Îngerul Nopții – Becca Fitzpatrick


1063În ultimul timp, deși mereu mi-am făcut o listă cu ce să citesc în următoarele zile, întotdeauna am dat-o peste cap. Nu aveam deloc în plan să citesc Îngerul nopții, și după ce mi-a spus cineva pe pagina de Facebook că este mai bună decât Damnare, serie care mie mi-a plăcut foarte mult, am lăsat totul baltă și am început primul volum. Nu mi-a luat mult să realizez că am ajuns să citesc aproape toată seria fără să stau pe gânduri. A durat doar 20 de minute și câteva pagini ca să mă cucerească și să îmi capteze întreaga atenție.

Am început prin a mă îndrăgosti de personajul Patch, un băiat temperamental, incorigibil, încrezător și foarte insistent. Înalt, brunet și enervant, mereu îmbrăcat în negru și cizme negre, este întruchiparea perfectă a tipului misterios de care nu te poți îndepărta deși arată straniu de periculos. Ochii lui Patch sunt ca niște găuri negre. Ύnghit tot, dar nu dezvăluie nimic. Trebuie să recunosc că îmi era dor de un personaj masculin cu ochii negri ca tăciunele. În ultimul timp am întâlnit doar ochi albaștri. Negrul îți lasă senzația a 1000 de întrebări în suflet. Neobișnuiți, enigmatici, secretoși, îți dau fiori, dar mori să afli ce se ascunde în spatele lor.

Patch este noul partener de biologie și coleg de bancă al Norei, și din punctul ei de vedere, este nesimțit, insolent, batjocoritor, obraznic și nepoliticos, un fumător care cu siguranță va muri de cancer de plămâni. O enervează faptul că el o citește fără nici cel mai mic efort, în timp ce invers ea se numește cu ușurință analfabetă.

Modul lui direct și fără rețineri de abordare te înnebunește, te face să te gândești €„œce tupeu pe el”, iar pe Nora o scoate din sărite. Ajunge să fie speriată, dar nu de vorbele lui, ci de faptul că o parte din ea răspunde pozitiv la ele.

Povestea începe să prindă viață mai multă, acțiunea se complică, Nora este urmărită de un om cu cagulă, și de o blondă sexy. Ciudată combinație, nu?

Lucruri ciudate se întâmplă, iar protagonista noastră nu își poate explica de ce ar avea cineva treabă cu ea, o tocilară care nu a făcut niciodată prea mare vâlvă prin liceu sau în societate.

Faptul că Patch pare că se află oriunde merge ea, că dosarul lui de înscriere la liceu este gol, că nu dezvăluie nimic despre el oricâte întrebări i s-ar pune și că pe spatele lui sunt două cicatrici mari în formă de V, sunt lucruri care trezesc multe semne de întrebare.

Bomba cade atunci când Nora află că mai multe persoană o vor moartă, iar șocul vine când printre aceste persoane se află și cea în care începe să aibă încredere.

Curioși deja în privința cărții?

„Îngerul nopții” este o carte care nu te lasă să te gândești la altceva. Romantismul, suspansul și misterul te țin cu ochii lipiți de paginile ei.
Becca Fitzpatrick modelează în mâinile ei, ușor ca plastilina această poveste și personajele ei. E ca și cum ar ști ce să puncteze și ce să scoată în evidență astfel încât să te atragă, să te prindă într-o plasă a curiozității din care nici să nu îți dorești să scapi.

Țese atât de multe intrigi în jurul Norei, că viața ei simplă, banală, fără griji, dispare cu totul. Este înlocuită de mister, de fantastic, de lucruri ireale ce prind viață și o înspăimântă. Imaginația îi joacă feste iar coincidențele nu își găsesc locul. Patch devine demonul dar și îngerul ei. O alternanță între două genuri de sentimente, apatie ce tinde spre ură și iubire. Două trăiri total opuse legate printr-un fir subțire. O balanță ce se poate înclina în ambele sensuri.

„Îngerul nopții” este o poveste bună din multe puncte de vedere. Este un puzzle de zeci de piese, fiind lipsită de puncte slabe care te pot ajuta să îl deslușești, sau să îl rezolvi. Misterul persistă până la ultimele pagini.
Este o serie perfectă pentru iubitorii de fantasy, teen romance și personaje mitice.

Această carte a apărut la Editura Litera și o găsiți AICI.

69 de răspunsuri la „Îngerul Nopții – Becca Fitzpatrick

  1. Am citit si eu doar primele trei volume si mi-au placut foarte mult. 😀 In unele momente chiar imi venea sa ii bat pe cei doi la cum se comportau unul fata de celalalt. Acum vreau sa ma apuc si de ultimul volum sa vad cum evolueaza in continuare povestea lor.
    Multumim pentru recenzie!! 😀
    Cine nu s-a apucat de serie,ar trebui sa o faca pentru ca nu va avea nimic de pierdut. 😉

    • Si noi avem 2 librarii in tot orasul. Una nu are asa multe carti. SI una e micuta si inghesuita si nu prea gasesti noutatile.
      Dar pentru mine librariile online sunt cea mai buna alegere. De mult timp nu am mai mers la librarii in oras. Ma mai uit pe la rafturile cu carti cand merg in Real pentru ca mai sunt reduceri de sarbatori si mai cumpar carti pentru concursuri.

  2. Deşi cartea poate părea superficială pentru unii, biblică pentru alţii, vă asigur că nu este deloc aşa. Nu este deloc cum v-aţi închipui. De ce? Pagina se întoarce singură când citești cartea, iar la sfârşitul zilei îţi dai seama că ai şi terminat-o. Pasajele legate de natura demonico-angelică a lui Patch doar îi construiesc caracterul complex, dezvăluind nu doar îngerul din spatele măştii îngâmfate, construite de fumul de ţigară, ci şi omul sensibil, puternic, gata să facă orice sacrificii pentru persoana iubită, mai pe scurt pentru „Bombonica” lui! :))

    • Ohhh, Cel mai mult ador faptul ca in volumul doi, Patch renunta la „Bombonica”, si trece la „Ingeras”…
      Nu stiu de ce dar „Bombonica” si „pisi” mi se par niste cuvinte foaret ieftine. Suna urat.

  3. Vai, am strans bani pentru volumele astea iar cand sa le cumpar nu mai erau in stoc:((…
    E o serie grozava, o iubesc ( ca sa nu mint, ador si personajele dar si povestea).

    Merita sa stea in biblioteca tuturor cititorilor pasionati de „aventuri”

    • STiu… EU chiar nu ma gandeam deloc sa le citesc. Le-am vazut de mult timp, dar erau ceva de genu „Poate pe viitor”. Dar acum ma bucur ca cineva mi-a dat un imbold si m-am apucat mai repede de ele. Azi sper sa termin ultimul volum.

      • Ai facut bine ca ai citit toata seria si o stii foarte bine, merita.
        Eu sunt „moarta ” dupa carti de acest gen. Nu numai dupa carti, ci si dupa filme… doar ca in carti „poti creea personajele” dupa cum vrei tu, unoeri te poti credea personajul feminin.. iar dupa ce tipul „te” farmeca cu miscarile lui, actiunile lui si altele… inebunesti si incepi sa tipi „Ce buna e cartea, o ador, o s-o recitesc pentru inca -inşpe-mii de ori si n-o sa ma satur, oh my God, o ador” (cel putin in cazul meu)

      • Imi place ca Patch ramane la fel pana la final. Stilul lui de a vorbi cu Nora, enervant dar groaznic de simpatic ramana pana la utimele cuvinte.
        Sa sti ca pe mine m-a influentat putin imagine de pe coperta volumului 1. Erau momente in care imi aparea in minte cu pantalonii aceia negri si mulati putin, si in picioarele goale. M-am chinuit putin sa il incalt, pana sa nu mi-l mai imaginez asa.

      • „Cu picioarele goale pe nisipul ars”–ah, imi vin versuri in cap.
        Imaginatia, de cele mai multe ori, face ravagii.. dar nu ma deranjeaza, mai ales cand vine vorba de personajele din carte, mai ales de cel masculin.
        La cartile care au si film dupa ele, e putin ciudat.
        Cand am citit Cercul Secret i-am „desenat” toate personajele in minte… dar dupa ce am vazut filmul… „Cine-s astea?”:)))

        Cartile sunt o binecuvantare, ne face sa aspiram la infinit si sa ne dorim sa fim si noi, macar o data, personajul principal dintr-o carte dorita:)

  4. Wow..frumoasa perspectiva, mai ca imi vine sa-miinghit cuvintele si sa nu tastez;)) ..Dar, cel mai probabil vei vedea pe la sfarsitul saptamanii sau in cel mai rau caz pana joia viitoare o recenzie venita si din partea mea ..am avuttentative, dar am hotarat sa citesc toata cartea de data asta nu doar prima parte si sa-mi ies din minti asa ca ureaza-mi noroc.

    • Ti-am spus eu chiar vreau sa aflu perspectiva ta. Stiu ca mai sunt si clisee, dar cam majoritatea cartilor fantasy au. Eu ma gandesc ca intr-un astfel de gen autorul are mana libera sa isi creeze propria lume. Daca vrea ca masinile sa mearga cu aer, masinile merg cu aer. Asta inseamna lumea fictiunii. O sa trecu cu greu peste volumul 2. Acolo Nora are Niste probleme de personalitate, … de diva mai exact…

  5. Sincer, nu cred ca am cuvinte destul de potrivite pentru a-i putea descrie pe Nora si Patch … sunt absolut teribili si minunati amandoi! Becca Fitzpatrick a reusit sa creeze un cuplu si o poveste cum rar mai gasesti, cu tot cu implicatiile si substraturile aferente, si recent am citit, nu mai stiu unde, ca se pregateste si o ecranizare a intregii serii… sper sa nu ma dezamageasca, dar vestea buna e ca am citit ca insasi autoarea se implica in alegerea actorilor potriviti si adaptarea scenariului; desi pana acum am tot militat pentru intaietatea cartilor fata de filme… trebuie sa recunosc ca in cazul acestei serii sunt bolnav de curioasa…

    • Am citit multe carti care mi-au placut foarte mult. Dar in materie de cupluri Patch si Nora m-au cucerit. Felul lor neconventional de a fi unul cu celalalt e foarte simpatic. Filmele, in materie de fanatasy, aproximativ toate m-au dezamagit. Sa zicem ca efectele speciale sunt praf fata de cum ti le imaginezi tu cand citesti cartea.
      Bine sunt si multe carti pe care le-am adorat la fel de mult ca si cartile, si de aceea pana nu vad cum va iesi si acest film nu ma pronunt. Nu se stie inca mare lucru despre el. Pe IMDB scrie ca este un proiect in desfasurare, iar detaliile inca nu sunt deschise publicului, decat celor ce au cont Pro pe IMDB.

  6. Oki, acum si tu, la randul tau, darami liste. Frumoasa recenzie, chiar prea frumoasa sa nu o si citesc. Si multumesc pentru The Vow.

    • Sper sa ma ierte sor-mea ca am neglijat-o fix azi, de ziua ei, dar aceasta carte e ceva ce eu numesc ” o carte anti-gravitatie ” . E imposibil sa o pui jos. Acu trebuie doar sa mai gasesc partile 2 si 3.

    • Te-ai apucat sa citesti The vow? Am vazut ca e scurta, dar eu inca nu ma pot apuca de ea. Azi sper sa termin ultimul volum din Ingerul noptii si dupa trebuie sa citesc Gargoyle Addiction. Am promis autoarei o recenzie si a trecut deja mult timp. Citesc destul de greu ca stau putin pe acasa, si cu recenziile sunt tot in urma.

      • Nu, incerc sa dau si eu de ultimul volum, apoi o sa ma apuc de „Iubita mea, Sputnik” si apoi poate imi fac timp si pentru The Vow. Am citit o recenzie a ultimului volum si am citit cateva chestii foarte intrigante. Poate dau de Finale astazi.

      • “Iubita mea, Sputnik” ? Laura a citit-o. E cel mai mare fan a lui Haruki Murakami pe care il stiu.

  7. Chiar merita citita seria si iar spun ca e una dintre preferatele mele. Oricum mi-a placut din prima de Patch, dar in vol doi imi venea sa intru in carte si sa o bat pe Nora si Patch..la cum evolua toata povestea. Abia astept sa citesc si vol. 3. Imi place recenzia 😉

    • Eu azi sper sa termin ultimul volum.
      Acelas sentiment l-am avut si eu la volumul doi. Era atat de enervanta Nora ca imi venea sa ii dau doua palme.
      Dar au fost si momente cand mi-a parut rau de ea.

  8. si eu am adorat seria aceasta:D desi prima data nu am vrut sa o citesc si multumesc lui dumnezeu ca nu am facut gresala asta:De superba:D

Lasa un comentariu

