Free Four: Tobias Tells the Story – Veronica Roth


Free Four - Veronica RothDupă zeci de cărți citite am ajuns să văd cum câteva cuvinte umilesc autori și cărți de sute de pagini. Un simplu moment de acțiune, o simplă întâmplare din „Divergent” descrisă în 13 pagini, din care una este coperta, a depășit cu mult cel puțin cinci din cărțile pe care le-am citit.

Cum a putut să mă impresioneze 12 pagini atât de mult ? Cred că numai o persoană care îndrăgește foarte mult această serie mă poate înțelege.

Pagină cu pagină, începem să descoperim cât mai multe despre Four, această carte „€œFree Four” oferindu-ne o primă perspectivă a lui, asupra unui moment ce o include și pe Tris. Vedem din nou scena în care bobocii neînfricați învață să arunce cu cuțite la țintă, dar de data această aflăm mai mult. Aflăm ce anume găsește Four atrăgător la Tris, cu siguranță vă spun, nu aspectul ei, dar și de ce este rece cu ea.

Citind aceste pagini mi-am adus aminte de un moment din „Insurgent” în care Four spune „€œEu vrea să fiu curajos, și altruist, și inteligent, și prietenos, și cinstit”. Punând cap la cap cu ce dezvăluie el în aceste pagini descoperim că, pe câte de mult își dorește să aibă câte puțin din fiecare caracter, pe atât de mult urăște fiecare facțiune în parte. Le urăște pentru ceea ce sunt ele fără celelalte calități.

Ce sunt neînfricații? Citim cu atenție cuvintele lui Tris și îi dăm dreptate. Aceștia sunt niște persoane sadice și fără scrupule. Ei ar trebui să îi ajute pe boboci să își depășească temerile, să devină mai puternici, în schimb ei îi torturează, îi chinuie, îi fac să cedeze. Construiesc un stereotip al lor, oameni lași dar însetați de putere, la fel cum este și Erick. Vor să dovedească că nu le este frică de nimic, dar defapt sunt slabi.

L-am menționat pe Erick pentru că aflăm puțin și despre cum era el la momentul inițierii. După cum spuneama€… un laș, dar care ar ucide cu sânge rece ca să dovedească că el are puterea.

Ce să va mai spun despre 12 pagini? Că vreau mai mult?
Cred că mi-ar plăcea mult mai multe momente din perspectiva lui Four. Vreau să aflu mai mult despre sentimentele lui pentru Tris.

1185338_376486645811399_1492155509_n

11 răspunsuri la „Free Four: Tobias Tells the Story – Veronica Roth

  1. Buna,

    Unde pot citi cele 12 pagini? Sunt un fan inarit al seriei. Am citit pe nerasuflate Divergent, Insurgent, Allegiant si Four: a divergent collectin si m-au fascinat.

  2. „cum cateva cuvinte”.. Se pare ca imi e foame, mananc litere. Am modificat, daca cumva ati citit articolul si era „După zeci de cărți citite am ajuns să văd cu câteva cuvinte „.

  3. Woooow! Vreau si eu! De unde ai scos-o?
    Stiu ca in Midnight Sun mi-a placut la nebunie sa aflu si perspectiva lui, nu pot decat sa imi inchipui cat de minunat este Four pe dinauntru…

    • Am gasit-o pe internet. Ti-o dau eu.
      Cred ca mi-ar fi placut alte momente mai mult sa le aflu din perspectiva lui, dar se pare ca acesta a fost un moment esential din care puteam afla mai multe. Nu foarte multe, doar cateva lucruri despre el, despre Erick.
      Multi au spus ca ar vrea mai multe astfel de carti, defapt nici nu cred ca le pot numi carti, hai sa le spunem momente din perspectiva lui, iar autoarea a spus ca o sa ia in calcul, si poate o sa mai scrie cateva.

      • Multumesc mult de tot, am si primit-o! Esti minunata!
        Eu cred ca sunt un fel de refresh aceste carti scrise si din alta perspectiva, e ca si cum ai sti ce gandeste oglinda despre tine! Ar trebui sa faca asta mai multi autori, cine stie, poate ca un nou curent literar…..

Lasa un comentariu

