Carte vs Film – Șarpe & Cercel (Snakes and Earrings)


E destul de dificil să scriu un astfel de post, pentru că m-am obișnuit să scriu despre carți,  chiar dacă vorbim despre filmele care sunt făcute după ele, acest lucru decât să faciliteze munca mea, parcă o îngreunează. Mereu compar ce găsesc în carte cu ce aleg ei să ecranizeze, precum și cu imaginile deja formate la mine în minte.

Vreau să vă invit să dezbatem filmul și cartea Sarpe & Cercel, filmul a fost realizat de japonezi, precum și cartea care este scrisă de o autoare japoneza, Hitomi Kanehara. Filmul a fost realizat în 2008, de către Yukio Ninagawa, mai jos puteți vedea afișul filmului, care o întruchipeaza pe Lui.

250px-Hebi_ni_piasu

Pot spune că am fost foarte impresionată de carte, care mi-a dat un sentiment pe care nu l-am întâlnit în multe cărți, pe lângă șocul provocat de conținut precum și de modul în care a fost scrisă. Filmul însă, chiar dacă a urmat cu fidelitate toate întâmplările din carte, nu m-a impresionat, și nu mi-a plăcut atât cât mi-a plăcut cartea. Acțiunea se petrece în același ton ca și în carte, însa în film am simțit că lipsește amprenta autoarei, care era prezentă la fiecare cuvânt.

Personajele au fost bine alese, pe Lui-san chiar mi-o închipuiam asa cum a fost interpretata, însă pe Shiba-san nu mi-l imaginam ca în film, îl vedeam mult mai dur, rece, și fără pierce-urile acelea albe, care arătau mult prea ciudat, și care nu mi-au plăcut deloc, deși dacă stai să te gândești ciudat arată și fără ele.

Știam că vor fi scene mai dure încă de când citisem cartea, însă când le-am vazut în film am fost marcată, și au avut un cu totul alt impact asupra mea, decât atunci când le-am citit, parcă au devenit mult prea reale.

Dacă v-a plăcut cartea eu vă recomand să nu vizionați filmul, nu pierdeți absolut nimic, însă dacă sunteți curioși nu vă pot opri, iar trailerul sigur o să vă sporească curiozitatea.

Găsiți și recenzia aici.

Nu recomand filmul celor sub 18 ani, precum am spus și la carte.

43 de răspunsuri la „Carte vs Film – Șarpe & Cercel (Snakes and Earrings)

  1. Mda ca și marea majoritate a cititorilor pot spune că nu am citit cartea și nici nu am văzut filmul însă este un început pentru toate 🙂 . Pot să mă declar un fan înrăit al culturii asiatice , în special japoneze ( până în prezent am citit cărți scrise de Yukio Mishima ,de Yasunari Kawabata dar și bine cunoscutul roman ”Memoriile unei gheișe”de Arthur Golden) așa că articolul tău mi-a stârnit interesul cu privire la această carte. Am citit și recenzia cărții și nu știu ce să zic nici măcar tu nu ai reușit să exprimi în cuvinte ce efect a avut cartea asupra ta așa că aș vrea și eu să o încerc ( în viitor …momentan am o întreagă listă în așteptare).

    P.S. Nu este nici un dubiu cartea bate filmul mereu așa că nu am apăsat butonul <> al trailerului … nu încă.

    • Eu am citit mai putine carti de la cei doi autori, insa am citit majoritatea cartilor lui Haruki Murakami. Am fost foarte bulversata dupa ce am citit cartea, si am avut sentimente foarte amestecate fata de ea, cert este ca mi-a placut, si o recomand.

      • Nu am apucat sa achizitionez inca seria, doar asta imi lipseste. sper ca anul acesta sa o cumpar. Pana acum nu am citit vreo carte scrisa de Murakami, care sa ma fi dezamagit. Banuiesc ca si aceasta este scrisa in stilul lui caracteristic, si ca imi va placea.

  2. cultura asiatica, japonia eu iubesc aceste lucruri, cartea pare interesanta nu am mai auzit de ea, este atat de draguta coperta, pe mine ma atrage si aspectul unei carti nu doar continutul ei . Cat despre film intr-un moment de pauza cand termin cu asezarea lucrurilor e posibil sa il urmaresc sper sa o fac in aceasta vacanta

    • Cartea e destul de subtirica, eu am citit-o in cateva ore, asa ca sigur o poti strecura atunci cand ai putin timp liber. Si mie mi-a placut mult coperta inca de cand am vazut prima oara in librarie, asta a fost si motivul pentru care am si cumparat-o.

  3. E normal sa-ti placa mai mult cartea, pentru ca ea a fost prima si dupa ea s-a facut filmul… poate nu te-a impresionat filmul pt. ca stiai ce se va intampla ?? Oricum m-ai facut curioasa si iti zic ca aici pe blogul tau am gasit multe carti pe care nici nu ma gandeam sa le citesc 🙂
    PS.-Nu ma uit la videoclip, nu vreau sa stiu dinainte ce imi ofera cartea.

    • Stiu ca am fost influentata de faptul ca stiam ce se va intampla in poveste, totusi am dat peste filme care chiar daca urmau cu fidelitate cartea, m-au facut sa le indragesc.
      Trailerul filmului nu arata atat de multe ca sa strice povestea, poti sa il vizionezi dupa ce ai citit cartea cand ai deja o parere formata 😀 .

  4. Superb tatuajul…. ciudat trailer-ul! Nu pot sa imi inchipui de ce m-ar atrage asa un film… Totusi nu am citit nici cartea, presupun ca ea ar fi interesanta! (mi-as fi dorit in post-ul tau ceva mai multe detalii despre carte, actiune, background, etc) Imi pare rau, dar nu pot participa la acest post cu un comentariu mai consistent, dat fiind faptul ca nu cunosc cartea si nici filmul nu ma atrage – si nu mi-a trezit nici curiozitatea!

    • Daa acum am gasit si recenzia, am fost eu neatenta, scuze! (nu sariti pe mine! :)) Cultura asiatica mi s-a parut dintotdeauna atat fascinanta cat si misterioasa, de aia raman la parerea ca mi se pare interesanta cartea, dar totusi nu cred ca as tine neaparat sa vad si filmul! (din proprie experienta am invatat ca filmele saracesc cartile dupa care au fost facute in loc sa le imbogateasca, nu am vazut pana acum nici un film care sa zic macar ca se ridica la valoarea cartii dupa care a fost facut, presupun ca nimic nu se compara cu propria noastra imaginatie!)

      • Si eu iubesc cultura asiatica, si sunt fascinata mai ales de Japonia, si incerc sa citesc cat mai multe carti scrise de autori de la ei. Nici eu nu am o parere prea buna despre filme facute dupa carti, mereu schimba ceva, sau nu se potriveste cu ceea ce am avut eu in minte, asa cum ai spus si tu. Singurul film(pana acum) care chiar m-a impresionat, si cred ca are legatura cu faptul ca l-am vazut inainte sa citesc cartea, a fost ”O zi”, care s-a ridicat la valoare cartii. Daca ai ocazia sa dai si de carte si de film, le recomand cu cladura pe ambele 😀 .

  5. Nu auzisem pana acum nici de carte, nici de film. Cartea as citi-o, dar la film, sincer, nu m-as uita. Din ce am vazut in trailer, imi pare ciudat.

    • La fel de ciudata ii si cartea, insa la carte totul e diferit in functie de felul in care in mintea ta se materializeaza povestea.

  6. Chiar nu mai auzisem de aceasta carte,iar de film nici atat. Probabil ca ( , ) cartea o sa imi placa foarte mult,dar filmul nu prea cred.Deja momentul din video cand fata isi baga o ata (sau ce o fi aia) prin gaura din limba imi provoaca o stare ciudata. 🙂

    • Ii ata dentara. Si eu am fost putin traumatizata de scena, dar si in poveste apare povestita, dar acolo parea mult mai soft. Si mie mi-a placut cartea mai mult decat filmul.

  7. oooouuuhhh…cu siguranta nu stiam despre acest film sau despre carte:D imi place ca mereu blogul asta reuseste sa ma surprinda intr-un mod placut:D

Lasa un comentariu

