Cutia cu Citate (11)


Zilele trecute a fost ziua lui Paulo Coelho, așa că Alexa s-a gândit ca să îl sărbatorim cu ajutorul unor citate din vasta sa operă, dar cum nu este ea pe acasă, a rămas să aleg eu niște citate, care sper să vă placă.

”Mereu îți faci prieteni noi și nici nu trebuie să stai cu ei zi de zi. Când ne vedem tot timpul cu aceleași persoane, ele ajung să facă până la urmă parte din viața noastră. Și cum ele fac parte din viața noastră, încep să vrea să ne-o schimbe. Dacă nu ești așa cum vor, se enervează. Fiindcă toată lumea are o noțiune exactă despre cum trebuie să ne trăim viața. Și nimeni nu știe cum trebuie să-și trăiască propria-i viață.” –  Alchimistul

”Ştiu că Dumnezeu m-a aşezat în focul suferinţelor. Am acceptat loviturile de ciocan pe care mi le-a dat viaţa şi uneori mă simt la fel de rece şi nesimţitor ca apa care provoacă suferinţă oţelului. Dar nu cer dacât un lucru: „Dumnezeule, nu mă lăsa până ce nu voi fi reuşit să iau forma pe care o aştepţi de la mine. Încearcă cum crezi că e mai bine, câtă vreme ai să doreşti, dar nu mă arunca în grămada de fier vechi a sufletelor.”” – Vrăjitoarea din Portobello

”Dacă trecutul nu te mulțumește, uită-l pe loc. Alcătuiește-ți o nouă viață în care să crezi. Concentrează-te doar asupra momentelor în care ai obținut ce-ți doreai și asta îți va da putere să reușești.” – Al cincilea munte

”Când renunțăm la vise și ne găsim pacea, avem parte de o scurtă perioadă de liniste. Dar visele moarte încep să putrezească înăuntrul nostru și ne infestează aerul în care trăim. Îar într-o bună zi visele moarte și putrezite fac aerul imposibil de respirat și ajungem să ne dorim moartea, moartea care să ne elibereze de certitudini.” – Jurnalul unui mag

Prietenia are virtuțile unui râu: ocolește stânci, se adaptează la văi și munți, uneori se transformă în lac până ce adâncitura se umple și își poate urma cursul. Pentru că, la fel cum râul nu uită că ținta sa e marea, prietenia nu uită că singura sa rațiune de a fi este să-și dovedească iubirea față de ceilalți. – Manuscrisul găsit la Accra

”Când ți-ai găsit calea, nu trebuie să ai teamă. Trebuie să ai destul curaj încât să faci greșeli. Dezamăgirea, înfrângerea și disperarea sunt unelte pe care Domnul ni le-a dat ca să ne arate drumul.” – Brida

Am găsit o mulțime de citate atât de frumoase de la el, încât mi-a fost dificil să selectez doar căteva. Am rămas însă cu dorința de a citi și aceste cărți de la el, pentru că curiozitate a de a afla și restul povești din care au fost luate citatele a pus stăpânire pe gândurile mele.

17 răspunsuri la „Cutia cu Citate (11)

  1. Paulo Coelho e eroul meu. Pur si simplu il ador, chiar pe blog am scris despre el cu ocazia aniversarii sale 🙂 Nu am cumparat cartile lui, dar am citit multe quotes dragute din care am putut invata . Sper sa traiasca inca 66 de ani de acum incolo . Citatul meu de zi cu zi, pe langa ”Carpe diem” este ”Enjoy your magic moment today, as it will not be here tomorrow”-P.C

  2. Paulo Coelho este unul din autorii mei preferati. Ador felul cum scrie. Atinge cele mai sensibile corzisi are acel dar de a te pune pe ganduri cu fiecare cuvant scris.
    Eu am citit de la el Vrajitoarea din Portobello, Aleph si Alchimistul. Prima mi-a placut foarte mult. Este spiritual, mistica si va captureaza cu siguranta sufletul. In timp ce am citit aceasta carte m-am simtit inhibata de fiecare sentiment si gest, si am fost posedata de Athena, femeia care este tot ceea ce si oricine ne dorim noi sa fim, dar se teme de ceea ce devine. Cartea pune sub semnul intrebarii siguranta religiei organizate si adduce inapoi idea de mama a naturii ca zeita suprema.
    Este o carete pe care o traiesti nu o citesti.
    Va las si cateva citate:

    „La urma urmei, ce e fericirea? Dragoste, se spune. Dar dragostea nu a adus şi nici nu va aduce vreodată fericirea. Dimpotrivă, nu e decât nelinişte, un câmp de luptă, nopţi nedormite, când ne întrebăm dacă e bine ce facem. Adevărata dragoste este plămădită din extaz şi agonie.”

    „Nimeni nu aprinde o făclie pentru a o ascunde sub obroc: menirea luminii este de a aduce mai multă lumină, de a deschide ochii, de a arăta minunile din jur.”

    „De multe ori cea mai bună formă de a afla cine suntem este aceea de a şti cum ne văd ceilalţi. Asta nu înseamnă că vom face cum vor ei, dar cel puţin ne cunoaştem mai bine.”

  3. Frumos mod de a-l sarbatori. Imi plac mult citatele. Este un autor foarte bun. Am citit Aleph de la el.

  4. Superbe citatele, trebuie sa incerc si eu o carte de-a lui Coelho. Despre Veronica se hotaraste sa moara imi povestise o colega si parea interesanta.

    • Coelho a scris numai carti interesante, sau cel putin asa au fost cele peste care am dat eu. Însă au fost unele povesti care mi-au placut mai mult ca si celelalate, si asta depinde de la individ la individ.

  5. „Noaptea era doar o parte din zi. Si, asa cum se simtea protejata de lumina, tot asa se putea simti protejata si de intuneric. Intunericul o facuse sa invoce acea prezenta protectoare. Trebuia sa creada in ea. Iar aceasta incredere se numea credinta. Nimeni niciodata nu va putea intelege Credinta. Credinta era ceea ce ea experimenta acum, o cufundare inexorabila intr-o noapte intunecata. Exista doar pentru ca se credea in ea. Asa cum nici miracolele nu au explicatie, dar apar in viata celor care cred in ele.
    Avea credinta. Iar credinta nu lasa ca padurea sa fie din nou stapanita de scorpioni si cobre. Credinta ii tinea treaz Ingerul Pazitor, veghind-o.” Brida
    Aceasta fraza m-a schimbat ca om… iubesc cartile lui Coelho, pentru ca am invatat atat de multe din randurile lor!
    Cu fericire salut initiativa voastra de a-l celebra asa, va multumesc!

    • Foarte frumos si profund citatul, si mie imi place cum scrie, si intensitate cu care reuseste sa redea fiecare eveniment. Din pacate am citit foarte putine carti de la el, sper sa reusesc sa citesc si eu Brida, pare o carte superba.

      • Chiar ar fi pacat sa nu citesti Brida, mi-a placut in mod special, cel mai mult m-a tulburat Veronica se hotaraste sa moara, dar si Zahir , Vrajitoarea din Portobello sau Jurnalul unui mag… toate sunt speciale si am observat ca fiecare cititor ia din cartile astea exact ceea ce are nevoie si nimic mai mult! Parca ar fi magice si ar sti ce ai nevoie sa inveti…

      • Am citit acum multa vreme si eu Veronica se hotaraste sa moara, dar nu am fost atat de fermecata de poveste. Am sa caut cartea si sa o citesc cat mai curand. Ai dreptate, chiar iei din carti ceea ce ai nevoie, dar am observat ca, eu cel putin, fac acest lucru cu fiecare carte pe care o citesc.

  6. Imi place mult ultimul citat.Imi place,pentru ca e foarte adevarat.Toate sunt unelte pentru ca Dumnezeu sa ne arate drumul.

Lasa un comentariu

