Crescendo (Îngerul Nopții vol. 2) – Becca Fitzpatrick


crescendoCrescendo continuă cu viața dată peste cap a Norei, și când spun asta chiar mă gândesc că s-au întâmplat multe în primul volum al acestei serii.

Tot ce își dorește ea acum, este să petreacă mult timp în brațele lui Patch, buzele lor căutându-se și în somn unele pe celelalte. Doar că într-o lume a îngerilor, a nefilimilor și a arhanghelilor ea nu primește o vacanță pentru a se bucura de ceea ce își dorește, nici măcar din partea mamei ei care este intrigată de imaginea lui Patch. Nu este genul de băiat cuminte, studios, cu aspirații de viitor și devreme acasă pe care și-l dorește pentru fiica ei.

Nora este prinsă între dorința mamei sale de a-i despărții, între arhanghelii care sunt pe urmele lor deoarece orice semn că Patch ar fi îndrăgostit de ea l-ar duce pe acesta direct în focurile iadului, și între dorința altei persoane de a o omorî. În plus de toate acestea este răscolită de zeci de sentimente de gelozie pe care și le face cu mâna ei, ajungând cu ușurință să sufere. Cum reușește? Simplu… Nu vrea să fie motivul pentru care băiatul pe care îl iubește ajunge în iad. Preferă să îl vadă lângă ea și să sufere că nu îl poate avea decât să se vadă fără el, așa că ia decizia de a-l proteja. Problema este că acționează impulsiv, fără a se consulta cu el. Se trezește făcând cele mai tâmpite lucruri, lucruri declanșate de o gelozie ce o răscolește cu totul atunci când îl vede pe Patch lângă altcineva.

Comportamentul Norei în acest volum te scoate din minți. M-am trezit de foarte multe ori cu dorința de a-i da două palme. E infantilă, copilăroasă, acționează ca o puștoaică răsfățată. Între asta și comportamentul misterios al lui Patch, care nu trădează nici un sentiment, nu lasă nici măcar un semn prin care să îți dai seamă ce se întâmplă, volumul acesta s-a dovedit a fi extrem de enervant… Atât de enervant că nu l-am putut lasă din mână până la 4 jumătate dimineață când l-am terminat.

M-am trezit cu dorința de a termina cartea, „€œvreau să știu ce dracu se întâmplă”, este tot ce am avut în cap până la finalul ei, când toate bombele au căzut și afli ce l-a determinat pe Patch să se comporte într-un anumit fel toată cartea.

Deși Nora se comportă în cel mai prostesc mod posibil, datorită faptului că nu știe nimic din ce se întâmplă cu Patch și de ce face el ceea ce face, ai momente în care îți pare rău pentru ea, traversezi cu ușurință bariera între cititor și protagonist, transpunându-te în pielea personajului, trăind odată cu ea drama și suferința care îi pun stăpânire pe sentimente. Am avut moment în care l-am urât pe el, am avut moment în care am urât-o pe ea.

Eu asta înțeleg printr-o carte bună, o carte care te enervează dar totuși nu o poți lăsa jos, o carte care te face să treci cu ușurință prin toate sentimentele personajelor. Le urăști și le iubești, treci odată cu ele prin dramă și suferință dar și prin iubire și dorință.

Relația dintre Patch și Nora este complicată, excitantă, seducătoare și uneori explozivă. Nora se îndoiește de dragostea pe care el i-o poartă, și deși noi ca și cititori știm că un înger nu poate să aibă sentimente false, și noi avem moment în care ne îndoim. Emoțiile și trăirile sunt mari peste tot, și rămâi surprins să vezi cum Nora cade pradă minciunii, geloziei, invidiei și egoismului. Becca Fitzpatrick evită tipul eroinei perfecte și îi conferă Norei un caracter realist prin comportamentul ei adolescentin, dându-i credibilitate tocmai prin imperfecțiunile ei, uneori enervante și puerile.

„Crescendo” este o continuare ce menține același grad de senzualitate, pasiune, dorință, mister și pericol. Nu este doar o carte dură și provocatoare, ci este și o poveste despre complexitatea relațiilor. Becca Fitzpatrick a conceput în multilateralitatea personajelor și un trecut tumultos pentru fiecare, acest lucru plasându-ne pe un teren mai mare de descoperit. Personajele sunt obligate să facă alegeri dificile și să înfrunte situații încărcate emoțional.

Autoarea a conceput această lume imaginară într-un mod foarte viu, mitologia terifiantă continuând să evolueze cu fiecare carte. O societate supranaturală secretă și periculoasă este construită în fața noastră, adăugându-se pe rând câte un nivel de intensitate.
Mi-a făcut plăcere să fac cunoștință cu această lume a îngerilor căzuți și a nefilimilor, gazdele lor. Există câteva dinamici interesante în jocul dintre aceste personaje, sau mai bine să îi spun război, fiind greu de spus cine va câștiga.

Crescendo de Becca Fitzpatrick a fost publicată la Editura Litera și o găsiți AICI.

15 răspunsuri la „Crescendo (Îngerul Nopții vol. 2) – Becca Fitzpatrick

  1. Sincer, simt ca ma repet daca va spun din noua CE parere extraordinara am despre aceasta serie… tot ce pot sa spun ca urmeaza cat de curand (sa am timp sa termin Grimpow intai….) sa mai caut carti de Becca Fitzpatrick pentru ca imi place la nebunie cum scrie…
    Cat despre recenzia ta Alexa, cred ca ii faci cinste acestei autoare, citesc din cuvintele tale cat de mult ti-a placut si tie! Minunat!

  2. Se vede ca iti place seria aceasta, pentru ca i-ai facut si acestui volum o recenzie superba. Vad ca si ceilalti comentatori spun ca e o serie ce merita citita, asa ca voi face si eu tot posibilul sa o citesc. O sa ii terorizez pe ai mei parinti ca trebuie sa le citesc, sau si mai simplu dau comanda si le zic de ea numai cand trebuie sa vina curierul.

  3. Nu am ce comenta, sper ca faci recenzie si la ”Tacere” 😀 … si acum ca am citit recenzia asta, nu mai pot astepta pana apare ‘Finalul’ :(( Este o serie de milioane.

  4. eu vreau sa nu citesc recenzia si imi permit sa-mi cer scuze pentru asta , pana nu termin si eu de citit seria asta care m-a ….nici eu nu gasesc un cuvant potrivit, vreau mai multe despre patch,vreau o vee completeta si o nora mai rationala …macar putin nu o detectiva ce se imbraca sexi pentru a scoate la iveala ce? ca nici ea nu stie ce vrea …iar finalul cartii intai a fost ceva in genul ..Mai mult? Da mai mult” si o voce necorespunzatoare din mintea mea urla si ea , desi stia ca mai mult insemna ceva intre Nora si Patch, ea urla ca vrea mai mult PATCH, dar asta e o alta problema .

  5. Si eu am avut momente in care imi venea sa o strang de gat pe Nora, si au fost cam multe. Dar mi-a si parut rau de ea la fazele care s-au intamplat intre Patch si Mercy.
    Patch este foarte misterios si cu sarmul lui reuseste sa obtina ceea ce vrea, si sa-i evite intrebarile nedorite Norei. Am invatat din aceasta carte ca uneori unii sunt dispusi sa-si asume sacrificii mari pentru pesoana iubita. M-a tinut mult in suspans cartea, iar sfarsitul m-a lasat fara cuvinte. Eram ceva de genu : ,,”WTF ? Vreau sa vad ce se intamplaaa !!! „. Asa ca de abia astept sa citesc continuarea.

Lasa un comentariu

