjen. Vezi, așa îmi închipui viața, ca pe o pânză de păianjen imensă, cenușie, lipicioasă, în care omul se zbate ca o muscă. Undeva păzește carnivorul: păianjenul…”

”- Ești cochetă, Diana, îți place să strălucești, să cucerești, să aprinzi focuri de paie…Dacă izbucnește un incendiu, nu-ți pasă… Nu te interesează decât un singur lucru: să vezi până unde merge puterea ta de cucerire.”

”Numai copiii plâng așa, Dianet… îmi mângâia părul. Numai copiii au necazuri mai mari decât ei…”

”…Aș fi vrut să nu îl mai vâd câțiva ani, apoi, într-o zi, să-l întâlnesc din întâmplare, să ne salutăm îndepărtat și să nu știu decât eu singură, în toată lumea ce ne va înconjura, în toată desfășurarea ei, că acestui personaj, căruia îi spun, distrată, bună ziua, e singurul bărbat care m-a sărutat, pe care l-am sărutat vreodată cu adevărat, singura mea bucurie.”

”…Poate totdeauna a fost așa, poate ani de-a rândul au stat ascunși undeva ochii ăștia puțin speriați, de copil, sufletul ăsta neputincios. Muriseră parcă pe rând toate învelișurile sub care a stat ascuns, și acum a rămas descoperit copilul. Tata fusese poate totdeauna, în fața vieții, copil.”

”Ce bucurie ar fi avut tata dacă aș fi arătat fotografia! Ar fi fost ultima bucurie și poate cea mai mare din viața lui. Cu atâta greutate își văzuse feciorul cu un rost, fie și altul decât cel visat (tare a vrut să aibă băiat inginer), cu atâta trudă câștigase banii pentru școala de ofițeri. Și singura recompensă acum ar fi fost acestă fotografie. Desigur că până într-atât i se părea că i se datorează lui nu haina de ofițer propriu zisă, cât și toți anii de învățătură  încât se credea, poate, el însuși ofițerul din fotografie, și, depersonalizat, în pat, acolo între toți nenorociți acelui salon comun de spital, fotografia aceea era decorația lui, identiatatea de care era mândru, singura cu care se putea îmbrăca în clipa aceea în fața unui străin.”

”Ți-aduci aminte iar de seara, de-amurgu-acela violet,
Când toamna și-acorda încet, pe frunza-i galbenă, chitara?
Pe lac, ce-n lună s-argintase, încet o lebădă trecea,
Și pata-i albă se pierdea în noaptea care se lăsase…

(strofă din poezia ”Intimă” de Cincinat Pavelescu)

”M-am gândit:”De ce nu m-am îndrăgăstit de un om ca tine, Geo?” Dar poate că soarta mea e să fiu iubită de oameni ca Geo, ca Michi, iar eu sa fiu atrasă de soiul Alex. Poate că există în univers o forță care se joacă cu mine, care râde în hohote, ca papagalii sălbatici.”

Sper că v-au plăcut citatele, chiar dacă au fost puțin cam multe dintr-o singură carte, dar aceasta este una dintre acele carți care pentru mine a fost aproape toată un citat frumos.

Dacă doriți să ne ajutați la această categorie, ne puteți trimite citatele preferate la adresa cartinemuritoare@yahoo.com, și noi le vom împărtăși și cu restul cititorilor.

9 răspunsuri la „Cutia cu Citate (7)

  1. Mi-am cumparat cartea ieri de la un anticariat. Intrasem de fapt sa caut Arta Conversatiei, mi-era dor sa o recitesc. O doamna mi-a recomandat Panza de paianjen. Am cumparat-o si din momentul in care m-am apucat sa o citesc, nu am mai lasat-o din mana. Superba…

  2. Foaret frumoase citatele. Nu am citit cartea, dar am mai auzit de ea pana acuma..
    O sa incerc sa particip si eu la aceasta rubrica. Cand am timp zilele acestea o sa scriu cateva citate care mi-au ramas si mie in cap si o sa vi le trimit pe mail.

    • Ma bucur ca iti plac citatele, cartea este foarte frumoasa, si daca ti-au placut citatele sigur vei aprecia si cartea. Multumim pentru ajutor, ne bucuram sa vedem ca esti interesata sa ne ajuti la aceasta rubrica, astept mailul tau.

    • E o carte superbă, emoționantă și complexă, nici mie nu mi-a venit să cred când am văzut ce preț foarte accesibil are, o adevărată comoară.

Lasa un comentariu

