Carte vs. Film – Tres metros sobre el cielo


Zile ca cea de azi mă fac să mulțumesc că ceva anume m-a îndreptat spre această pasiune, spre cărțile contemporane și spre blogging. Zile că aceasta în care întâlnesc o poveste care îmi ajunge în cel mai adânc colț al sufletului. Mă face să mă cutremur și mă răscolește pentru următoarea săptămână.

8676004„A Tres metros sobre el cielo”

scrisă de Federico Moccia, scriitor italian, (titlu original Tre metri sopra il cielo ) este o poveste de dragoste pe care nu o poți uita, și care cu siguranță te poate face să plângi.

După această carte s-au făcut două ecranizări, o variantă italiană în 2004 și o variantă în spaniolă în 2010. Eu am văzut filmul din 2010 și mi-a plăcut foarte mult.

Pe scurt. O fata bună dintr-o familie înstărită nu se poate îndrăgosti decât de un băiat rău. Dar acest băiat rău ascunde o suferință care l-a făcut o persoană violentă și mai mult decât rebelă. Doar o fată bună îl poate face să simtă dragostea și să facă din el o persoană mai bună. Mai multe, va spun în recenzie.

De două zile încerc să descoper această frumoasă poveste în toată splendoarea ei. M-am chinuit puțin să o citesc în spaniolă, și azi am reușit să văd și filmul. Sper să reușesc să fac și o recenzie a cărții zilele acestea, dar pentru că ea nu este accesibilă decât în italiană și spaniolă vă recomand cu căldură filmul. Îl găsiți pe filelist cu subtitrare în română.

Trailer-ul filmului:

” Nu te mai poți întoarce.
O simți.
Și apoi începi să îți amintești când a început totul și descoperi că a început cu mult mai înainte decât credeai. Cu mult înainte.
Și chiar în acel moment îți dai seama că lucrurile se petrec doar o singură dată. Și indiferent de cât de mult încerci, nu te vei mai simți niciodată la fel. Nu vei mai simți niciodată că te afli la trei metri deasupra cerului.  „

images (1)imagesfoto-mario-casas-en-tres-metros-sobre-el-cielo-8-763

 

158 de răspunsuri la „Carte vs. Film – Tres metros sobre el cielo

  1. am vazut si eu amandoua filmele(A tres metros sobre el cielo si Tengo ganas de ti)insa primul mia placut cel mai mult.Este un film care pur si simplu te face sa te gandesti la toata viata ta si incerci sa capturezi un moment care si tu sa te fi simtit la fel.Stiu ca dupa ce am vazut filmul,o saptaman am rascolita din punct de vedere emotional.Ma afectat foarte tare.Doar capul la filmul acesta imi statea si vroiam sal mai vad odata insa stiam ca nam sai fac fata.De curand miam luat si eu cartea,si e foarte frumoasa.Ma bucur ca,cartea e fel ca si filmul.Iar sper ca zvonurile in privinta a ultimei parti(a treia)sa fie adevarata si sa avem parte de ea.Este un film pe care il recomand oricui ma intreaba.Cred ca acesta este filmul care niciodata nu o sami iasa din cap.

  2. Buna sunt Andreea Andreea de pe Facebook.Am vazut filmul.E genial.E supeeeeeeeerb,pacat ca nu raman impreuna nici in primul,nici in al doilea film.reia parte Dar regizorii vor sa mai faca o a treia parte „Babi y Hache al fin” sau cam asa ceva.Poti cauta pe net.
    Si am mai gasit filmul „Tre metri sopra il cielo” in italiana dupa acelasi roman.Vreau sa-l vad si p-asta.

  3. Imi place trailer-ul!! Chiar nu am vazut filmul si se pare ca am ce face in weekend-ul asta. Multumim pentru pont! 😀

  4. Pai…. nu vreau eu sa fiu mereu cea carcotasa, dar cred ca mi se pare deja un cliseu povestea fata buna – baiat rau… Am vazut trailerul filmului si cred ca m-as lasa convinsa sa-l vad, pare interesant, mai ales ca iesim putin din sfera „americanismelor de Hollywood” si vedem ceva nou, din alta tara; totusi limba (spaniola) te duce putin spre telenovele (cred ca acum o mie de ani am vazut si eu una, cea cu Milagros!) si nu stiu daca putem fi chiar obiectivi…
    Spor la citit in spaniola, asta ESTE o realizare, cred ca cel mai usor si placut mod de a invata o limba straina este sa citesti o carte!

  5. Deci….. azi noapte am fost conectata la aceasta poveste, si desi am dormit si acum a inceput o noua zi, inca sunt conectata la ea.
    M-am uitat si la a doua parte desi cu cartea sunt in urma, pentru ca daca tot mi-ati povestit de „Tengo ganas de ti”, am descoperit ca este si carte, continuare la fel ca si filmul.
    Dupa de l-am vizionat, vreau sa va spun ca am fost atat de emotionata ca zambeam cu gura pana la urechi si in acelas timp imi curgeau lacrimile de numa. Nu stiu daca mi s-a mai intamplat asa ceva pana acum. Stiu ca am mai plans la filme, ca am mai fost emotionata la altele, dar in nici un caz ambele in acelas timp. E o stare ciudata de care am scapat cu greu azi noapte.
    Sper sa reusesc sa citesc ambele carti si sa fac recenzii. E foarte greu, pentru ca nu inteleg totul si merge cu incetinitorul, dar pana la urma le citesc eu.

    • Da. Mai am 30 de pagini.
      E prima data cand citesc in spaniola. Am vazut filmul inainte sa termin cartea pentru ca nu mai aveam azi rabdare. Adevaru e ca imi cam da dureri de cap pentru ca merge foarte greu. Inteleg spaniola deoarece acum mai multi ani obisnuiam sa ma uit la telenovele pe acasa. Ajunsesem sa inteleg foarte bine, chiar daca nu citeam si nu vorbeam. Dar acum imi este foarte greu avand in vedere ca nici nu m-am mai uitat la o telenovela de vreo 4-5 ani

      • Ce draguuut :o3 Eu engleza tot de la filme o stiu. Dar m-a cam tampit scoala. 😀

      • Eu va trebui sa mai invat engleza pentru ca nu o stiu asa de bine si mai am nevoie de ea. Ca de exemplu cand o sa termin recenzia la Creatura i-am promis lui Nely Cab ca o scriu si in engleza pentru ea. Si mi-e teama ca o sa fac greseli. Trebuie sa imi caut undeva vergele sa le inteleg mai bine.

      • Eu inteleg foarte mult, si ma pot face inteleasa. La gramatica mai sovai, dar cred ca e OK, la varsta mea. Daca vrei, te ajut eu cu recenzia aia. 🙂

  6. Si eu l-am vazut acum cateva luni si chiar mi-a placut, desi nu pot spune ca ma dau in vant dupa astfel de titluri, prea mukt romantism pentru mine 🙂 Vreau sa vad si continuarea curand 🙂

  7. Povestea e superba. Nu am citit cartea, dar am vazut filmul si mi-a placut mult. Si continuarea e frumoasa, are un final neasteptat.

Lasa un comentariu

