Anna și sărutul franțuzesc – Stephanie Perkins


anna-si-sarutul-frantuzesc_1_fullsize„Anna și sărutul franțuzesc” este o carte incitantă, palpitantă, captivantă și plină de emoție. Este o carte plăcută, impresionantă, îți captează atenția de la prima pagină până la ultima, este înduioșătoare pe alocuri, și amuzantă datorită micilor momente penibile ce au loc între personaje.

Stephanie Perkins surprinde perfect vocea adolescentină, dinamica unui grup de tineri între care se pot lega relații strânse, dar inperfecte.  Ea crează o voce puternică și realistă pentru fiecare personaj.

Facem cunoștință cu Anna. Ea este în ultimul an la liceu și unul din băieții de la lucru, pe care îl consideră atrăgător, începe în sfârșit să o observe. Este mulțumită de viața pe care o are, de prietenii ei și de planurile pe care și le face.
Intervine o întorsătură de situație și totul se schimbă într-un moment mult prea scurt, atunci când tatăl ei decide că ar fi mai bine dacă și-ar termina studiile la un colegiu cu internat din Franța.
Se simte frustrată, abandonată și dorește cu disperare ca cineva să țină cont și de părerile ei.
Nu durează mult până când lucrurile să se îmbunătățească, deoarece descoperă prietenii potriviți. Aceștia o fac ușor să se simtă în largul ei, o ajută să se acomodeze și să nu mai aibă senzația că toți o privesc ca pe o străină.

Cartea prezintă o situație delicată, în care unul dintre personaje se întâlnește cu altcineva, este captiv într-o relație a cărei flacără s-a stins de mult, dar este incapabil de a renunța la ea de teama de singurătate. Acesta e Etienne, atrăgător, charismatic, fermecător, dar deloc hotărât. Când persoana potrivită apare în viața lui, acesta nu își poate lăsa vechia relație în urmă pentru a lua totul de la capăt, chiar dacă această persoană este atât o prietenă minunată cât și o persoană care  îl poate face fericit, chiar dacă îi aduce mereu zâmbetul pe buze și este mereu alături de el atunci când problemele îl înfrâng.

Mi-a plăcut mult chimia dintre cei doi protagoniști. Anna găsește cele mai mărunte lucruri la Etienne atrăgătoare, și se îndrăgostește de ele. Iubește felul în care își ridică o sprânceana ori de câte ori ea spune ceva isteț sau amuzant, iubește accentual lui, iubește când stă lângă ea la fizică, îi iubește râsul copilăresc, cămășile mototolite și căciula lui ridicolă, tricotată, iubește ochii lui mari, căprui și părul lui ciufulit.  Singurul lucru pe care nu îl iubește la el, este prietena lui.  Relația lui îi provoacă durere, dar tot nu se îndepărtează de el pentru că știe că el are nevoie de prietenia ei.

Mi-a fost teamă că relația dintre Anna și Etienne, fiind mereu într-o buclă repetitivă, în care se tot aproprie unul de altul și se tot distanțează, mă va obosi, dar nu a fost așa. Relația dintre ei este atât de umană, de reală și de adolescentină. Sunt încolțiți de teamă și de rețineri. Teama de a nu fi respins dacă faci primul pas, dar și teama de a nu pierde o prietenie frumoasă dacă lucrurile nu merg așa cum sunt dorite, teama de a nu pierde una din cele mai bune prietene deoarece și ea tânjește după aceiași iubire ca și tine, dar și teamă de a nu rămâne singuri, fără perechea pe care o consideră potrivită.

„Anna și sărutul franțuzesc” prezintă aspectele importante din viața unor adolescenți, printre care și viața la colegiu, conflictele dintre colegi, relațiile cu familia și prietenii. Ce mi-a plăcut cel mai mult la această carte este faptul că toate aceste relații sunt luate așa cum sunt, pătate de imperfecțiuni, autentice, reale și credibile. Este o poveste naturală ce abundă de veridicitate.

Această carte a fost publicată la Editura Epica și o puteți comanda de AICI.

60 de răspunsuri la „Anna și sărutul franțuzesc – Stephanie Perkins

  1. O carte frumoasa, descrie o imtamplare care cu usurinta s-ar putea intampla oricui si in viata de zi cu zi.

  2. Salutare! E minunata recenzia ta, acum citesc altceva dar poate ca voi lua in considerare si cartea asta cat de curand, cred ca mi-ar place sa o cunosc pe Anna pentru ca din recenzia ta reiese ca are o anumita tarie si tandrete sufleteasca care ma atrag… si sper sa descopar singra ca ramane cu Etienne! (sper sa pot posta acest comentariu, nu sunt acasa in week-end si ma chinui de pe telefon!)

    • Nu trebuie sa te chinui de pe telefon. Posturile sunt deschise oricand, la fel si noi spre discutii. Nu se impune o limita de timp pentru a povesti despre ceva.
      Nu pot sa iti spun ce o sa descoperi la final. Dar eu zic ca o sa iti placa cartea.

      • Oricum am intrat de pe tel ca eram nerabdatoare sa vad urmatoarea recenzie… acum citesc Si daca e adevarat… imi place la nebunie, multumesc de idee si mi-am dat seama ca am vazut si filmul chiar de vreo doua ori, dar ca de obicei, cartea bate filmul!

      • Acu vad ca postarile facute de pe tel mi-au aparut cu alt nume, nu stiu ce am facut! Dar sa stii Alexa draga ca tot eu sunt (se vede dupa imagine! 😛 )
        Daa Claudia este film siguur facut dupa carte, nu mai stiu cum se numeste pentru ca doar citind cartea am facut legatura cu filmul! daca bine imi amintesc in film e putin schimbat finalul, nu e ca in carte dar e frumos si filmul!

      • Sper ca nu s-a inteles gresit… cartea si filmul despre care vorbeam mai sus este „Si daca e adevarat”, cea cu citatele din post-ul anterior; nu stiu daca „Anna si sarutul frantuzesc” are film, dar filmul facut dupa „Si daca e adevarat” se numeste „Just like heaven” (cu Reese Witherspoon si Mark Ruffalo)

      • De filmul „Just like heaven” stiam. La-m vazut cu mult timp in urma sa citesc cartea.
        Ma gandeam ca ziceti de un film pentru Anna si sarutul frantuzesc. Dar nu am gasit niciunul. Desi „LOL” se aseamana putin.

  3. eu astept cu nerabdare si volumul 2 astfel incat sa le iau pe amandoua . Imi place foarte multrecenzia ta , iar cartea e deosebita , insa nu ma pot exprima mai detalaiat deoarece nu am citit cartea . Dar un lucru stiu sigur, urmeazasa fie a mea cat de curand

      • da se numeste Lola and the Boy Next Door (Anna and the French Kiss, #2)
        by Stephanie Perkins
        iar volumul 3 ..( soc de acesta nu stiam ) Isla and the Happily Ever After (Anna and the French Kiss, #3

      • Wow, este si volumul 3. Super.
        Sper sa le publice Epica si pe acestea, nu foarte tarziu.
        Oricum ma bucur ca nu a avut cartea un final soc, astfel incat sa ma dau cu capul de pereti ca nu am o continuare.
        Nu de alta dar am tot dat de astfel de carti, si ma framata creierul. Vreau sa stiu ce se intampla.

      • stiu, tocmai de aceea prefer sa ma tin de parte de carti serii pana ce nu am certitudinea continuarii lor .Eu sunt convinsa ca cei de la epica vor publica mult mai devreme deoarece stiu ce impact frumos si pozitiv au avut asupra noastra a cititorilor asa am patit eu cu angelologia si mama cat astept continuarea cartii

    • Nu stiu de ce varsta ar fi un impediment pentru a citi orice carte.
      Dar va pot face alte recomandari. Cred ca v-ar placea „Femeia albă pe bicicleta verde” de Monique Roffey.

      • Am vorbit despre varsta dupa ce am citit cui se adreseaza cartile publicate la editura respectiva;)
        In rest….pentru mine chiar nu e o problema sa citesc orice e bun. Timp sa am!
        Multumesc pentru recomandare.O trec pe lista de asteptare 🙂

      • Pai, au studiat bine piata si au vazut ca asta se citeste.
        Mie sincer mi-a placut ce am citit pana acum, mai ales „E usor sa te iubesc”. E placut sa vezi cum un om care a vazut ceva ce i-a marcat toata viata si existenta, poate fi tratat, ca suflet, de un alt suflet de om.

  4. Frumoasa recenzia!! Este o carte pe care vreau de ceva vreme sa o citesc si sper sa am ocazia cat mai curand! 🙂

  5. Nu pot spune ca nu e interesanta cartea citita de tine, dar hmmm cred ca as simti teama si frustrarea Annei atunci cand se afla in preajma prietenului ei, in sensul ca este greu sa fii prietena unui tip pe care-l placi si care, in plus, are iubita! Totusi, m-as simti mai bine daca as citi-o si as afla ca cei doi devin iubiti. 🙂

    • Eu cred ca te-ar surprinde personajele.
      Etienne are mai multe probleme care il deprima si care il fac sa sufere. In astfel de momente el are nevoie de prietenie, iar Anna este singura fata de care isi exprima durerea. Cititnd cartea, te vezi in pielea personajului lui Anna. Si nici tu ca cititori nu poti sa te indepartezi de el. Situatia se pune astfel incat ti pentru tine toate sentimentele de dragoste chiar daca suferi, dar niciodata nu poti sa il lasi pe el balta.
      Chiar daca Anna are momente cand ii intoarce spatele, tot se intoarce la el. Cand iubesti o persoana, chiar daca sentimentele fata de el sunt de amicitie sau de iubire adevarata, nu il lasi cand sti ca are nevoie de tine.

  6. din toate recenziile pe care le-am citit asta mia placut cel mai mult si ma facut mai curioasa ca sa citesc cartea?:d trebuie sa mio iau si eu neaparat:D

    • Eu am ramas fixata pe Creatura de cateva zile. Si cred ca nu o sa am liniste pana nu termina autoarea continuarea sa o pot comanda din strainatate, ca cu siguranta nu o sa pot astepta sa apara si la noi cand stiu ca e pe piata.
      Dar exista si posibilitatea din teancul de carti propus de mine spre citire sa gasesc alta tot foarte buna, si sa imi mai scada din nerabdare.

  7. Am inceput cartea asta acum ceva timp dar inca nu am reusit sa o termin. Exact asa cum spui si tu, relatia dintre cei 2 este destul de interesanta prin prisma faptului ca este ceva ce ni se intampla tuturor, o dragoste bazata pe sentimente puternice care pot fi inlocuite usor de teama.

    • Credd ca multi s-au trezit intr-o relatie foarte buna de prietenie si le-a fost prea teama sa isi recunoasca adevaratele sentimente ca sa nu piarda relatia foarte buna dintre ei.
      Asta imi place la carte. Ca prezinta ceva real, ceva puternic. Sunt lucruri care se intampla, care sunt traite de multi.

Lasa un comentariu

