Recenzie: Tronul de cleștar – Sarah J. Maas


coperta_2904_big

Tronul de cleștar – Sarah J. Maas

Încep prin a mulțumi Editurii Rao pentru ocazia de a citi această carte. Tronul de cleștar a venit ca o briză proaspătă în biblioteca mea. Când a venit curierul am desfăcut în grabă pachetul, iar aceasta a fost prima carte la carte m-am uitat. A venit ca o jucărie strălucitoare în mâinile unui copil. Nu mă săturăm să îi privesc coperta. Nici prea simplă, dar nici prea aglomerată, aceasta mi se pare fabuloasă.

Am deschis cartea, iar pe primele pagini este ilustrată o hartă, frumos creionată. Reprezintă imaginea unor tărâmuri ce urmează a fi descoperite. Numele acestor ținuturi au un farmec aparte ce te duce cu gândul la regi, prinți, regate, teritorii cucerite, domnițe cu rochii frumoase, care radiază de o eleganță impunătoare.

Pentru cei ce veți citi cartea, vă recomand să nu treceți cu vederea această hartă, deoarece este o ilustrare esențială în ceea ce urmează să întâlniți. Începutul cărții mi s-a părut rapid, fără descrieri lungi, plictisitoare și pline de informații.
În minele întunecate și reci din Endovier, alături de sclavi, rebeli și condamnați stă închisă Celaena Sardothien. La 18 ani, numele ei reușește să înspăimânte lumea care îl aude. Celaena este asasinul Ardalanului, cel mai faimos asasin al lumii. Singura ei greșeală a fost că s-a lăsat prinsă.

Prințul Dorian îi oferă acesteia șansa de a ieși din închisoare, dacă ea va lupta într-un campionat împotriva unor hoți de ultima speță și a unor asasini cu obiceiuri terifiante. Câștigarea campionatului îi va aduce Calaenei titlul de Campion al regelui, un titlu măreț pentru o meserie de asasin în care trebuie să se ocupe de lucrurile murdare ale acestuia.

Calaena este un personaj care m-a impresionant. Ea reprezintă o față puternică a feminității pe care eu, ca și cititoare, mi-aș dori să o văd și la mine. Este inteligentă, pregătită mereu pentru orice, intuitivă și sceptică. Sub o frumusețe rară, se ascunde tăria de caracter a unei luptătoare. Este impresionant să o urmărești ca domnișoară și ca și asasină. Poartă un nume și un titlu de temut, iar mâinile ei sunt pătate de multe picături de sânge, dar în ciuda acestor aspecte, când vrea, poate fi manierată și cizelată la fel că o domniță sau o prințesă de la curtea regelui. Dacă cineva nu ar cunoaște-o, nu ar ști niciodată ce se ascunde în spatele unei atitudini impecabile și a unei frumuseți strălucitoare. Vezi la ea două personalități diferite. O pasionată de literatură și o talentată pianistă, dar și o minte ageră care gândește cum să ucidă în câteva secunde, fiecare persoană cu care intră în contact.

Stilul frumos al autoarei a dat naștere la o lume minunată, frumoasă, dar totuși brutală, cu personaje foarte interesante.

Prințul Dorian nu se comportă pe măsura statutului său. Nu este un prinț al cărui scop principal este puterea regatului pe care îl va moșteni. Este în conflict cu tatăl lui pentru felul lui de a cuceri teritorii, de a vărsa sânge și de a construi un nume de temut.

Dorian a învățat să lupte atât cât are nevoie să nu fie slab, dar mai mult decât mânuirea sabiei, îi place literatura. Domnițele de la curte i se par simple și plictisitoare, în timp ce Calaena înflorește în față lui, plină de personalitate.

Personajele vin cu atâta maturitate și tărie de caracter că de cele mai multe ori uitați că au doar optsprezece sau nouăsprezece ani.

Firul narativ este fluid și captivant, ceea ce face această carte imposibil de întrerupt.
Tronul de cleștar este o carte ce ne oferă o cantitate mare de acțiune palpitantă, suficient mister, astfel încât fiecare nouă descoperire să fie o surpriză, dar și puțină romanță pentru a face totul cât mai captivant.

Este o poveste cu care încerci să ți pasul, dar ea este mereu înaintea imaginației tale. Intrigile sunt la mare înălțime, iar dezvăluirile nu se lasă mai prejos. Ajungi să îndrăgești personajele, să te atașezi de ele și de povestea lor. Când cartea ajunge spre final începe să îți pară rău că paginile se termină așa repede, dar apoi vine deznodământul plin de glorie, care spune că povestea este de abia la început și că vom avea parte de și mai multe intrigi în următorul volum.

A fost o carte, din punctul meu de vedere, fără minusuri. M-a fascinat complet și mi-a deschis apetitul pentru continuare.

Dacă vă doriți o poveste plină de suspans și mister, foarte bine scrisă, ce conține și puțin de romanță și fantastic, sfatul meu este să nu stați de două ori pe gânduri ca să citiți această carte.

Tronul de cleștar de Sarah J. Maas a fost publicată la Edtitura Rao și se poate comanda de la:

sigla_libris elefant sigla_nou
15 răspunsuri la „Recenzie: Tronul de cleștar – Sarah J. Maas

  1. Pingback: Diamantul de la miezul noptii, in pregatire la Editura Rao | Cărți nemuritoare·

  2. Vaai, de cand nu am mai povestit cu ,voi’…. chestia e ca serviciul imi ocupa tot timpul, nici macar de citit nu am mai apucat, in fine…. Foarte interesanta recenzia ta Alexa, chiar m-a convins sa cumpar si eu cartea! Desi daca stiu ca are si continuare tare ma tem ca o sa am de asteptat din nou dupa urmatoarele volume, o sa sper ca cei de la Rao se misca mai repede cu traducerile……
    Cat despre Black friday, singura carte pe care mi-o doream INCA nu e pe stoc asa ca….. am zis pas…:-)

  3. Cata, eu ador cartile chick lit. Am si din colectia cocktail si de la Chic. Am citit Amanda se marita. Este superba cartea.
    Nu staiam ca Ian Somerhalder va juca in ecranizarea seriei Crossfire. Si eu vreau sa citesc cartile. O sa le imprumut de la cineva mai incolo.
    Cat despre Cincizeci de umbre, nu m-am hotarat inca daca sa le citesc sau nu. Nu le am, dar atat de mult se vorbeste despre ele, ca tot stau pe ganduri, daca sa le citesc sau nu.

  4. Recenzia ta mi-a starnit interesul pentru aceasta carte. Pana acum nu am citit despre ea, auzisem de ea, dar nu stiam exact despre ce e. Pare foarte interesanta si bine scrisa si sunt convinsa ca o sa imi placa. Abia astept sa o citesc si sa vad cu ochii mei, lumea in care ma va purta. Felicitari pentru recenzie!

  5. Mi-am luat cartea acum de Black friday si abia astept sa apara coletul. Dupa tot ce ai zis despre ea m-ai facut foarte curioasa. Asa ca o sa o citesc prima data pe ea. Cand am facut comanda chiar ma gandeam oare care ar fi parerea ta. Ma bucur sa aflu ca e una atat de buna.

  6. Super! E prima recenzie pe care o citesc a acestei carti si imi place cum suna, eu eram sceptica in privinta ei..stiu ca a aparut in aceeasi perioada cu febra neagra si mai mult eram tentata sa ii acord aceleia o sansa dar recenziile pe care le citesc lasa de dorit…cred ca tronul de clestar e mult mai interesanta.
    Ce v-ati cumparat de black friday?

    • Nu stiu cum e Febra Neagra, Laura si-a luat-o. Probabil o sa o citesc si eu de la ea candva. Dar cu siguranta nu se compara cu Tronul de clestar. Eu incep sa descopar din ce in ce mai multe carti bune in ultimul timp, si incep sa le cam las in urma pe cele de la Leda. Nu prea mai am rabdare sa citesc serii lungi, as cam vrea multe continuari la ei.
      De black friday eu mi-am luat doar Puterea celor noua- Pittacul Lore. Sunt un pic saraca, sau poate mai mult, ca vreau sa ma apuc de manechiura pe langa servici si m-am comandat produse zilele acestea. Dar stiu ca Bogdan si-a luat Fete stralucitoare si Uite, asa arata fericirea. Nu stiu Laura ce si-a luat, dar aflu eu maine can sunt libera.

      • Inferno ca sa am colectia completa a lui Dan Brown, pachetul Sylvia Day trilogia Atractia Revelatia Intalnirea, pt a o putea compara cu Cincizeci de umbre dar si pt ca am inteles ca Ian Somerhalder il va interpreta pe Gideon Cross si Confesiunile unei iubarete o carte chik-lit de la humanitas fiction, chiar imi plac genul acesta de carti mai am una Amanda se marita si a fost amuzanta:-)

Lasa un comentariu

