Recenzie: O sută de nume – Cecelia Ahern

o-suta-de-nume_1_fullsize

O sută de nume – Cecelia Ahern

Povestea se învârte în jurul  lui Kitty, o jurnalistă care învață pe calea cea mai grea ce înseamnă să greșești în această meserie. Din cauza ca nu cerceteaza totul indestul de aproape, evitand sa analizeze toate faptele si toate sursele, aceasta realizeaza un reportaj in care acuza un om nevinovat. Astfel își pierde postul în televiziune si este data in judecata pentru calomnie.

Pe lângă acest moment groaznic, prietena ei cea mi bună, Constance, moare de cancer, iar postul ei la publicația fondată de aceasta și soțul ei este pus în pericol. Singurul lucru care o aduce pe Katty cu picioarele pe pământ este îndeplinirea ultimei ”dorințe” a lui Constance, realizarea unui proiect care avea să fie genial, dar pe care Constance nu a apucat sa il împărtășească.  Astfel trebuie să descopere singură ce trebuie să facă cu lista cu o sută de nume care stă la baza acestui proiect.  Pornește într-o călătorie în care nici un nume nu îi spune nimic, descoperind insa  pe parcurs că îndiferent cât de obișnuiți pot părea oamenii la o prima vedere, fiecare are o poveste care merita ascultata, un secret care abia așteaptă să fie descoperit.  Kity ajunge să cunoască șase din persoanele de pe aceea listă, fiecare fiind foarte diferit, dar special, și cu ajutorul lor incepe articolul în onoarea lui Constance.

Autoarea a reușit ca să creeze un personaj complex, din toate punctele de vedere, care sa poata face fata tuturor provocarilor care ii ies in cale. Kitty trebuie sa le faca fata si sa iesa invingatoare. Parasita de prietenul ei, suspectant fiecare cunoscut, datorita atacurilor care au fost date in apartamentul acesteia, Kitty nu are de loc o viata usoara. Toate acestea, pe langa moartea prietenei sale, procesul si constiinta incarcata din cauza ca a acuzat un om nevinovat, fac din Kitty un personaj ce vrei să îl urmarești pe tot parcursul romanul, să vrei să vezi cum va reuși să facă față acestei avalanșe de evenimente. Intrebarea este daca chiar va putea sa faca fata fiecarei provocari sau va renunta. Daca v-as spune ca povestea se poate complica, sau nu, cand este intodus un nou element, ci anume dragostea?

Aventura în care pornește, în căutarea celor o sută de necunoscuți o schimbă ca și om, și o ajută să devină ceea ce  Constance a sperat că va ajunge, un reporter mai bun, fascinat de oamenii și nu de popularitate. O dată cu Kitty descoperim poveștile interesante a mai multor oamenii care nu banuiau cât de speciali sunt.

Important este cu ce ramanem dupa ce terminam de citit o carte, iar aceast roman a evidentiat un lucru foarte important, care ne priveste pe noi toti, ci anume ca suntem cu totii  speciali, ca avem ceva ce este doar al nostru si de asemenea ne ajuta sa ne descoperim pe noi insine. În același timp învățăm că schimbarea este posibilă atâta timp cât nu uitam să credem în proprile noastre forțe.

Trebuie să menționez că este prima carte scrisă de  Cecelia Ahem pe care o citesc, Alexa este familiară cu autoare și de mult timp imi recomanda cartile acesteia. Tin minte ca mi-a spus ca nu voi regreta si chiar asa si este.

Este una din acele cărți pe care o citești cu plăcere, care te încântă și o savurezi cu mare drag. Dacă vreți să aveți parte de o poveste interesantă nu ezitați să o citiți!

Am primit această carte pentru recenzare din parte partenerului nostru Libris și le mulțumesc cu această ocazie.

Libris este o librărie online care vă oferă o varietate  de cărțicărți online și cărți în engleză. Pentru a vedea cărțile lor nu ezitați să întrați pe site.

O sută de nume de Cecelia Ahern a fost publicată la Editura All, și o puteți comanda de aici:

images Libris

5 răspunsuri la „Recenzie: O sută de nume – Cecelia Ahern

1. eu am mai citit 4 carti scise de cecelia ahern : ‘ cartea viitorului’,’ multumesc pentru amintiri’, ‘ cadoul’, ‘ p.s.: te iubesc „.
    azi incep sa citesc aceasta carte si am trisat putin , sa vad ce ma asteapta .
    dintre toate titlurile amintite mai sus , cel mai mult mi-au placut : ‘ cadoul’, ‘cartea viitorului’; cea mai putin interesanta , subiectiv vorbind , ‘ p.s.: te iubesc ” . oricum cecelia abordeaza mereu subiecte la care te-ai fi gandit mai putin si face in asa fel in cat sa iti joace imaginatia .

2. Frumoasa recenzia. Cartea aceasta mi-o doresc si eu, chiar am vrut sa mi-o iau la un moment dat, dar am ales „Multumesc pentru amintiri”, tot de Cecilia. Abia astept sa o citesc si pe aceasta!

• Sigur iti va placea, si eu vreau sa imprumt ”Multumesc pentru amintiri”, da cu cate carti mi-am luat in ultima vreme cine stie daca apuc sa o citesc in viitorul apropiat.