Surprize Româneşti(6) – Urzelile sorții de Lina Moacă


jpgPentru că tot vine weekend-ul, m-am gândit să scriu și eu această recenzie la o carte pe care am terminat-o de curând și căreia sper să îi dați o șansă. Am fost încântat să încep o carte care prezintă mai mult decât o simplă poveste de dragoste, care trebuie să înfrunte prejudecățile și totodată timpul. Carte ne prezintă o poveste de dragoste puternică care chiar dacă se decolorează nu dispare, chiar dacă se pătează nu se murdărește.

Trebuie să recunosc că la început îmi doream doar să ajung la final pentru a vedea ce s-a întâmplat cu cei doi îndrăgostiți, Irina Albu și Robert Groza, deoarece povestea în sine nu m-a ținut în suspans cât au făcut cele câteva pagini de la final.

Personajul principal este Irina Albu, o fată în vârstă de optsprezece ani, elevă în ultimul an la un liceu prestigios din Paris. Părinții ei au murit într-un accident de mașină, iar bunicul ei, Dan Albu, a rămas singurul ei sprijin. După atacurile de cord ale lui Dan, Irina decide să se întoarcă la București pentru a putea fi alături de el. Așa ajunge să îl întâlnească pe Robert Groza, un tip misterios care atrage toate privirile în jurul lui, dar și pe fosta sa prietenă din generală, Mel.

Robert o atrage din ce în ce mai mult pe Irina, iar faptul că o evită în mod intenționat îl face și mai misterios în ochii acesteia. La această ecuație se mai adaugă un posibil pretendent, Victor Sima, fiul unor buni prieteni de familie. Victor nu este singurul obstacol în calea unei posibile relații între cei doi. Identitatea persoanei care i-a omorât pe părinții Irinei este afișată. Ce legătură are Robert cu toate acestea, dar și dacă va reuși Victor să o cucerească pe Irina sunt întrebări care îți țin vie curiozitatea față de carte.

Mi-a plăcut faptul că această lectură nu s-a concentrat doar pe o poveste de dragoste. Chiar dacă povestea Irinei cu Robert este principală mai sunt și altele care dau contur cărții. Totuși mi-aș fi dorit să fie puțin mai complexă. Mi s-a părut un pic cam previzibilă. Putea să se oprească mai mult asupra descrierii locurilor cât și a societății în sine. Mi-ar fi plăcut să regăsesc Parisul și Bucureștiul descris prin ochii Irinei.

Că tot vorbeam de Self Publishing acum câteva articole, cred că ar fi o idee bună să i se facă o copertă cărții și să se încerce după o mică editare publicarea ei.

Lina Moacă este din Timișoara și a scris „Urzelile sorții” în 2009, acesta fiind primul roman. Cartea este publicată online pe blogul personal și este disponibilă pentru oricine vrea să o citească.   http://linamoaca.wordpress.com/

7 răspunsuri la „Surprize Româneşti(6) – Urzelile sorții de Lina Moacă

  1. Pare interesanta povestea. Am intrat pe site. Daca tot este disponibila pentru toata lumea cred ca o sa o citesc si eu eu cand am un pic timp liber. Nu prea mi-am dat seama cam cat e de lunga povestea.

  2. Povestea nu pare cu mult diferita de atatea alte carti pentru tineri (YA).
    Totusi, as fi tentata sa incerc o carte si de pe plaiurile mioritice, dupa atatea carti in engleza, scrise da autori straini. Poate cine stie, m-ar surprinde in ciuda descrierii putin prea pline de clisee.

Lasa un comentariu

