Recenzie: Orașul de cenușă (Instrumente mortale #1) – Cassandra Clare

Titlu: Orașul de cenușă (Instrumente mortale #1)
Autor: Cassandra Clare
Editura: Leda
Disponibilă la: Leda, Libris, Elefant, BookCity, Okian
Varianta engleză: Okian, Book Express

Orașul de cenușă este volumul doi al seriei Instrumente mortale și continuă în aceeași manieră ca și primul volum, plin de acțiune. Se întâmplă atât de multe lucruri că plictiseala pare a fi un cuvânt ridicol. Momentele se mișcă repede, autoarea nu le lungește, dar sunt scrise atât de bine că nu ai nevoie mai mult decât îți oferă ea.

Prima carte, Orașul oaselor introduce cititorii în lumea vânătorilor de umbre văzută prin ochii protagonistei noastre Clary. Acum ea se află în mijlocul acestei lumi explozive și învață totul despre ea din mers. Ea nu este antrenată să fie un vânător de umbre dar personalitatea ei nu o lasă să stea pe margine. Înfruntă fiecare problemă, de multe ori fără să se gândească la ceea ce i se poate întâmpla sau la faptul că nu are puterea de a lupta și de fiecare data îi trage pe toți după ea. Dar pentru ea prietenii și familia sunt mai presus de orice frică.

Pentru prima data de când citesc astfel de serii, se întâmplă că relația dintre personajele principale să nu fie imposibilă din cauză că aparțin unor lumi diferite pentru că unul dintre ei nu este uman. De data această relația lor este foarte nepotrivită, un lucru foarte greșit și împotriva firii.

Relația dintre Jace și Clary este foarte tensionată. Încearcă să stea departe unul de celălalt, să evite să vorbească și la telefon dar sunt neputincioși în fața atracției pe care o simt unul față de celălalt și chiar dacă nu pot fi împreună, au nevoie unul de celălalt pentru a face față războiului pe care Valentine îl promite.

Jace este un personaj foarte complex. De multe ori se întâmplă să îți fie greu să îl citești, să îți dai seamă ce este în capul lui sau ce îl macină. Este condamnat ca fiind fiul lui Valentine, iar acest lucru îi distruge personalitatea și gândirea. A fost crescut de tatăl lui și învățat să fie un războinic. Consideră că este la fel de rău ca și el doar pentru că poartă genele lui și pentru că prin vene îi curge sângele lui. De multe ori uită că în viață ești ceea ce vrei tu să fi, nimeni nu te poate schimba dacă nu te lași influențat. Clary devine ancora lui. Gândul că ar putea să o dezamăgească este mai puternic decât cuvintele lui Valentine.

Orașul de cenușă este o carte care oferă suficiente secvențe se acțiune supranaturală și bătălii sângeroase astfel că, poate menține interesul și celor mai înrăiți fani ai genului fantasy.

Vă spuneam la primul volum că este o serie în care întâlnim o multitudine de genuri de personaje supranaturale. Aici, în lupta care începe, avem parte de atât de multe genuri de demoni că am reușit să mă pierd printre ei. Nu e un minus al cărții deoarece o apreciez pe autoare că a reușit să contureze atât de mulți și la fiecare să ofere câte o descriere astfel încât să ți-i poți imagina. Pur și simplu mi se pare uimitor cum Cassandra Clare a reușit să construiască o lume atât de plină de detalii și atât de plină de viață.

Instrumente mortale este o serie foarte bună și dacă sunteți fani ai genului ar fi păcat să nu o citiți. Din partea mea are doar plusuri și pot spune că sunt nerăbdătoare să aflu „€œla grande finale”.

Orașul de cenușă de Cassandra Clare a fost publicată la Editura Leda și o puteți comanda de la:

sigla_libris elefant LEDA-2

13 răspunsuri la „Recenzie: Orașul de cenușă (Instrumente mortale #1) – Cassandra Clare

1. Am citit si eu volumul acesta,chiar acum mai am cateva capitole si il termin si pe al treilea,pe care il cataloghez ca fiind cel mai bun de pana acum.Abia astept sa ma apuc si de „Orasul ingerilor cazuti” si sunt foarte curioasa sa vad ce o sa se mai intample.Vreau sa ma apuc si de ‘Dispozitive infernale”,caci am auzit ca este o serie chiar buna.A si apropo Alexa,am citit si „Surprizele vietii” de Danielle Steel si chiar mi-a placut.Am de gand sa imprumut de la cineva si ‘Irezistibilii’ de aceeasi autoare caci chiar imi place stilul ei de a scrie.

2. eu nu am citit romanul acesta , eu inca nu stiu ce as vrea sa citesc :)) ..deocamdata citesc tunelele patru, fara vreo baza solida..adica nu am citit primele volume, nu le am, dar e intresant caci asta nu stiu cum l-am procurat , dar pare interesant, interesant atnci cand nu pricepi mare lucru si iei totul ca atare :)) Mda asta am extras pt luna asta si nah /, nu pot fugii:)) Apropo la multi ani pt noul an , sper sa fi avut parte de sarbatori fericite si iti doresc pentru noul an multe, multe impliniri

• Eu stiu ce vreau sa citesc. Imi trebuie doar foarte mult timp. Am multe pe care am vrut sa le citesc anul trecut.
      Si, La multi ani si tie. Iti dorim sa ai parte de multe bucurii, multe impliniri si sa fi fericita.

• Eu nu prea mai stiu cum sa il organizez.
        Lucrez cam 2 cu 2 zile. De dimineata de la 9:30, pana seara la 10:30.
        In alea 2 zile libere, am master, ca acum imi vin examenele. Acum m-ama pucat iar si de sala, ca am inceput sa ma ramolesc si sa nu maia m energie deloc. Imi trebuie un pic de miscare in timpul liber.
        Vreau sa ma apuc si de manichiura, ca extra job.
        Si mai trebuie cand am timp sa mai trec si pe la casa la parintii mei, a am primit caine si il tin la ei la curte, ca eu sunt prea mult plecata de acasa, si trebuie sa ma duc sa ma mai ocup de el.
        Pe langa asta incerc cum pot sa ma ocup si de blog si de casa si de mancare. Prietenul mai mai vine si el din cand in cand acasa.
        Acum am aplicat si pentru un alt servici la spital si in 4 am examen, trebuie sa ma apuc de invatat.
        Cum spuneam, nu prea mai stiu cum sa imi impart timpu.
        In ultimul timp sunt foarte distrusa si obosita.

• Incerc. Multe nu apuc sa le fac, si se aduna.
        Si cad vreau sa stau si eu linistita, se nimereste sa ma sune cineva ca are treaba cu mine.

3. La grande finale din pacate se cam lasa asteptat, draga Alexa, am vazut ca ultimul volum, al saselea – City of heavenly fire, inca nici nu a fost publicat, este asteptat in mai anul acesta…. si daca ar fi sa avem rabdare ca el sa fie tradus… in fine! Eu, personal, mare fana a acestei serii, nu am reusit sa gasesc nici vol 4 in romana, se pare ca o data epuizat in librarii nu mai a sanse sa dai de el! Scuze ca ma repet, dar inca o data recomand fanilor sa citeasca si Dispozitive infernale, chiar daca nici aici nu a fost tradus inca ultimul volum, eu l-am citit in engleza, cred ca este si mai intens decat Instrumentele, si ajuta citittorul sa inteleaga mai bine aceasta lume minunata creata de Cassandra Clare!

• Parca anul acesta apare la ei ultimul volum.
      Stiam si o data, dar am uitat-o.
      Stiu ca trebuie sa asteptam o gramada dupa seriile cu multe volume. Nici nu ii condamn, ca ei stiu cum isi fac treaba. Mie din afara mi-e usor sa vorbesc „vreau volumul respectiv”. Si eu o sa incep sa le citesc in engleza.
      Acum nu prea mai apuc sa citesc mult ca lucrez mult si imi vin si examenele la master pentru care nu am invatat nimic.
      Dar dupa, am spus ca in primul rand ma pun la punct cu recenziile, pentru ca cu cat inaintez cu numarul cartilor citite cu atat mai mult nu stiu ce sa mai scriu despre cele pe care le-am terminat.
      Dupa vreau sa citesc si Dispozitive infernale si sa continui cu volumul 4 de la Instrumente mortale. Asta pe langa alte 5 carti incepute si alte 100 care ma asteapta.

• Sesizez o subtila ironie in raspunsul tau, draga Alexa, cu „mie mi-e usor din afara sa cer…”? Sau trebuia sa spui asta ca nu cumva sa superi vreo editura? Chestia e ca aceste edituri isi fac treaba dupa prospectele de piata, adica dupa ceea ce se cumpara – profit, si nici macar nu se gandesc sa arate o oarecare fidelitate si loialitate cititorilor (macar asa, de suprafata…) prin continuarea seriilor incepute, caci evident ca tot ei pierd, eu ca cititor daca apuc sa citesc ceva in engleza evident ca nu mai cumpar cartea cand in cele din urma catadicsesc ei sa o traduca… si isi si pierd din cititorii fideli! Sa-ti dau un singur exemplu… la ed. Leda, Trilogia mistica are vol 3 aparut in engleza inca din 2009 si ei nu l-au tradus! Nu mai departe seria Dispozitive infernale de care ziceam, inca nu au tradus ultimul volum! Seria Shadow falls… nu au mai tradus deloc! Nici cu ed. Rao nu mi-e rusine, de ex au inceput seria Cronicile casterilor si au tradus A 16-a luna in 2011, si desi seria e lunga si minunata… de atunci nimic! Si cred ca nu sunt singura dintre cititori care s-a saturat sa astepte si citeste si in egleza, desi am dat multi bani pe carti, sunt un cititor fidel, cred ca o sa incep sa cumpar carti in engleza de la editurile lor, sa ma asigur de o anumita continuitate, ceea ce vreau sa zic este ca loialitatea trebuie sa existe bilateral, nu doar dupa profit! Supararea mea e veche Alexa, si nu e degeaba, e dupa observatii repetate si atente, nu vorbe auncate in vant, de aia nu ma las atacata de ironii subtile, editurile gresesc si asa isi pierd si bruma de cititori pe care ii au!

• Nu am vrut sa fiu deloc ironica.
        Si eu imi doresc foarte multe continuari. Eu am renuntat sa mai cumpar serii datorita editurilor.
        Chestia e ca nu stiu cum functineaza o editura. Pot doar sa presupun. Nu stiu cum se procedeaza pentru a cumpara drepturile de traducere. SI nu inteleg de ce se incep foarte multe serii. Am presupus ca se face o statistica si care se vinde mai bine, la aia vor aduce mai repede continuarea.
        Oricum eu cred ca s-a intamplat ceva cu editura Leda, pentru ca nu mai activeaza. Acum doi ani in fiecare saptamana se anuntau aparitii noi. Era plin de bloguri si de cititori pe blogul lor sute de comentarii, discutii. Toate blogurile roiau in jurul editurii. Acum daca se mai face cate un anunt la 2 luni. Plus ca daca se mai lasa cometarii nu sunt aprobate. Chiar nu stiu ce e cu ei.
        Si eu am intrebat de foarte multe carti cand apar, mi s-au dat multe date, si nu a aparut nimic.
        Ma gandesc ca nici nu e usor sa aduca atatea continuari. Poate costa o groaza de bani. De aceea nu vreau sa fiu cu gura mare si sa critic. Si eu mi-am luat kindle, si la fel ca si tine, daca citesc o carte in engleza mi-e urat sa o iau in romana, ca de banii aia imi iau alta carte. Eu am zis ca o sa imi iau seriile pe kindle si in biblioteca imi iau doar carti stand-alone.

4. Foarte draguta recenzia!!
    Deocamdata am citit doar primul volum, incerc sa-mi fac timp sa-l citesc si pe acesta. 😀