Recenzie: Pe jumătate moartă – Kim Harrison


pe-jumatate-moarta-madison-avery-vol-1_1_produsTitlu: Pe jumătate moartă 
Autor: Kim Harrison
Editura: Leda
Disponibilă la: Leda, Libris, Elefant, BookCity
Varianta engleză: Okian, Book Express

 
De cele mai multe ori, când îmi aleg o carte,  evit acest gen. Nu o fac intenționat, doar că nu sunt o fană înrăită. Asta nu înseamnă că nu mă delectez cu o astfel de carte din când în când. Cum ar fi această carte, Pe jumatate moartă, care am primit-o cadou la un concurs și am decis, dacă tot am avut timp liber, să mă apuc de citit.

Încă de la început am fost puţin circumspectă cu privire la cât de mult îmi va plăcea carte, dar simţeam nevoia să citesc şi ceva care să fie diferit, şi mai soft. Ce să vă spun despre carte? Mi sa părut draguță și ma binedispus. Nu mă așteptam să îmi placă atât de mult. Volumul doi se odihneste deja în biblioteca mea, iar acum îl aștept și pe ultimul. Sper să revin cu recenziile cât de curând pot.

Citind titlul, informaţiile de pe copertă şi privind aspectul cărţii în general, îți formezi o idee cu privire la povestea care urmează să se desfăşoare în paginile sale. Dar cu toate acestea, acțiunea e mult mai diferită decât te aștepți și decât ți-ai imaginat inițial. Eu am fost plăcut surprinsă de întorsătura pe care pare să o ia povestea. Nu am de gând să vă povestesc cartea. Vă voi oferi doar câteva informații care să vă trezească intersul pentru ea.

Nu stiu de ce, dar atunci când am citit cartea, gândul mi-a fost tot timpul atras către perioada în care eu aveam 17 ani, şi am stat să mă gândesc cât de plictisitoare şi de obişnuită era viaţa mea, pe când a lui Madison este atât de antrenantă, plină de necunoscut, de pericole, şi nu în ultimul rând de îngeri.

Chiar dacă povestea începe când deja o parte din evenimente s-au şi petrecut şi te trezeşti cu un personaj mort, care încă nu stie ce să facă,  ajungi să descoperi pe parcurs adevăratele motive pentru care este moartă, sau mai bine spus parţial moartă, felul în care a murit,  şi ceea ce contează cu adevărat, ce se întâmplă de acum încolo. Bun. Este  moartă, şi…? De aici pare să înceapă cu adevărat povestea şi să continue şi în urmatoarea parte.

Madison este o fată aparent normală, care trăiește împreună cu tatăl ei. Cum de este captivă pe Pământ – moartă, dar nu dispărută? Cumva, amuleta pe care a furat-o îi oferă iluzia unui corp, permițându-i să trăiască la limita dintre viață și moarte, undeva între acum și ceea ce urmează.

M-am atasat și de celelalte personaje, iar la un moment dat, în capul meu se dădea o lupta. Voiam să aflu ce ascunde Ron, ce ştie Barnabas, îngerul care o ajută pe Madison, de ce Grace (heruvimul ce ei-a fost atribuit) a ascultat ordinele lui Madison? De ce? Am fost urmarita de această întrebare pe tot parcursul cărții.

Volumul s-a terminat într-o manieră clasică : “binele învinge răul”. Ironic spus, pentru că nu este bine sau rău, este ceva diferit, este soartă, sau puterea de a avea liberul-arbitru.  Am stat şi m-am gândit dacă există cu adevărat soartă, dacă noi chiar alegem ceea ce vrem sau poate că cineva deja a ales în locul nostru.

Ceea ce însă m-a deranjat la final, a fost normalitatea iluzorie în care personajele încercau să se integreze. Sunt nerabdatoare să aflu ce se întamplă în urmatorul volum și, bineînțeles, să aflu continuarea poveștii.

Pe jumătate moartă de Kim Harrison a fost publicată la Editura CORINTeens și o puteți comanda de la:

sigla_libris elefant corint
8 răspunsuri la „Recenzie: Pe jumătate moartă – Kim Harrison

  1. Am cumparat cartea asta(in sfarsit,si spun asta caci de multa vreme eram cu gandul la ea intrebandu-ma daca sa o cumpar sau nu),vineri.Am fost curioasa sa vad daca exista o recenzie a ei pe acest blog si am fost placut surprinsa cand am vazut ca,da,exista.Recunosc ca nu am mai citit astfel de carti inainte si sper ca si pentru mine,asa cum a fost si pentru tine, sa fie o surpriza placuta!

  2. Suna interesant,sunt noua si cred ca ai un mod placut de a spune cateva cuvinte despre o carte.Voi mai ramane prin zona.

Lasa un comentariu

