Spulberă-mă – Tahereh Mafi


Spulberă-mă de Tahereh MafiÎn această carte stă bine ascuns și închis un suflet torturat, un suflet chinuit, părăsit, izgonit de lume. Un suflet care tânjește să vorbească cu cineva, să fie atins, să fie mângâiat. Numele ei este Juliette, iar pentru ea, lumea este străina, relațiile, prietenii, familia, sunt doar termeni din dicționar pe care nu poate să îi cunoască în deplinătatea  lor.

Tănjeste după o atingere, dar cum să primească acest lucru, când o simpla atingere a ei, poate provoca durere, răni, o simplă mângâiere poate fi fatală pentru cel care i-o oferă.

Este închisă, ținută departe de oameni, într-o celulă rece și întunecată, într-un loc în care nu i se oferă lumină nici căt să meargă la baie. Neașteptat, este faptul că a ajuns aici, datorită părinților ei, oameni care ar trebui să îi confere iubire, șansă la viață și la speranță.

Dar asta nu este nimic, pe lângă oroarea pe care ți-o oferă imaginea unei lumi controlate. O societate aflată sub controlul unor lideri, numiți Restaurație. O lume în care, limbile,   poveștile și picturile tâmpite puse deasupra șemineurilor tâmpite sunt interzise, la fel cum sunt și Crăciunul, Hanuka, Diwaliul sau orice altă sărbătoare de care oamenii ar vrea să se bucure. Sunt interzise religiile, credința și convingerile personale.

Gata cu imaginațiile periculoase, gata cu rețetele medicale. Se impune o nouă generație formată doar din indivizi sănătoși. Bolnavii trebuie închiși. Bătrânii trebuie eliminați. Nebunii trebuie duși la ospiciu. Doar cei  puternici supraviețuiesc.

Nevoile egoiste, poftele și dorințele oamenilor trebuie date uitării. Lăcomia, răsfățul și voracitatea trebuie să fie înlăturate din comportamentul uman, dar aparent nu și din comportamentul liderilor.

Se impune traiul simplu, o singură limbă și un nou dicționar de cuvinte pe care toată lumea să le înțeleagă.

Restaurația le-a promis oamenilor un viitor perfect, în timp ce ei și-au vândut sufletul unui grup care a plănuit să profite de ignoranța lor și de frica lor.

Liderii au umplut lumea cu arme îndreptate spre frunțile oamenilor. I-au omorît  pe cei suficient de puternici să riposteze și au încuiat pe ciudații care nu pot să trăiască potrivit așteptărilor lor utopice, printre cei închiși aflându-se și Juliette. Acesteia i s-a luat totul. Viața, viitorul, judecata sănătoasă și libertatea.

Warner, liderul Restaurației, este un om cu sânge rece, în el mistuie o flacară pură a răutății, sinistru, capabil de orice. Gesturile lui nu au milă. El este puterea, iar puterea este totul. Comportamentul lui reflectă imaginea unui psihopat capabil să înspăimânte și cititorii acestei cărți. El este un personaj unic, deoarece, oricât de rău și de negativ ar fi, nu poți să îl urăști.  Însă sufletul lui tânjește după iubire, după cineva care să îi fie alături. Problema e că el nu știe ce este iubirea. Știe despre existența lui Juliette și despre anomalia ei. O vrea cu orice preț lângă el, doar că intențiile lui nu sunt bune.

Dar, vedeți voi, lumea este guvernată de lideri doar în aparență, pentru că cineva acolo sus conduce destinul și soarta, iar aceste lucruri ale universului, îl aduce in celula lui Juliette pe Adam, un tânăr misterios și plin de șarm, care o privește cu alți ochi decât restul lumii.

Acesta s-a întragostit de ea la prima vedere, surpriza fiind, că prima vedere nu a avut loc în celula în care sunt inchiși.

Chimia dintre ei, dă naștere la o poveste de dragoste uimitoare, dar plină de adrenalină datorită situațiilor dificile care înconjoară relația lor. Ia naștere o dorință puternică între două trupuri, în care atingerea e un mister. Oare se pot atinge sau nu?

Spulberă-mă este o carte superbă pe care am ajuns să o îndrăgesc ușor. Fiecare moment dintre Adam și Juliette este plin de suspans, emoție și pasiune. Dorința dintre ei te amețește, te copleșește și te înduioșează. Este o carte pe care o citești pe nerăsuflate, fără să îi dai drumul din mână. Este amuzantă, impresionantă, cutremurătoare, plină de romantism și tristă câteodată.

Tahereh Mafi are un mod puternic de a scrie. Te face să crezi și să simți ceea ce citești.

A fost o carte ușoară dar în același timp grea. Mi-a fost ușor să trec prin această poveste și să o înțeleg, dar a prezentat dificultate datorită momentelor intense pe care le trăiești odată cu personajele.

Deși este o carte distopică, este plină și de romantism. Nu ratați ocazia să o citiți !

Cartea a apărut la editura Leda și o puteți cumpăra de aici.

47 de răspunsuri la „Spulberă-mă – Tahereh Mafi

  1. Am auzit multe pareri bune despre aceasta carte 😕
    Inca nu am apucat sa o citesc lucru care ma irita putin pentru ca am asa o curiozitate 😀
    Iar acum ca am dat peste recenzia ta parca sunt si mai curios.

  2. Pingback: Shine On Award |·

  3. De mult voiam sa pun mana pe cartea asta. Am cautat-o cateva saptamani, nu am gasit-o si am renuntat. Recenzia asta m-a facut sa o caut din nou, sper sa o gasesc.

  4. Foarte frumoasa recenzia!! Chiar m-ai facut sa vreau sa o citesc neaparat,dar mai intai trebuie sa mi-o achizitionez…Poate,cand va aparea si volumul 2,o sa mi le iau pe amandoua si o sa le devorez :)))

  5. Am auzit atat de multe despre cartea asta incat intotdeauna am spus: TREBUIE SA O AM! Insa, asa cum se intampla mereu niciodata nu mi-am luat-o, intotdeauna am gasit altceva care mi-a atras atentia… *shame on me*
    Ma gandesc poate si la faptul ca daca as termina-o de citit continuarea mi-ar fi destul de greu accesibila..si uite cum apare un cerc vicios din care eu nu pot iesi!

  6. Trebuie sa recunosc ca romanele distopice au avut succes pana acum – mai ales la mine! 🙂 Am dat de multe ori peste acest titlu dar niciodata nu m-a atras astfel incat sa citesc o recenzie a cartii, nu stiu de ce! Recenzia ta este minunata, ai tu darul asta sa dezvalui dintr-o carte atat cat este nevoie ca sa te faca s-o citesti: mult – astfel incat sa n-o mai poti ignora si putin – astfel incat sa-ti trezeasca curiozitatea….

    • Si eu am patit la fel, nu am fost atrasa nici de titlu, nici de coperta, asa ca nu am citit nimic despre ea. Am ajuns sa citesc cartea dupa ce Alexa aproape ca m-a fortat sa o iau si sa o citesc, bineinteles ca inainte am auzit live cat de faina ii povestea si ca merita sa o citita. Pot spune ca nu am regretat, si chiar recomand cartea.

  7. Am citit carte atunci cand a aparut si mi s-a parut geniala, cat am stat si am citit nu am stiut pe ce planeta sunt. Sper sa publice si la noi volumul doi cat mai repede. Am multe seri incepute pe care nu am ajuns sa le termin pentru ca nu au fost traduse si la noi, si nu ma descurc atat de bine cu engleza ca sa le iau in engleza.

  8. am citit si eu cartea aceasta…nu prea imi mai aduc aminte de intamplari insa stiu ca mia placut foarte mult si astept de atata timp continuarea:D mai alesc ca il ador pe Warner:xxxxxxxxxxx

    • Eu cand am terminat volumul am inceput sa ma plang la Alexa ca nu am continuare la poveste :)), și mi-a spus ca o gasesc in engleza, ca sigur dureaza pana o sa apara la noi. Mie nu mi-a placut asa mult de Warner, m-am atasat de Juliette insa.

      • Cred ca am sa-mi iau si eu vol ala in engleza…desi ar trebui sal publice si la noi ca a trecut un an de la primul…

Lasa un comentariu

