Cutia cu Citate (8)


În ultima vreme nu am mai citit așa multe cărți în care să mă simt depășită de părțile care ar fi putut deveni cu ușurință citate. Totuși mai aveam păstrate câteva citate pentru astfel de momente, și sper să vă placă și vouă.

Știu că este un post în care apar doar citate din Spulberă-mă, dar la momentul la care Alexa a făcut postul eu nu citisem cartea, astfel că acum o să vă las și eu un citat din carte, și pe care Alexa nu l-a scris.

Spulberă-mă – Tahereh Mafi

”Din lipsa de relații umane, am format legături cu persoanje create pe hârtie. Am trăit iubirea și pierderea prin poveștile care se întind de-a lungul istoriei; am experimentat adolescența prin asociere. Lumea mea este o rețea formată din cuvinte, legând membru de menbru , os de tendon, gânduri și imagini, toate laolaltă. Sunt o ființă compusă din litere, un personaj creat din propoziții, o născocire a imaginației formată prin ficțiune.”

Capătul cercului – Tom Egeland

”E bine să asculți ce-ți spun miturile, epopeile, poveștiile și religiile, nu pentru că ele îți spun adevărul, micule Bjørn, ci pentru că s-au născut dintr-un alt adevăr.”

”Una din profesoarele mele norvegiene m-a întrebat odată ceva.
”Bjørn, dacă ai fi o floare, ce fel de floare ai fi?”
…I-am povestit despre Haleakala Silversword, care crește doar în preajma vulcanului Haleakala din Maui. Vreme de douăzeci de ani nu este decât un ghem umil, acoperit de peri lucitori și argintii, acumulându-și energia, apoi, deodată, într-o vară, înflorește extravagant în nuanțe de galben și purpuriu. Pe urmă moare.
Răspunsul meu a buimăcit-o. A rămas îndelung lângă banca mea, holbându-se la mine.
Ce naiba se aștepta să răspund? Că aș fi fost un cactus?”

”Când eram mic, puteam să-mi dau seama în ce zi sunt dinainte de a mă fi trezit de-a binelea. Picoteala liniștită a duminicilor, șoapta plictisită a zilelor de miercuri, fiorul anticipativ a zilelor de vineri. Anii au trecut și am pierdut darul ăsta, așa cum am pierdut atâtea altele. Acum mi se întâmplă des să mă trezesc seara întrebându-mă ce zi e. Și ce an.”

” – Mă rog… Peter își încrețise nasul. Oare asta au primit? Hai să studiem puțin limbajul, semantica. Pentru noi, cei moderni, ”mesia” și ”salvatorul” au altă semnificație decât cea de atunci. În greacă, ”mesia” se traduce prin christos – ”Hristos”. În ebraică, dar și în greacă, sensul cuvântului este ”unsul”, sau ”alesul”. E un mod obișnuit de a numi un fel de rege sau lider.”

”-Biblia n-a fost scrisă de o entitate unitară, definitivă. Biblia era înțelegere și interpretare colectivă. Cineva a început-o, alții au terminat-o. Iar între început și sfârșit, istorisirile au fost modificate. ”

Scrisoare de dragoste – Mihail Drumes

„Trenul luneca spintecând peisajul care nu ma mai interesează când am în fața ochilor ceea ce am. O pădure trece prin noi, fără s-o vedem, un râu ne taie calea, dar îl sărim fără a ști cum.”

„-Te inșeli, ne iubim și ne vom cuceri fericirea.

-Lasă fericirea în pace. Nu e decât un termen de dicționar. M-aș bucura să nu fiu nenorocită…”

„… Cine accepta greșelile semenului ajunge stăpânul său.”

La capătul lumii şi în ţara aspră a minunilor – Haruki Murakami

”-Umbra a fost îngropată împreună cu ceea ce mai rămăsese din sufletul meu. Tu susți că sufletul nostru e ca vântul, dar eu sunt de părere ca noi suntem ca văntul. Trecem prin lume fără ca să știm nimic. Nici nu îmbătrânim nici nu murim.”

Ne bucurăm că cititorii noștri au dat curs invitației noastre, de a ne trimite citate. Astazi avem câteva citate de la Alexandra Badeanu, nu le voi posta pe toate, mai păstrez din ele pentru viitorul post.

Hoţul de cărţi de Markus Zusak

„Erau oameni peste tot pe strada din oraş, dar străinul nu ar fi putut fi mai singur nici dacă strada ar fi fost goală.”

Prietenul nevăzut de Cecelia Ahern

„Când scapi pe jos un pahar sau o farfurie, faci un zgomot specific. Când se sparge o fereastră, se rupe piciorul unei mese sau cade un tablou de pe perete iarăşi se produce un zgomot. Dar când ţi se frânge inima e tăcere. Ai crede că un lucru atât de important ar trebui să producă cel mai mare zgomot din lume. […] Dar e tăcere şi aproape că ai vrea să auzi un zgomot, care să te distragă de la suferinţă.”

Invitaţie la vals de Mihail Drumeş

„Oricum – era de preferat iadul cu o femeie deşteaptă, decât paradisul cu una proastă…”

Sper să vă placă și vouă citatele atât de mult cât ne-au plăcut și nouă.

Dacă doriți să ne ajutați la această categorie, ne puteți trimite citatele preferate la adresa cartinemuritoare@yahoo.com, și noi le vom împărtăși și cu restul cititorilor.

2 răspunsuri la „Cutia cu Citate (8)

  1. Pingback: Citate și paragrafe 9 | Cărți nemuritoare·

  2. Să ne placă așa ceva? Pfff.. eu zic că fac mai mult decât atât… Ne încântă cu adevărat! Sunt pline de viață și gânduri.. sunt fix ceea ce câteodată ai nevoie! Mulțumesc 🙂

Lasa un comentariu

