Destine la limită – Katie McGarry


Cop-Destine-la-limita1„Destine la limită”, după cum sugerează și titlul, este o carte care prezintă încălcarea unor bariere, depășirea unor obstacole , o poveste dintre doi tineri care au pierdut totul și încearcă să readucă normalitatea în viețile lor.

Dubla perspectivă, prin care sunt relatate evenimentele din carte este lucrul care mi-a plăcut cel mai mult, deoarece am putut să ajung la sufletele personajelor și să simt mult mai puternic fiecare strop de fericire, fiecare dezamăgire, fiecare problemă a lor și bineînțeles fiecare clipă a poveștii lor de dragoste.

Astfel, facem cunoștință cu Echo Emerson, care s-a schimbat radical în urma unei seri teribile, în urma căreia din fata populară, invidiată de toată lumea, ajunge fata cu cicatrici „monstruase”pe brațe. Deși fără memorie, Echo știe că cicatricile de pe mâinile sale nu sunt un accident, dar este total lipsită de orice indiciu care i-ar putea spune ceva despre acea noapte. Acest eveniment nu este singurul cu care Echo trebuie să se confrunte. Cu un tata exagerat de protector, cu o mamă vitreaga care o disprețuiește, marcată de moartea fratelui ei, Aires, în Afghanistan, viața tinerei pare să meargă din rău în mai rău.

Nici nu știu cum pot să îl descriu pe Noah Hutchins. În aparență, băiatul rău și misterios, renumit pentru relațiile lui de o noapte cu fete, Noah reușește să intre în viața lui Echo și să o schimbe, după ce aceștia se întâlnesc pe holurile cabinetului Doamnei Collins. Imaginea „băiatului rău” capătă un alt contur când ajungem să îl cunoaștem mai bine pe Noah și descoperim un tânăr cu o voință puternică care luptă pentru siguranța și binele fraților lui mai mici, Tyler și Jacob, rămăși și ei singuri după moartea părinților lor într-un incediu, îndepărtați de acesta din cauza comportamentului sau inadecvat. Aș putea spune că întreaga viață a lui Noah este dedicată protejării celor doi frați, lucru care m-a surprins plăcut.

Momentul când Noah își deschide inima pentru Echo este doar începutul poveștii lor de dragoste. Atât Noah cât și Echo trec prin niște situații dificile, iar ambii par a fi egoiști în dorința lor de a păstra problemele închise în ei înșiși, dar pe măsură ce povestea se derulează acestea cresc și ajung să îi schimbe.

Nu poți să nu îi iubești pe cei doi îndrăgostiți, să nu observi chimia dintre ei. Mi-a plăcut să urmăresc relația lor evoluând, dar am fost plăcut surprins și de celelalte caractere cum ar fi Beth și Isaiah, prietenii lui Noah. Cred că cel mai mult mi-a plăcut de Miss Collins, asistenta socială a lui Noah și Echo, cea care a stat alături de cei doi, i-a susținut și care a avut un rol important în relația lor.

În concluzie, „Destine la limită”, este o carte complexă care ne spune mai mult decât o poveste de dragoste. În spatele ei se află poveștile a doi tineri care au trecut prin multe, dar care se luptă pentru a depăși obstacolele și a rămâne împreună.

Cartea „Destine la limită” a apărut la editura Epica si a fost nominalizată la categoria cea mai bună carte pentru Young Adult și New Adult a anului 2012, pe Goodreads.
Trailer-ul cărții:

82 de răspunsuri la „Destine la limită – Katie McGarry

  1. Imi amintesc cat am asteptat cartea asta… si cand a aparut nu am mai avut buget :))) Noah mi se pare ca se aseamana putin cu Travis Maddox-Beautiful diaster….dar doar la partea cu ”baiat rau”. Echo, nu stiu ce sa zic despre ea, mai interesanta mi se pare ea decat Noah . Sunt sigura ca povestea e minunata, ca toate cele de dragoste destinate pentru adolescenti 🙂 Sper sa ajung cat de curand sa o citesc , acum m-am apucst de Hex Hall xd.

    • Nu am citit inca Beautiful Disaster, dar sper sa imi fac timp intr-o buna zi. Din cate am auzit este interesanta cartea.

    • Da, dar pentru această serie cu perspective multiple trebuie să scoatem din buzunar în jur de 3 milioane lei ( raportându-ma în lei vechi ) Deși omul acesta merită toți banii, în Ro avem doar 5 volume publicate, dar am înțeles că autorul încă scrie, dar pentru cei care nu își permit achiziționarea cărților sau biblioteca orașului nu o are recomand serialul este foarte bun .

      • Pentru cei din Bucuresti – Urzeala Tronurilor o puteti gasi la Biblioteca Metropolitana ^_^

      • Da, dar se gaseste si online. Si cartea este mult mai buna decat serialul.

  2. Am știut de această carte încă de când era în pregătire la Epica și am așteptat cu nerăbdare să apară. Din păcate cartea este și în prezent pe lista mea de cărți pe care trebuie să le citesc din simplul motiv că nu am avut timp sau m-am apucat mereu de altceva. Revenind la recenzia pe care ai făcut-o: mi se pare foarte bine lucrată. Această recenzie mi-a stârnit și mai mult curiozitatea legată de această carte. Sunt foarte curioasă în legătură cu cicatricile pe care le are Echo și de asemenea abia aștept să văd ce se va întâmpla cu ea și Noah. Dar mă întreb și care este secretul lui Noah. Oricum aș dori să îți adresez o întrebare și anume: într-un top al cărților pe ce loc ai pune Destine la limită? Felicitări pentru recenzie și pentru munca pe care o depuneți atât pe blog, cât și pe pagina de facebook!

    • Nu am sa iti fac spoiler in legatura cu Noah, dar sunt sigur ca o sa iti placa cartea. Nu am un top al cartilor preferate. Sunt multe care mi-au placut. Am citit de curand Daca as ramane de Gayle Forman, care mi-a placut la nebunie. Tot de curand am terminat Sub aceeasi stea si m-am apucat de Casa Ingerilor.

      • Intr-adevar „Daca as ramane” este o carte buna. Usor de citit, insa diferita de toate pe care le-am citit pana acum. La fel ca b0gdannnn, ti-o recomand si eu!

      • Dacă aș rămâne am citit și eu. Este o carte interesantă și chiar mi-a plăcut, dar nu pot spune că m-a impresionat neapărat. Totuși am descărcat și continuarea și abia aștept să văd ce o să se întâmple în continuare cu Mia. Cât despre Sub aceeași stea, acum o citesc.

      • „Daca as ramane” are continuare…?! Cum se numeste..? Si ce-mi poti spune de „Sub aceeasi stea”?

      • Where She Went se numeste volumul 2 din Daca as ramane. Cartea nu a fost tradusa inca. O astept cu nerabdare.

      • Uite descrierea oficială a cărții sub aceași stea
        Sub aceeaşi stea
        John Green

        Fără suferinţă, cum am putea şti ce e bucuria?

        Îşi vor aminti oamenii de mine? Ce sens are viaţa mea? Ce vreau să las în urmă?

        Deşi un medicament miraculos i-a prelungit viaţa, Hazel Grace Lancaster, în vârstă de 16 ani, are impresia că de când se ştie a fost „în fază terminală”.

        Însă atunci când fermecătorul Augustus Waters, suferind şi el de aceeaşi boală cumplită, apare la întâlnirile unui grup de suport unde merge Hazel, povestea fetei va fi complet rescrisă.
        Spirite înrudite, împărţind acelaşi farmec şi acelaşi simţ al umorului, Hazel şi Gus încep o cursă contra cronometru în care învaţă ce înseamnă să iubeşti.

        Sub aceeaşi stea este un amestec de melancolie, duioşie, înţelepciune şi umor.
        The New York Times

        International Bestseller
        #1 TIME Magazine Fiction Book – 2012
        Personal nu am apucat încă să o lecturez dar tare îmi doresc asta , iar volumul doi de la cartea dacă aș rămâne se numește Where She Went abia aștept publicarea ei în România

    • Intr-un top al cartilor cred ca Destine la limita ar fi pe locul 2 dupa seria mea preferata Instrumente Mortale. Am gasit si un citat care reprezinta substanta cartii: „O poveste de dragoste pe muchie de cuţit, care te absoarbe şi nu-ţi mai dă drumul. Am fost captivată!”
      — Gena Showalter, autoarea seriei Intertwined, bestseller New York Times

  3. Din pacate n-am auzit despre aceasta carte, dar mi se pare ft interesant faptul ca este scrisa din perspectiva celor doi indragostiti. Asta ma duce cu gandul la „Scrisoare de dragoste”, narata in acelasi fel si care mi-a placut extrem de mult. O voi pune pe lista cartilor de citit, dar vezi tu…apar atatea carti bune de care habar n-avem…totusi e bine ca exista persoane care, prin recenziile lor, ne ajuta sa alegem cartile pe gustul nostru. Merci si felicitari pt initiativa!

    • Sunt de aceeasi parere ….dar cartile cu adevarat bune merita citite.Si da, ca si Scrisoare de dragoste si cartea Destine la limita este o carte de care vei ramane placut surprinsa. Iti va placea faptul ca are acel ceva care te face sa o citesti pana la capat.

  4. am auzit si eu atatea despre ea si am citit recenzii dupa recenziii:d si totusi nu o am:( ceea ce e pacat stiu,pentru ca imi place foarte mult:d dar am sa mio iau cat de curand:D

  5. Pare foarte interesanta. Am sa mi-o achizitionez in cel mai scurt timp! Multumesc de recomandare.Abia astept sa ajunga aceasta carte pe mainile mele.

    • Uite aici si descriere din strainatate :
      No one knows what happened the night Echo Emerson went from popular girl with jock boyfriend to gossiped-about outsider with „freaky” scars on her arms. Even Echo can’t remember the whole truth of that horrible night. All she knows is that she wants everything to go back to normal.But when Noah Hutchins, the smoking-hot, girl-using loner in the black leather jacket, explodes into her life with his tough attitude and surprising understanding, Echo’s world shifts in ways she could never have imagined. They should have nothing in common. And with the secrets they both keep, being together is pretty much impossible.

      Yet the crazy attraction between them refuses to go away. And Echo has to ask herself just how far they can push the limits and what she’ll risk for the one guy who might teach her how to love again.

  6. Nu am auzit pana acum de carte, insa mi-a trezit interestul prezentarea. De obicei sunt mai sceptica atunci cand vine vorba de carti „young adult”, insa aceasta suna chiar bine. Presupun ca pentru actiunea interesanta nu trebuie neaparat plasata intr-un secol trecut. Ma intreb ce e cu cicatricile de pe mana ei, poate o voi gasi undeva si voi reusi sa o citesc.
    Am intalnit dubla perspectiva si in „Necunoscuta de la Windfell Hall” de Anne Bronte, chiar e indicata in carti pentru a intelege mai bine actiunea si pentru a nu favoriza un personaj. Imi place foarte mult si numele ei, Echo, ma intreb daca autoarea a ales numele la intamplare sau ea e chiar un ecou al trecutului.

    • E interesanta. Si e o trilogie,momentan. Protagonistii celorlalte doua volume se schimba. Autoarea a ales numele de „Echo” din mitologia greceasca. Echo este o nimfa care isi iubea doar vocea ei. Echo era cea care ii distragea atentia sotiei lui Zeus, Hera cu povesti pentru ca acesta sa poate merge la celelalte nimfe. Hera s-a prins si a pedepsit-o pe Echo luandu-i vocea. Singurul lucru pe care il mai putea face Echo era sa repete vocile altora. Aceasta s-a indragostit de Narcis, care a respins-o si a lasat-o cu inima franta.

      • Wow!! Multumesc frumos! Am citit „Legendele Olimpului” insa pe aceasta nu am gasit-o in carte, probabil mai trebuie sa le culeg din alte carti. Acum mi-a trezit si mai mult interesul. Volumul acesta e primul din triologie?

      • Da. E primul volum din trilogie. Desi in urmatoarele volume protagonistii vor fi alte personaje.

  7. Destine la limită este una dintre cărțile pe care eu îmi doream să o citesc de când a apărut în străinătate. Îmi plăcea povestea asta dintre Echo și Noah. Este ceva interzis , dar plăcut nu e chiar una dintre clișeele obișnuite. Sunt tare curioasă când se vor publica și restul volumelor deoarece până în prezent sunt trei. Sunt convinsă că cei de la epica vor publica cât mai curând și restul volumelor și sunt aproape sigură că eu le voi lua pe toate în același timp . Oricum îmi place foarte mult recenzia , iar mesajul transmis este unull încurajator , aproape ca și mottoul meu în viață și anume visele sunt aripi și cu ele poți zbura spre cer . Îmi doresc să o citesc și eu cândva , merită.

    • Aștept și eu cu nerăbdare restul volumelor ca și tine. Am fost foarte fericit să aflu că următorul volum este din perspectiva lui Beth. Cel mai mult mi-a plăcut această dublă perspectivă, dar nu ma așteptam să schimbe protagoniștii. E super!

      • Și eu care mă gândeam că există posibilitatea unui roman fluviu . Cine știe ce importanță are noua protagonistă a romanului , poate este un personaj care le vada viața peste cap celor doi sau care face parte din trecutul lui Noah. Având în vedere reputația pe care acesta o deține

      • Dare You To:

        If anyone knew the truth about Beth Risk’s home life, they’d send her mother to jail and seventeen-year-old Beth who knows where. So she protects her mom at all costs. Until the day her uncle swoops in and forces Beth to choose between her mom’s freedom and her own happiness. That’s how Beth finds herself living with an aunt who doesn’t want her and going to a school that doesn’t understand her. At all. Except for the one guy who shouldn’t get her, but does….

        Ryan Stone is the town golden boy, a popular baseball star jock-with secrets he can’t tell anyone. Not even the friends he shares everything with, including the constant dares to do crazy things. The craziest? Asking out the Skater girl who couldn’t be less interested in him.

        But what begins as a dare becomes an intense attraction neither Ryan nor Beth expected. Suddenly, the boy with the flawless image risks his dreams-and his life-for the girl he loves, and the girl who won’t let anyone get too close is daring herself to want it all….

        Și Crash Into You:
        From acclaimed author Katie McGarry comes an explosive new tale of a good girl with a reckless streak, a street-smart guy with nothing to lose, and a romance forged in the fast lane

        The girl with straight As, designer clothes and the perfect life-that’s who people expect Rachel Young to be. So the private-school junior keeps secrets from her wealthy parents and overbearing brothers…and she’s just added two more to the list. One involves racing strangers down dark country roads in her Mustang GT. The other? Seventeen-year-old Isaiah Walker-a guy she has no business even talking to. But when the foster kid with the tattoos and intense gray eyes comes to her rescue, she can’t get him out of her mind.

        Isaiah has secrets, too. About where he lives, and how he really feels about Rachel. The last thing he needs is to get tangled up with a rich girl who wants to slum it on the south side for kicks-no matter how angelic she might look.

        But when their shared love of street racing puts both their lives in jeopardy, they have six weeks to come up with a way out. Six weeks to discover just how far they’ll go to save each other.

      • mulțumesc pentru lămurire acum am înțeles acesta este un roman de sine stătător ,fiecare volum conține trei povești a trei cupluri diferite . Unite sub condeiul fermecat al autoarei . Este o idee genială.

  8. Oh, Destine la limita e una din cartile alea de care auzi tot timpul si trebuie s-o citesti pana la urma. Eu inca n-am ajuns sa o citesc, dar vad ca trebuie sa o fac. Dubla perspectiva n-am intalnit-o prea des in alte carti dar sunt sigura ca va fi un mare plus, iar povestea…ce sa spun, sunt curioasa cum gandeste Echo pentru ca eu as cadea, probabil, in depresie, vreau sa aflu cum se apropie cei doi pentru ca de data asta nu mai e standardul fata timida – baiat rau caci amandoi au povestile lor care i-au schimbat si asta imi place. Nu e genul de carte de dragoste adolescnetina, e ceva mai profund, nu-i asa?
    Plus ca dragostea lui Noah pentru fratii lui il creste in ochii mei foarte mult.
    🙂 Eu astept sa pot sa mi-o cumpar, pare un din cartile cu adevarat bune, ma bucur ca Epica a adus-o.

    • Dubla perspectivă este interesantă dă o savoare în plus oricărei povești. Cel mai plăcut este atunci când vezi și gândurile personajului masculin, deoarece de cele mai multe ori cărțile sunt redate din punctul de vedere al personajelor feminine . Puține cărți sunt scrise din persepctiva unui narator masculin . Dar revenind la ceea ce voiam eu să spun în legătură cu dubla perspectivă recomand și eu o carte scrisă în acest gen și anume SUNT AIURITĂ SI SE IA .este o carte amuzantă , numai bună pentru zilele toride de vară.

      • Am mai auzit de ea 🙂 Tot asa, pe lista de „vreau sa cumpar da’ nu pot acum”, nu stiu prea multe despre ea si nici nu vreau sa citesc prea multe recenzii ca pana la urma sa stiu cartea dinainte sa o citesc 😀 dar sper sa o iau vara asta

    • Noah e baiatul rau doar in aparenta. O sa ajungi sa il descoperi si sunt sigur ca o sa iti placa. Ca sa iti raspund la intrebarea ta: Da, relatia lor e una puternica, frumoasa si sincera. Fiecare dintre ei se confrunta cu demonii interiori si fiecare are nevoie de un stalp pe care sa se sprijine. Abia astept sa o citesti si sa revi cu o parere. Te astept!

      • Noah si istoria din spatele mastii de bad-boy. Suna destul de stereotipic (si este, pana la urma; parca numai de baieti rai cu suflet de mielusel dam in cartile astea…) Si da, sunt de aceeasi parere cu tine, intr-un fel pe care nu reusesc sa il explic, aici a fost diferit.

Lasa un comentariu

