Când ești vrăjitoare… – Carolyn MacCullough


Cand_esti_vrajitoareAm pus această carte pe lista mea „must- read” de când a anunțat Editura Leda că va fi publicată și la noi. Atunci am citit despre ce este vorba și mi s-a părut foarte interesantă. Întâmplarea a făcut să o primesc în engleză prin ianuarie, iar dacă tot o să apăra azi-mâine în librării, m-am gândit să o citesc să vă spun dacă merită.

Îmi place faptul că autoarea își pune amprenta pe ideea de vrăjitor. Lasă în urmă acea imagine a cărților de vrăji, a vrăjilor rostite din generație în generație, a vrăjitorilor ce învață vrăji odată cu maturizarea, din ce în ce mai dificile, din ce în ce mai puternice, lasă în urmă acea lume în care cunoștințele și învățătura te fac un vrăjitor puternic.

În viziunea lui Carolyn MacCullough, fiecare vrăjitor dezvoltă la o anumită vârstă un anumit talent. Întâlnim talent prin care se citește mintea oamenilor, talent prin care se citește viitorul, talentul de a costrange, de a îngheța oamenii, de a te teleporta, de a controla vremea și multe altele. Fiecare e unic în felul lui și în funcție de circumstanțe, e mai puternic sau mai folositor.

Când Tamsin se naște, se prezice faptul, că va fi o vrăjitoare foarte puternică, dar la vârsta de opt ani, ea nu dezvolda nici un talent. Anii trec, iar ea se simte din ce în ce mai respinsă, negăsindu-și locul printre membrii familiei.

Pleacă la oraș pentru a urma o școală cu cămin, pentru a sta cât mai puțin timp cu familia ei. Consideră că, dacă soarta i-a arătat că este o persoană normală, trebuie să își trăiască viața că un simplu om.

Spiritele se încing, atunci când o întâmplare din trecut se întoarce pentru a deranja de tot prezentul.

Situația devine un pericol pentru toți, iar când viața unora este în pericol, cea ce este cel mai puțin în măsură, se dovedește a fi cea mai capabilă să intre în luptă.

„Când ești vrăjitoare…” este o carte foarte interesantă și captivantă, plină de viață, cu personaje bine conturate.

Faptul că îți aduce în față atâtea personaje diversificate, te face să îți fie imposibil să nu îndrăgești unul. Pe lângă Tamsin, mi-a plăcut foarte mult Gabriel, prietenul ei din copilărie, și bunica ei.

Gabriel, apare la începutul cărții, impunând acea imagine a băiatului misterios, puternic și atrăgător. Din acel moment, te gândești cum se desfășoară povestea, dar rămâi surprins pe parcurs, când descoperi că această carte nu conturează acea imagine a puterii masculine, acel macho care te copleșește.

Că tot am menționat și de bunica lui Tamsin, ea este un personaj mereu calm. Nu a avut o implicare foarte mare asupra acțiunii cărții, o întâlnim rar, dar atunci când se întâmplă, este semnificativ și se dovedește a fi un personaj de o importanță majoră. De fiecare data când a apărut în peisaj, mi-am imaginat-o mereu cu zumbetul pe buze, un zâmbet care ascunde în spatele lui, faptul că ea știe tot ce se întâmplă sau se va întâmpla.

A fost o carte pe care am citit-o cu interes. Un pic de mister, un strop de romantism, piperata de câteva intrigi. Un roman magic!

Mi-a plăcut de la început până la sfârșit! Tamsin a fost o protagonistă bună, curajoasă și hotărâtă, dar și un pic naivă. Dinamica familiei pe care autorul o dezvoltă este elaborată, și  în același timp, simplă,toți membrii familiei Greene fiind unici.

Stilul lui MacCullough este neted și fără cusur, limbajul, destul de bogat, de remarcat fiind relația și dialogul dintre personaje.

Eu sunt foarte nerăbdatoare deja, să citesc continuarea, deci puteți să citiți cartea cu încredere.

Ea va fi disponibilă la Editura Leda din 20 Mai, 2013. Până atunci o puteți încă precomanda la prețul de 22,40 lei

Prec Cand esti vrajitoare

6 răspunsuri la „Când ești vrăjitoare… – Carolyn MacCullough

  1. Mi-as dorii tare mult sa citesc aceasta carte… dar din pacate nu o gasesc in format electronic. Oare unde as putea sa o citesc online??

  2. Foarte frumoasa recenzia! Vroiam sa citesc romanul dinainte sa aflu ca va ajunge si la noi, insa cred ca abia acum am devenit cu adevarat curioasa. Ma gandeam ca poate va fi totusi destul de superficiala, asa ca o tot amanam, dar din recenzia ta nu pare sa fie asa 🙂

    • Pff, acum mă oftic că m-am apucat deja să citesc cărămizile Fifty Shades, când aș fi putut aștepta vreo 2-3 zile să citesc cartea asta înaintea celorlalte 3, dar o pun pe listă imediat după Fifty Shades 🙂
      Mulțumesc pentru recenzie, chiar m-a convins că am făcut bine când am comandat-o

      • Eu m-am bucurat foarte mult si pentru ca a fost fara vampiri si varcolaci. Chiar imi doream sa citesc ceva Teen Fiction fara acest gen de personaje.

    • NU. De obicei in data in care intra in librarii sunt expediate si cele precomandate. Eu o am din ianuarie, dupa cum am spus si la inceputul recenziei. O am in engleza.

Lasa un comentariu

