The Impaler’s Revenge – Ioana Visan; Recenzie și Interviu


17368577În ultimul timp sunt destul de reticentă față de cărțile cu vampiri. Mereu duc toate spre o relație amoroasă, spre un triunghi amoros.

Când am primit această carte de la Ioana Visan, nu am citit despre ce este vorba, am spus că va fi mai bine dacă voi descoperi povestea pe parcurs. M-am trezit plăcut surprinsă de fiecare pagină pe care am citit-o. Povestea se desfășoară într-o manieră constantă, pe alocuri, acțiunea intensificându-se, captivând într-u totul atenția cititorului.

„The Impaler’s Revenge” prezintă o lume plină cu vampiri, în care puține locuri sunt ferite de prezența lor. Un mic consiliu, care chiar se și numește „Micul Consiliu”, a apărat Romania și a ținut vampirii departe de locuitorii ei timp de cinci secole.

Problemele apar când peste noapte situația se schimbă. Liana Cantacuzino, protagonista cărții, descendentă a uneia dintre cele mai vechi familii de nobili, și membră a „Micului Consiliu”, primește din partea Președintelui, sarcina de a aduce în Romania un vampir foarte în vârsta și de a se asigura că îl va ține în viață în fața a sute de vânători. Ea nu înțelege de ce însuși Președintele își asumă un asemenea risc. Undeva în mintea ei încolțește dorința de a pune capăt îndoielilor pe care oamenii încep să le aibă gândindu-se să omoare chiar ea vampirul care pune siguranța pe care România o conferă sub semnul întrebării. În acelaș timp, ea nu poate încălca un ordin primit de sus, printre altele dorindu-şi foarte mult să afle ce pune Președintele la cale.

Liana este o față interesantă a feminității. Ascunde o întâmplare din trecut, care a determinat-o să devină o luptătoare.  Se comporta ca și cum ar fi câștigat zeci de bătălii, dar nu a participat la nici una. Interesant este că atunci când este pusă față în față cu pericolul, se comportă ca o adevărată expertă, nu își pierde cumpătul, nu se panichează. Acționează ca la carte, la momentul potrivit și câștigă.

Îmi place foarte mult, faptul că, această carte, îți lasă spre final ideea că se va ajunge la o luptă pentru supraviețuire. Decizii importante vor fi luate. Decizii care vor da peste cap toată populația țării, dar vor fi luate pentru a putea supraviețui unor vampiri noi și foarte puternici.

Despre final, nu pot spune ca a fost unul rău, dar nici unul foarte bun. Consider că a venit prea repede, prea brusc, și a ținut prea puțin. A lăsat loc pentru continuare, dar într-o maniera prea forțată. Consider că e un mare minus pe care îl are cartea. În rest, ea este bine scrisă, și captivantă. Eu îmi doresc să citesc continuarea pentru că sunt mai multe lucruri pe care vreau sa le aflu.

Am primit din partea autoarei, un exemplar electronic al acestei cărți în schimbul unei recenzii sincere. Mă bucur că în această lume vastă a internetului, drumurile mele cu ale Ioanei Visan, s-au întâlnit, deoarece, „The Impaler’s Revenge” a fost o lectură pe care am parcurs-o cu drag.

Interviu cu Ioana Visan.

Alexandra: Întâmplător, două din cărțile tale au trecut ca o simplă imagine prin fața mea, pe undeva pe internet, iar acum ca am reușit să citesc una dintre ele, am rămas plăcut surprinsă să aflu că ești româncă, că ești una de-a noastră, cum s-ar spune. Vreau să încep prin a te ruga să ne spui mai multe lucruri despre tine.

Ioana Visan: Sunt din Iasi, ma ocup de web design si public din 2008. Textele mele au aparut in reviste si antologii romanesti, dar si in limba engleza in format digital. Anul acesta am publicat volumul propriu de proza scurta “Efectul de nautil” si am primit Premiul de Incurajare al Societatii Europene de Science Fiction la Eurocon, in Kiev.

Alexandra: Cum a început pasiunea ta pentru literatură și cum ai ajuns să scri?

Ioana Visan: A inceput cu mult citit, a continuat cu nemultumire fata de felul in  care evoluau anumite texte sau pur si simplu pentru ca se terminau si a culminat cu o pana de carti la un moment dat. De aici si pana la scris n-a fost decat un pas.

Alexandra: Ai autori care te-au inspirat?

Ioana Visan: De la orice autor se poate invata ceva, fie chiar si cum sa nu scrii. Cum eu sunt mai atrasa de literatura SF & Fantasy, desigur ca am fost influentata mai mult de scrierile autorilor care se dedica acestui gen. Cu cat citesti mai mult, ideile se aduna, se combina si uneori ia nastere ceva nou, asa ca nu cred ca as putea mentiona un anume autor ca sursa de inspiratie.  Inspiratia vine de pretutindeni.

Alexandra: Ai ales pentru publicare formatul electronic. De ce?

Ioana Visan: Am ales formatul electronic pentru publicarea textelor in engleza. Textele mele in romana apar in mai multe reviste si antologii de gen, inclusiv in volumul meu de povestiri “Efectul de nautil”. Pentru textele in engleza am ales o cale oarecum diferita in special pentru ca imi permite accesul la un public mai larg, mai repede din anumite puncte de vedere, si pentru ca eram curioasa sa vad cum functioneaza self-publishing-ul.

Alexandra: Te-ai gândit până acum și la o variantă tipărită și publicată în limba română, pentru actualii sau viitorii fani români care și-ar dori cartea ta pe rafturile lor?

Ioana Visan: Acest lucru deja se intampla. Editia in limba romana a nuvelei apocaliptice “Human Instincts” va fi publicata de editura Millennium Books la sfarsitul lunii mai. Este posibil ca “The Impaler’s Revenge” sa urmeze aceeasi cale.

Alexandra: Sunt mulți scriitori ale căror scrieri stau undeva într-o arhiva în calculatorul propriu, sau în agende proprii. Tu ai avut curaj și ai publicat. Ai descoperit cum funcționează self-publishing-ul. Ai vreun sfat pentru acești oameni?

Ioana Visan: Cand am ales sa incerc self-publishing-ul pentru textele in limba engleza, eu aveam deja o experienta acumulata in patru ani in care publicasem in mod constant in reviste si antologii in limba romana, deci nu eram chiar o incepatoare.

Pentru cei aflati la inceput de drum, sfatul meu este sa trimita texte scurte la revistele de gen si abia dupa aceea sa se indrepte treptat spre texte mai lungi. Feedback-ul este deosebit de important, fie ca este primit de la editori sau de la cititori. Este o groaza de invatat in meseria asta, pentru ca pana la urma este o meserie, chiar daca nu este intotdeauna renumerata asa cum ar trebui, si daca esti la inceput cu atat mai mult nu realizezi cate mai ai de invatat.

Sa nu-si inchipuie ca self-publishing-ul este o cale usoara de rezolvare a tuturor problemelor, dimpotriva, necesita mult mai multa munca decat publicarea traditionala prin intermediul unei edituri.

Alexandra: Ai împrumutat un pic din personalitatea ta personajului principal, Liana? Exista ceva prin care se aseamănă cu tine?

Ioana Visan: Orice personaj are ceva din scriitorul care ii da viata. Pana la urma scriem despre ce cunoastem, adaugam ceea ce ne dorim, dupa care modelam personajele dupa nevoile textului. Liana este o fire puternica si, desi nu duce o viata obisnuita sau usoara, nu se da batuta si se lupta sa obtina ce vrea. Prin asta cred ca ne asemanam putin.

Alexandra: Ce ne pregătești pe viitor? Lucrezi la ceva în prezent?

Ioana Visan: A doua nuvela din seria The Impaler Legacy este aproape gata si, dupa ce o iau in primire editorii, intentionez sa ma apuc de a treia. Sper ca pana la sfarsitul anului sa fie toate trei nuvelele disponibile on-line.

Alexandra: Este ceva ce ai vrea să transmiți cititorilor tai?

Ioana Visan: Le multumesc pentru timpul si rabdarea acordata si sper sa citeasca in continuare.

Mulțumesc Ioanei Visan pentru timpul acordat. Pentru doritori, puteți găsi cartea pe Amazon.

10 răspunsuri la „The Impaler’s Revenge – Ioana Visan; Recenzie și Interviu

  1. Pingback: Recenzie: „A victory that counts” de Ioana Visan (The Impaler Legacy #2) – Surprize Românești | Cărți nemuritoare·

  2. Am mai vazut un interviu parca pe un blog, dar nu l-am citit cu prea multa atentie. In orice caz acum aflu ca autoarea este din Romania. E interesant sa vezi cum si-a luat soarta cartii in propriile maini si nu a depins de nici o editura.
    Fiind pe Amazon poate cei din strainatate au citit-o mai mult ca noi, dar poate si noi o sa dam de gustu ei cu timpul.
    E bine ca voi pe bloguri descoperiti astfel de carti , si asa aflam si noi de ele.
    Mi se pare un subiect interesant desi nu sunt o mare fana a cartilor cu vampiri. Poate o sa o achizitionez si eu.

  3. Nu am mai intrat pe blog de ceva vreme si vad ca ati date peste niste carti foarte interesante.
    Mi se pare foarte interesanta The Impaler’s Revenge. Nu am mai auzit de ea pana acum, plus ca daca spui ca nu duce la un triunghi amoros cu siguranta vreau sa o citesc si eu.
    Foarte frumoasa recenzia. La fel si interviul.

  4. Imi place foarte mult interviul.
    Eu am citit de la Ioana Visan Blue Moon Cafe Series: Where Shifters Meet for Drinks, si pot spune ca scrie destul de ok.
    Sa vad cum dispun de bani si poate o sa imi cumpar si aceasta carte.

  5. In fine. Sa revin la ideile pe care am vrut sa le exprim ieri.
    Subiectul cartii mi se pare foarte interesant. Imi doresc sa o citesc. Daca domnisoara/doamna Ioana Visan spune ca exista posibilitatea sa fie publicata la Millennium Books, am sa astept tiparirea ei.
    In legatura cu finalul, pot spune ca am o experienta destul de mare in ceea ce priveste seriile si cu siguranta volumul 2 trezeste mult mai mult interesul.
    Nu stiu ce sa zic. Probabil ar fi o idee buna sa astept si lansarea celui de-al doilea volum si sa aflu niste pareri, sa vad in ce maniera se continua seria.

  6. poate corectezi greselile… (cred ca mai sunt, dar pana aici m-au tinut nervii sa citesc!)
    „Ea nu înțelege de ce, însuși Președintele își asumă un asemenea risc.”
    ” Undeva în mintea ei încolțește dorința de a pune capăt îndoielilor pe care oamenii încep să le aibă, și să îl omoare chiar ea pe vampirul, care pune siguranța pe care România o conferă sub semnul întrebării, dar în acelaș timp nu poate încălca un ordin primit de sus, și își dorește foarte mult să afle ce pune Președintele la cale.”

    • Nu cred ca textul are atat de multe greseli incat sa nu te tina pe tine nervii.
      Nu am revizuit textul, dar acum ca ma uit pe el, singurul lucru pe care il pot face este sa reformulez a doua fraza pe care ai mentionat-o, pentru a se intelege ce am vrut sa spun. Contine prea multe idei si e posibil sa isi fi pierdut sensul. In orice caz am sa cer o parere avizata.
      In rest, singurele greseli pe care le-am gasit, a fost faptul ca am pus doua sau trei virgule gresit.
      Dar e posibil sa fiu eu prea obosita si sa nu vad bine. Insist sa ma lamuresti tu, ce alte greseli ai intalnit pana unde ai citit. Dar te rog sa te adresezi frumos, pentru ca nu iti sunt cu nimic inferioara ca sa ma jignesti.

    • stii, e ca si cum mergi la om acasa si-i folosesti toaleta dar uiti sa tragi apa doar pentru ca ai vazut o pata de mizerie pe gresie. urat din partea ta sa faci asemenea coretii in public, daca tot te deranjeaza macar da lectii in privat, ca pana la urma fetele astea ne mai ajuta cu o sansa de a castiga o carte gratis si cand o primesti nu cred ca te intereseaza cate greseli au sau cate virgule sau i-uri au mancat.
      hai, o seara faina sa ai si sa incercam sa lasam rautacismele.

      xoxo
      R

    • Eu zic sa iei un deazepam daca nu te tin nervii.
      Eu am citit si ieri recenzia (de la cap la coada) si nu am gasit greseli. Nu stiu ce vede domnisoara. Daca au fost 2-3 virgule cum spune alexa, eu nu le-am observat, si asa, daca tot dezbatem asta, nu exista o regula scrisa, cum se pun virgulele. Se pun cand faci o pauza in vorbire.
      Cat despre fraza aceea lunga, e ok acum cum ai impartit-o in 2 fraze mai mici. Eu ma tot uit pe ea si la domnisoara in comentariu. Verbele par ok toate.
      Eu am inteles ce vrei sa spui.
      Dar daca sunt prea multe idei si lumea nu intelege, stai ca explic eu ca la copiii de gradinita.
      Scrie mai sus ca, Romania este printre putinele locuri care nu are vapiri de 5 secole si ca este aparata de Micul consiliu.
      Mai scrie ca, o descendenta a unei familii de nobili si membra a consiliului primeste ordin de la Presedinte sa aduca in tara un vampir si sa il apere, ca sa nu il omoare sutele de vanatoricdin tara.
      – Presedintele isi asuma un risc pentru ca Romania are o reputatia
      – tara oferea siguranta pentru ca vreme de 5 secole nu au mai fost vampiri pe pamantul ei
      – acum ca au adus un vampir, oamenii incep sa aiba indoieli
      – protagonista se gandeste ca ar vrea chiar ea sa il omoare dar nu poate incalca ordin de la presedinte
      – Vrea sa afle ce pune Presedintele la cale. De ce ar aduce un vampir intr-o tara sigura

      • Eu zic sa nu deschidem astfel de discutii ca nu isi au rostul.
        Am schimbat acea fraza ca sa o inteleaga toata lumea. Dar inca astept o lamurire cu ce este atat de gresit.

Lasa un comentariu

