Recenzie: Creatura – Nely Cab, RO&EN


Creatura - Nely Cab

Creatura – Nely Cab

O carte bună te cucerește de la primele pagini. Te face să visezi povestea după ce o termini de citit, te face să te îndrăgostești de personaje , să le îndrăgești , să le simți fiecare emoție. O carte bună nu te lasă să o închizi până nu o termini.

„Creatura” este o astfel de carte. Incitantă, palpitantă, captivantă și plină de emoție.

În ultimul timp am citit destul de mult și mi-am ales cărțile în funcție de recenzii, de păreri, în funcție de cât de mult sunt cotate, dar „Creatura” a fost una dintre acele cărți, la care nu am avut nevoie nici să știu despre ce este vorba. Am simțit că vreau să o am. M-a cucerit prin titlu și prin coperta simplă și misterioasă. Când am aflat vestea că va fi publicată la editura Leda, nu am așteptat nici o secundă atunci când a apărut la precomandă.

Din punctual meu de vedere Nely Cab satisface nevoie de nou. Dacă ești un iubitor al ficțiunii cu siguranță rafturile îți sunt pline cu povești despre vampiri, vârcolaci și mai nou îngeri. Nely Cab reușește să se facă observată și remarcată printr-un nou gen de personaje și asta este bine, pentru că singurul lucru care te poate face să alegi o astfel de carte din sute de alte cărți este curiozitatea față de ceva noi.

Cartea începe cu însemnările în jurnal ale lui Isis, personajul principal. Ne dezvăluie că este o adolescentă de șaptesprezece ani ce suferă de tulburări de somn. O siluetă întunecată îi bântuie visele, făcând-o să se îngrozească de însăși ideea de somn.

„De ce mă chinuiești așa… bântuindu-mi visele și răpindu-mi gândurile? Nu fac nimic ca să te invoc, și cu toate acestea, vi la mine noapte de noapte. Mă tot urmărești cu privirea ta vigilentă. Găsești vreo plăcere în frica mea? ”

Din punctual meu de vedere, „Creatura” are un început foarte bun. Sunt necesare primele două pagini pentru a te introduce în lumea cărții, pentru a-ți face cunoscută povestea și personajele. Nu este necesar să citești un sfert de carte, care să te și plictisească până să afli în sfârșit despre ce este vorba.

Povestea continuă. Silueta iasă la lumina și dezvăluie faptul că este un zeu iar visele lui Isis sunt defapt un loc în care nici un muritor nu ar putea ajunge. Isis se amuză când acesta spune că îi va dovedi că este real, dar râsul ei dispare repede de pe buze când a doua zi la școală un nou elev misterios o reține și o întreabă „nu vrei să ști care este numele meu?”.

Când te gândești la adolescenți, vezi sutele de personaje pe care le-ai mai întâlnit până acum, toate în drum spre maturizare. Dar în protagonista acestei cărți Isis, eu am văzut ceva diferit. Am văzut determinare, hotărâre și curaj, am văzut o fată deșteaptă, care știe ce vrea de la viitor și muncește pentru asta.

David este genul de băiat de care orice fată s-ar îndrăgosti. Buzele lui dulci te pot face să uiți unde te afli. Este irezistibil și incomparabil, frumusețea unui zeu fiind recunoscută pentru lipsa de imperfecțiuni. Zeii sunt cunoscuți de asemenea pentru faptul că se îndrăgostesc de muritoare și pentru faptul că ei obțin ceea ce doresc. David este incorigibil, insistent, încrezător, sigur pe el și cu un orgoliu foarte mare.

Un alt lucru care ne este cunoscut, este faptul că relațiile dintre zei și muritoare au iscat războaie, iar pedepsirea acestor acte este cruntă.

„Creatura” devine cu atât mai interesantă cu cât aflăm că nu se rezumă doar la această dragoste interzisă. Isis se dovedește a fi un personaj ce trebuie descoperit, fiind înconjurată de situații ce trebuie înfruntate.
Un alt personaj care mi-a plăcut foarte mult este mama lui Isis. Personalitatea ei colorată te face să zâmbești. Relația dintre ele este strânsă și deschisă.
Dacă începutul mi-a plăcut atâta de mult, finalul era cât pe ce să îmi provoace un atac de cord. Este perfect pentru a te face obsedat de continuare. Dramatizez un pic prea mult. Știu! Doar că m-a lăsat cu gura căscată. Norocul meu că sunt o persoană răbdătoare și pot aștepta cât este necesar după continuare.

Un alt lucru pe care această carte m-a făcut să îl ador, este acea parte sensibilă al lui David. Acele poeme profunde pe care i le scrie lui Isis. Sper să am ocazia să citesc curând „Love is Lethal” deoarece această este o parte pe care aș vrea să o descopăr mai mult.

A fost o carte de care m-am bucurat și care mi-a ajuns la suflet. Obișnuiesc să dau cadou multe din cărțile mele, dar aceasta va fi cu siguranță o carte de care nu o să mă despart.

„Creatura” de Nely Cab a apărut la Editura Leda și o găsiți AICI.

creatura 66

A good book gets your attention from the first page. It makes you dream the story after you finish reading it, makes you fall in love with the characters, love them, feel their every emotion. A good book does not let you close it until you finish it.

“Creatura” is that kind of book, exciting, thrilling and full of emotion.

Lately I have read a lot, and I chose books based on reviews and opinions, depending on how much are being quoted. But “Creatura” was one of those books that I did not even need to know what it was about. I felt like I needed to have it. It charmed me with its title and its simple and mysterious covers.

When I heard the news that it will be published at Leda publishing, and appeared on preorder, I didn’t wait for a single second. From my point of view, Nely Cab satisfies the need for something new. If you’re a fiction lover, certainly your shelves are filed with stories about vampires, werewolves and newest, angels. Nely Cab manages to get herself observed and distinguished by a new kind of characters. And that’s good, because the only thing that can make you choose such a book from hundreds of other books is the curiosity for something new.

The book begins with Isis, the main character, writing in her journal. She reveals that she is a seventeen years old teenager, who suffers from sleep disorders. A dark figure haunts her dreams, making her be horrified by the very idea of sleep.

„Why do you plague me like this … haunting my dreams and taking over my thoughts? I do nothing to evoke you, and yet, you come to me every night. You keep me under your watchful eye. Do you find pleasure in my fear? ”

From my point of view, “Creatura” has a very good start. It needs only two first pages, to introduce you into the book’s world, to make you learn the story, the characters. It is not necessary to read a quarter of the book, to get bored until you finally find out what it is about.

The story continues. The Figure goes out the light and reveals that it is a god, and Isis’s dreams are actually a place where no mortal can reach. Isis gets amused when he tells her that he will prove her that he’s real, but her laughter quickly fades from her lips the next day at school, when a mysterious new student retains her and asks „don’t you want to know my name?”.

When you think of teenagers, you see the hundreds of characters that you have met so far, all in their way to maturity. But in the protagonist of this book, Isis, I saw something different. I saw determination, decision and courage, I saw a smart girl who knows what she wants from the future and works hard to achieve it.

David is the kind of guy that any girl would love. His sweet lips can make you forget where you are. It is irresistible and incomparable, the beauty of a god being recognized for the lack of imperfection. Gods are also known for falling in love of mortal women and by the fact that they always get what they want, no matter what. David is incorrigible, persistent, confident, sure of himself and with a huge ego.

Another thing that we know is that the relationships between gods and mortals have sparked wars and these terrible acts are severely punished.

“Creatura” becomes even more interesting as we find out that it is not talking only about forbidden love. Isis proves to be a character that needs to be discovered, being surrounded by situations that need to be confronted.

Another character that I liked very much is Isis’s mother. Her colorful personality makes you smile. The relationship between them is close and open. If I liked that much the beginning, the end was close to give me a heart attack. It’s perfect to make you obsessed by the sequel. I dramatize a bit too much. I know! It’s just that it left me stunned. Lucky me that I am a patient person and I can wait as long as it takes to read the second book.

Another thing that I loved in this book was the sensitive part of David and those deep poems that he wrote to Isis.  I hope to get to read soon „Love is lethal”, because it is a part that I want to discover more. It was a book that I enjoyed and that reached to my heart. I use to give away many of my books, but this one will definitely be a book that I’ll never break up of.

14 răspunsuri la „Recenzie: Creatura – Nely Cab, RO&EN

  1. De ce abia acum aflu de cartea asta? Recenzia ta pur si simplu m-a convins ca trebuie neaparat sa am cartea in biblioteca. Si acum ca am aflat ca este vorba de o serie, sunt si mai incantata. Multumim!

  2. Heii, doar ce am terminat de citit cartea si sunt devastata. CE E CU SFARSITUL ALA? NU INTELEG =((((
    Isis s-a transformat intr-o Creatura?
    oh, vreau asa de mult sa citresc volumul 2, stiti cand o sa apara? 😥

    • Da. Asa am fost si eu cand am citit cartea. Acum astept cuminte si nerbdatoare volumul 2. Dar am o presimtire ca nu ma mai tine rabdarea mult si o comand in engleza.

  3. Pingback: Zilele Corint si Leda | Cărți nemuritoare·

    • Si eu. DUpa calculele mele, cartea s-ar putea sa fie gata. Cand am citit eu Creatura, am vorbit cu autoarea si a zis ca e aproape gata volumul 2, si ca va mai dura foarte putin timp pana sa o trimita la editor.

    • Probabil din cauza tuturor parerilor care spun sa seamana cu Twilight. EU nu am asculatat nimic, nici o parere. Am vrut-o fara sa citesc nimic despre ea. Nici macar nu stiam despre ce este vorba, sau ce personaje voi intalni cand am cumprat-o..

      • Recenzia asta se potriveste exact cu ce simt si eu.Mi se pare o carte perfecta.M-am apucat de citit si nu m-am mai oprit.am vazut undeva ca apare pe 1 mai dar nu stiu daca la noi sau in America.sa speram ca in Romania, pentru ca nu mai am rabdare

  4. Cred ca e singura recenzie pozitiva a acestei carti pe care o intalnesc, in rest toata lumea spune ca e o copie nereusita dupa Amurg asa cum e si A 16 a luna. Eu sunt fana Amurg, insa nu mi-ar placea sa descopar lecturi care se copiaza, si in care difera doar numele personajelor. Iata dovada ca oamenii sunt diferiti si ceea ce le place unora altora le displace. Felicitari pt recenzie

  5. M-a cucerit recenzia ta … si m-a facut extrem de curioasa! Creatura este prima pe lista mea de shopping… sa vina si fondurile! Promit ca dupa ce o citesc vin cu parerile….

    • Eu m-am afundat prea mult in cartile de la Leda in ultimul timp si in genul Fantasy/ Teen Fiction. Azi noapte am terminat „Am numarul tau” de Sophie Kinsella si m-a facut sa imi aduc aminte cat de mult imi placeau in liceu cartile chick – lit.
      I-am spus la Laura azi dimineata ca o sa termin cu cartile pe care le am acum de citit, in jur de 3, si o sa revin la cele pe care le indrageam atat de mult atunci cand am inceput sa imi fac o bliblioteca.

Lasa un comentariu

