Recenzie: Căutând-o pe Alaska – John Green

Titlu: Căutând-o pe Alaska
Autor: John Green
Editura: Trei
Disponibilă la: Trei, Libris, Elefant, BookCity
Varianta engleză: Okian, Book Express

Nu credeam că după Sub aceeași stea să mă mai surprindă ceva scris de John Green, dar m-am înșelat. Căutând-o pe Alaska este un bildungsroman, o poveste despre viața unui grup de adolescenți:  Miles (Rotofeiul –  după cum îi ziceau prietenii – o poreclă ironică, deoarece acesta era foarte slab), Alaska, Chip (Colonelul), Takumi si Lara, despre bucuriile și speranțele lor, despre regrete și dezamăgiri, despre secrete și vise.

Nu știam la ce anume să mă aștept de la această carte. Din titlu ne dăm seama că povestea este centralizată în jurul Alaskai Young, care ar fi trebuit să dispară într-un fel sau altul, iar noi să încercăm să o găsim. Nu mi-am dat seama la început despre ce dispariție este vorba, până în momentul în care Alaska a dispărut, la propriu, lăsând în urmă întrebări al căror răspuns încearcă să îl găsească prietenii ei.

Personajul principal este Miles Halter, un adolescent singuratic cu o viață normală și plictisitoare din punctul lui de vedere, pasionat de ultimele cuvinte rostite de personalități celebre înainte să își dea și ultima lor suflare. Acesta se hotărăște să plece la scoala cu internat Culver Greek în căutarea „Marelui Necunoscut”. Acolo va descoperi ce înseamnă prietenia și cât de mult valoarează un prieten, va avea parte de experiențe noi, unele mai plăcute, iar altele tragice, și va învăța, de asemenea, ce înseamnă dragostea, ce înseamnă să câștigi și să pierzi pe cineva drag.

Desi Miles este personajul principal, cea care m-a cucerit pe tot parcursul romanului a fost enigmatica Alaska Young. Este greu să spui ceva despre Alaska, deoarece aceasta trece foarte repede de la o stare la alta, fiind câteodată foarte fericită și glumeață, iar altădată serioasă și gravă. După ce i-am aflat povestea, alături de prietenii ei, am vazut-o cu totul altfel pe Alaska, nu am mai văzut-o atât de impulsivă. „Cum o să mai ies eu din labirintul ăsta?” este întrebarea care o frământă pe Alaska, dar pe care abia mai tarziu o înțelege și Miles.

Romanul este împărțit în două părți: Înainte și După, iar evenimentul care face trecerea de la cele două are legătură cu dispariția Alaskăi – doar atât vă spun.

În a doua parte, prietenii Alaskăi încearcă să găsească indicii, să pună lucrurile cap la cap, să se lege de orice amintire sau de orice detaliu pentru a putea ajunge la o concluzie, în speranța că aceasta ar putea explica mai bine ce s-a întâmplat de fapt.

Cartea nu se adreseaza doar adolescenților, ci fiecărui cititor interesat de o poveste bună, care te lasă să meditezi asupra problemelor de care ne lovim mulți dintre noi.

Este o carte pe care nu am putut să o las din mână și pe care v-o recomand cu drag.

Căutând-o pe Alaska de John Green a fost publicată la Editura Trei, în colecția Young Fiction Connection și se poate comanda de la:

Capture Libris elefant

2 răspunsuri la „Recenzie: Căutând-o pe Alaska – John Green

1. Mie mi-a plăcut foarte mult de Miles, dar n-am suportat-o pe Alaska! :)) Nu ştiu exact de ce… Felul cum a fost prezentată ca personaj mi-a provocat puţină repulsie. Şi n-am înţeles chiar 100% fascinaţia lui Miles pentru ea. Dar na, fiind la vârsta primelor iubiri, nu a trebuit să analizeze foarte mult felul de a fi al Alaskăi ca să se îndrîgostească de ea. 😀 Oricum, faină cartea, şi m-a convins şi pe mine că John Green cu Sub aceeaşi stea nu e one-hit wonder. Omu’ ăsta chiar scrie bine!

• Alaska este foarte impulsiva. Si eu am avut unele momente in care pur si simplu nu o agream.
      Poate si pentru ca era singura fata din grupul lor, pana sa apara Lara, si poate pentru caracterul ei, de asta s-a indragostit Miles de ea.
      Mi-am luat de curand „De 19 ori Katherine”si abia astept sa o citesc. Nu cred ca o sa fiu dezamagit.