Jocul lui Gerald – Stephen King


stephen-king-_jocul-lui-geraldStephen King a ştiut tot timpul cum să se joace cu frica şi cu imaginaţia personajelor sale, lucru pe care îl demostreaza şi în „Jocul lui Gerald”, un magnific festin al groazei, pe care maestrul genului horror îl serveşte cititorilor săi.

Povestea o are în centru pe Jessie Burlingame, o femeie trecută de prima tinereţe, care este obligată să se confrunte cu temerile sale cele mai profunde şi nu numai. Jessie împreună cu soţul ei, Gerald hotărăsc să petreacă o zi în cabana lor izolată, de pe malul lacului Kashwakamak pentru a se relaxa şi pentru ca el să îşi poată pune în aplicare „Jocul lui Gerald”, un joc al puterii şi al controlului. Astfel, Jessie este legată cu cătuşe de marginea patului masiv al dormitorului, devenind repede plictisită de acest joc. Ea a mai acceptat și în trecut astfel de jocuri, doar că pe atunci era legată cu eşarfe. Acum încearcă să îi pună punct, iar când Gerald refuză să o elibereze, Jessie îl loveşte puternic cu picioarele, provocându-i un infarct, în urma căruia Gerald se prăbuşeşte la pământ.

Pentru Jessie teroarea abia acum începe. Fiecare mână este prinsă cu cătuşe de un picior al patului și îi este imposibil să ajungă la chei, singurul sunet pe care îl aude fiind strigătul ei după ajutor.

Pe măsură ce orele trec, crampele musculare nu încetează să apară, dar asta nu este nimic în comparaţie cu setea pe care Jessie o simte. Va putea să ajungă ea la paharul cu apa de pe raft? Va ajunge oare să depindă supravieţuirea ei de acel pahar de apa?

Din acest unghi povestea pare că se va derula rapid. Jessie o să ajugă la el şi într-un final scape, poate chiar un bun samaritean care s-ar afla prin preajmă și ar fi dispus să o ajute pe femeia încătuşată. Sau pur şi simplu Jessie va sfârşi într-o cumplită agonie, secată de puteri, însetată şi înfometată. Însă Stephen King nu a fost niciodată atât de previzibil, un lucru pentru care îl admir.

Agonia lui Jessie se va amplifica odată cu apariţia unor musafiri. Aceștia nu apar în peisaj pentru a o salva ci pentru a crea niște imagini demne de o carte horror.

Durearea fizică nu e singura problemă pe care protagonista o are, singură şi terifiată, Jessie începe să vorbească cu sine însăşi. Descoperă în ea vocea lui Jessie, nevasta cea supusă, dar şi a prietenei sale, Ruth, vocea autocriticii, a terapeutei sale şi cel mai importat, se regăsește pe ea, cea din trecutul în care a fost prinsă, ea, cea de la zece ani în ziua când „a dispărut soarele”.

Acesta este secretul de care a reuşit să fugă în tot acest timp, înecându-se cu ţipete care nu au fost niciodată auzite. Ce se va întâmpla după ce se va elibera de toate astea? Cine sunt acei musafiri nocturni și la ce lucruri o supun?

Pentru  a afla răspunsurile la aceste întrebări, trebuie să vă faceți curaj să citiți cartea și să o urmăriți pe Jessie care trebuie să se regăsească , chiar dacă acest lucru înseamnă să fie pusă faţă în faţă cu cele mai întunecate temeri.

Povestea se dovedeşte a fi mai complexă decât mă aşteptam eu. Fiecare pagină m-a ţinut în suspans şi vă propun şi vouă acesta călătorie în universul lui Stephen King, unul pe care adesea refuzăm să ni-l imaginăm. Pentru scriitor numărul personajelor nu a fost niciodată o problemă, chiar dacă aici apar în număr mic , ele sunt foarte bine construite, iar Jessie poate ocupa locul tuturor.

Recenzia este scrisă de noul nostru colaborator Bogdan. (Alexa)

Cartea este publicată de Editura Nemira și se poate comanda de AICI.

10 răspunsuri la „Jocul lui Gerald – Stephen King

  1. Odata ce am inceput sa citesc din ea, abia am mai lasat-o din mana.
    Stephen King nu a incetat niciodata sa ma surprinda. Fiecare carte este diferita de celelalte pe care le-a scris: altfel de personaje, alt decor, altfel de actiune.

  2. Eu sunt o mare fana a lui Stephen King. Am multe din cartile lui. Cateva mi le-am cumparat recent si de-abia astep sa le incept.
    Jocul lui Gerald, nu o am inca, dar m-ai facut curioasa in privinta ei.
    Am auzit totusi despre ea, chiar daca nu am cumparat-o inca, si am auzit cum ca s-ar face un film dupa aceasta. Sti ceva?

    • Este una din puținele cărți ale lui Stephen King după care nu s-a făcut încă un film. Eu unul nu prefer cărțile. Singurul film pe care l-am văzut a fost The Shining, dar nu mi-a plăcut pentru că au schimbat acțiunea din carte. Dacă pe viitor va apărea filmul Gerald`s Game am să te anunț.

  3. Chiar daca este o carte mai ciudatica, este totodata o carte interesanta, care mi-a starnit interesul si pe care am citit-o la recomandarea unui bun prieten. Imi place modul in care Stephen King a scris aceasta carte, dar ma asteptam la mult mai mult. Cat despre recenzie, aceasta este una reusita zic eu. Bafta in continuare!

  4. Uite, asta e una dintre putinele romane ale lui King care nu m-au incantat prea tare. In schimb, IT, Apocalipsa, Mobilul si alte cateva le-as reciti oricand, mi s-au parut geniale!

    • Cartea e un pic mai ciudățică ce e drept. Eu am mai citit de la Stephen King The shining și urmează să citesc Cimitirul Animalelor și Apocalipsa cât de curând. The shining mi-a plăcut mult și am fost curios să urmăresc și filmul făcut după carte, dar după părerea mea cartea a bătut cu mult filmul.

      • Sa mai pui pe lista si IT (ma rog, Orasul bantuIT – cum e tradus la noi), Christine si Mobilul. Si mie mi-a placut Shining. Nu imi mai amintesc foarte bine filmul, insa stiu ca nu m-a impresionat prea tare. Cimitirul animalelor a fost prima carte de-a lui pe care am citit-o. Nu stiu deci daca sunt inca atat de impresionata de ea din motivul acesta sau daca pur si simplu e grozava 😀 Cele care nu mi-au placut au fost Capcana pentru vise, Povestea lui Lisey – insa in privinta ei inca nu ma pot pronunta pentru ca am abandonat-o pe termen nelimitat si asta, Jocul lui Gerald. Cartile aparute in ultimii ani inca nu am apucat sa le citesc, dar o sa imi iau eu revansa la un moment dat 🙂
        Abia astept sa iti citesc urmatoarele recenzii 😀
        Apropo, daca iti place genul horror, sa incerci si cartile lui John Saul.

      • O să le adaug pe lista mea – mulțumesc pentru sfat! 🙂 Am auzit de John Saul, dar nu am citit nimic de la el – probabil că pe viitor o să citesc. Citesc diverse genuri, dar Stephen King mi-a trezit interesul pentru genul horror – asa că momentan o să rămân la el pentru că am mult de recuperat.
        Apropo de recenzii – asta a fost prima mea recenzie ( am încercat și la Shining, dar poate pentru că am citit-o cu ceva timp în urmă și nefiind familiarizat cu recenziile nu mi-a ieșit așa cum vroiam – promit sa revin într-o zi la ea). Și tot aici vreau să îi mulțumesc alexei care a avut răbdare cu mine și m-a ajutat mult. O să încerc să o ajut cu recenziile în continuare, cât de mult pot. xD

      • Mi s-a parut mie ca nu eram familiarizata cu numele tau, ma gandeam ca esti nou aici. 🙂 Bine ai venit atunci si sper sa te distrezi! Mi se pare ca recenzia asta ti-a iesit foarte bine. Multa bafta in continuare! 😀

Lasa un comentariu

