Recenzie: Orașul oaselor (Instrumente mortale #1) – Cassandra Clare

Orasul-oaselor

Orașul oaselor – Cassandra Clare

Trebuie să recunosc că în cazul acestei cărți am văzut prima dată filmul. Știam de mult de serie dar nu aveam cărțile, filmul a apărut în cinema și dat fiind faptul că s-a creat mare vâlvă în legatură cu el și cu această poveste am făcut tot posibilul să îl văd. Am fost imediat captivată de poveste, personajele au fost încântătoare iar deznodământul filmului a declanșat o mică obsesie în mintea mea. Trebuia să aflu ce se întamplă în continuare , așa că am făcut rost de cărți și am citit primele trei volume cât de repede mi-a permis timpul liber.
De fiecare dată când întâlnesc câte o serie spun că este cea mai bună pe care am citit-o până în prezent. Așa cred acum despre Instrumente mortale și cel mai probabil voi rămâne cu acest sentiment până voi întâlni urmatoarea serie care să mă captiveze atât de mult încât să nu mă opresc din citit până când nu se liniștesc puțin apele și situația devine mai puțin tensionată.
Orașul oaselor este o carte uimitoare, plină de aventură, romantism, și mister. Avem parte de suficientă acțiune încat să ne mențină mereu interesul viu. Toate volumele pe care le-am citit până acum sunt scrise în această manieră, și implicit cred că toată seria. Dacă ar trebui să povestesc totul cap – coadă, cred că aș omite multe lucruri, nu pentru că nu au fost la înalțimea așteptărilor ci pentru că se întâmplă foarte multe lucruri.

Acest prim volum al seriei face o frumoasă deschidere cu uciderea unui personaj într-un club de noapte, moment pe care Clary, protagoista cărții pare să fie singura care îl poate vedea.
Viața lui Clary este dată peste cap de eveniment, precum și de dispariția mamei ei sau invadarea casei de către creaturi monstruoase. Brusc ea începe să vadă lucruri stranii și neobișnuite pretutindeni, precum demoni, vampiri și vârcolaci, personaje ce par să nu fie adevărate și care apar peste tot în New York.
Din fericire drumul său pare a fi destinat să se intersecteze cu cel al lui Jace, un adolescent chipes pe care l-a întâlnit în clubul de noapte, fiind cel ce a realizat crima din noaptea respectivă. Deși îl vede la început ca pe un criminal, Jace devine pentru ea un stâlp de susținere. El o introduce în lumea vânătorilor de umbre, copii ai îngerilor a căror misiune este aceea de a proteja oamenii, sau așa cum le spun ei mundanii, de orice creatură care îi amenință.
La început am fost puțin confuză în legatură cu toată această lume a vânătorilor de umbre și a demonilor, dar e de așteptat când intri într-o lume nouă. Cassandra Clare a făcut o treabă minunată cu construirea acestei lumi, dar fiind una complexă mai ales din punct de vedere al tipurilor de personaje mitice diverse, m-am trezit de multe ori crezând că și ea se poate pierde în lumea ei. Nu a fost ușor să dea viață acestei povești și cred că are un sistem foarte bine pus la punct după care scrie. Materializează multe personaje, cu colți sau fără, vii sau moarte, cu doi ochi sau cu o sută, cu mâini sau cu tentacule, cu aripi sau fără, demonice sau nu, ce luptă cu arme sau fără, iar pentru fiecare în parte conturează o istorie pe care o dezvăluie treptat.
Întâlnim de asemenea o complexitate în sentimentele personajelor, în caracterul lor și în modul lor de a percepe lucrurile sau de a înfrunta viața.
Un alt lucru pe care această serie pune accentual este dinamica grupului care se formează și relațiile dintre membrii lui. Se pune accentul pe relația de dragoste și relația de prietenie, acestea fiind supuse obstacolelor și încercărilor grele. Se urmărește evoluția lor și rezistența lor în cele mai marcante momente. Cred că pentru mine cel mai plăcut a fost să urmăresc personajele, să văd cum relațiile le schimbă și dezvăluie pentru ele lucruri care sunt valabile și în viața reală.
Instrumente mortale este o serie care are parte de multe secrete și trădări. Uneori mă întreb dacă va exista un moment în care cineva să dezvăluie tot adevărul fără să omită nimic.
Finalul îl știam deja din film deși se petrece în alte circumstanțe, dar tot crează o obsesie față de a da la o parte misterul și a descoperi adevărul, aceeași obsesie care macină și pe protagoniștii cărții. Destinul le dă o lovitură urâtă care nu poate rămâne așa.

Este o serie plină de surprize și intrigi care o fac imprevizibilă. A devenit cu ușurință una din preferatele mele din multe motive, printre ele fiind și faptul că nu am putut desluși singură ce se întâmplă. Suspansul și misterul sunt caracteristici pe care eu le ador la o serie.

Orașul oaselor (Instrumente mortale #1) de Cassandra Clare a fost publicată la Editura Leda și o puteți comanda de la:

sigla_libris elefant LEDA-2

4 răspunsuri la „Recenzie: Orașul oaselor (Instrumente mortale #1) – Cassandra Clare