Oameni buni, dragi cititori si alti bloggeri…


DECI ASTA E CULMEA… !!!!!!!!

Mai oameni buni, dragi cititori si alti bloggeri,

Daca tot aveti “bunul simt” sa imi copiati recenziile cuvant cu cuvant si articole intregi, puneti dragilor si voi un link catre articolul original. Poate mai intra oamenii, mai dau si ei un like, un share, mai scriu si ei un comment la blogul asta amarat al nostru.

Vedeti poate mi-ati copiat si greselile de ortografie, nu de alta, dar le fac destul de des, ca de’, sunt putin ANALFABETA. Sau nici nu ati avut bunul simt sa imi cititi recenzia inainte sa ii dati copy-paste?

Ma uit la voi, cei care v-am descoperit azi cu recenziile mele si va spun cu siguranta ca sunteti mai tineri ca mine si aveti cu mult mai mult timp liber. Si daca eu care de abia reusesc sa dorm cum trebuie, o handicapata de inginera cu un vocabular tehnic si care cu greu imi gasesc cuvintele reusesc sa scriu o recenzie, atunci si voi PUTETI.

Asa ca vin cu o rugaminte la voi; Nu fiti o natie de oameni lenesi si fara bun simt. Scrieti-va PROPRIILE recenzii cu PROPRIILE cuvinte care sa reprezinte PROPRIILE pareri despre cartile pe care se presupune ca le cititi.

RUSINICA, RUSINICA !!!

no-copy-paste

 

23 de răspunsuri la „Oameni buni, dragi cititori si alti bloggeri…

  1. Nu cred ca exista modalitate sa scapi de oameni care copiaza recenzii si oricat te-ai supara, lor probabil prea putin le pasa *sigh* Eventual poti sa le lasi mesaj si sa le ceri sa stearga postul complet, dar si asta daca au suficient bun simt cat sa te asculte.

    Probabil justificarea lor e ca fac bloguri cu continut copiat si primesc carti gratis prin diverse metode – scopul justifica mijloacele or some bullshit. Oricum ar fi, si pe mine ma intristeaza teribil cand imi gasesc recenziile prin alte parti 😦 Multe din receziile mele nici nu pot fi considerate helpful pentru ca nu contin decat un amalgam de sentimente pe care mi le-au trezit acele carti. Si totusi…

    • Uneori am impresia ca imi e rusine sa le spun in fata „stergeti”. Plus ca mie nu imi place sa ma cert cu nimeni. Am presupus ca daca o sa scriu un astfel de mesaj o sa se simta.
      Cine stie daca a avut vreun efect.
      Nu stiu daca recenziile mele pot fi helpful. Eu am inceput sa scriu pe blog doar pentru ca am considerat ca ma va ajuta la un nivel personal pentru ca am probleme cu expimarea libera si imi gasesc foarte greu cuvintele sa vorbesc, chiar si despre ceva ce mi-a placut foarte mult. SI asa in timp ajuns sa urmaresc toate editurile si pe langa recenzii sa tin lumea la curent cu tot ce apare nou.
      Ma bucur sa si vorbesc cu tine. Spun asta pentru ca eu admir blogul tau de foarte mult timp. Consider ca este cel mai cute. Prima data cand l-am descoperit m-am jucat cu butonul acela „day/night” vreo 20 de minute. Imi plac multe din cartile pe care le citesti si mereu spun ca o sa le citesc si eu, dar niciodata nu reusesc. Din pacate serviciul si viata familiala mi-a acaparat tot timpul si cu greu mai pun si eu mana pe o carte.

      • Avand ceva experienta cu asta, din pacate, rusinea e chiar departe de mine.
        Dar nu ma cert cu ei niciodata, le spun frumos ca recenziile mele nu doresc sa apara pe alte site-uri si ii rog frumos sa stearga continutul care imi apartine de la ei de pe site. Le multumesc frumos la sfarsit si le urez si o zi frumoasa.

        Cine copiaza texte nu tine neaparat sa iti urmareasca blogul si ‘sa se simta’. Cauta recenzii pentru o anuminta carte, probabil alege la intamplare, isi scrie postul si gata. Eu am gasit chiar si o postare intreaga ce imi apartinea, cu imagini si greseli si tot ce vrei. Pana si urarea mea de sfarsit, ce se regaseste in fiecare recenzie :)) Acum imi pare amuzant, atunci pe cuvant ca m-a suparat.

        Recenziile mi le scriu ca sa nu uit ce am iubit (sau ce nu mi-a placut) la o carte. Si ca sa nu uit ca le-am citit efectiv, sau sa stiu daca sa le recomand sau nu, si cui. Am inceput sa citesc din dorinta de a invata engleza mai bine, de a ma putea exprima mai usor.
        Si am avut perioade cu mai multe carti citite, si perioade mai slow. Am avut recenzii mai bine gandite si altele scrise la repezeala in care gasesc si azi o gramada de greseli mai mult sau mai putin stupide. Dar acele ganduri fac parte din mine, si imi pare rau cand cineva le ia si le foloseste asa, fara sa insemne nimic pentru sine.

        Blogul e locul meu de joaca.
        Ma bucur sa aud ca lumea se bucura de el, pentru ca m-am simtit bine cand l-am creat. Pana si eu am aprins si am stins soarele ala pana m-am saturat :)) Recent am fost nevoita sa scriu niste recenzii negative pentru niste carti (care nu mi-au placut, dar le-am primit pentru review si m-am conformat) si mi-am dat seama ca nu imi place asta. Imi place sa vorbesc doar despre cartile care m-au fermecat. Cum fac de obicei – daca nu imi place o carte, o pun jos si trec la urmatoarea (poate revin la ea alta data, cu alta dispozitie).
        Asa ca nu conteaza cantitatea, conteaza ca atunci cand citesti, oricand ai timp sa faci asta, sa citesti ce iti place. Nimic nu se compara cu sentimentul cand inchizi ultima pagina a unei carti care ti-a placut la nebunie. Asa ca iti urezi sa ai parte de cat mai multe astfel de carti 😉 Si de cati mai putin „copy-paste-ri”.
        Ha, am mai inventat un cuvant ;))

    • Nu ai cum sa le semenzi sa nu poata fi copiate. Dau copy paste la text.
      Pe blogspot este o optiune super faina la care poti interzice click dreapta ca sa poti da copy, dara daca selectezi textul si dai CTRL+C merge. Deci oricum te-ai chinui se gasesc metode.

  2. Sa speram ca o sa inceteze dupa ce au vazut mesajul transmis de tine. E bine ca nu le spui numele, nu merita reclama si mai multe accesari pe blog. Mie imi plac postarile tale. Ar trebui sa nu te enervezi, e de pomana. Unii nu au alta ocupatie decat sa-i copieze pe altii.

    • Inca mai am timp sa mai gasesc din recenzii copiate. Ca de abia am editat 20 din Dumnezeu stie cate am.
      Si probabil pe cand imi mai fac timp sa editez din ele o sa mai intalnesc din recenziile mele copiate.

  3. Imi pare rau ca ti s-a intamplat asta si mi se pare ingrozitor ca oamenii nu au deloc bun simt si isi permit sa fure munca unei persoane fara sa se gandeasca la eforturile depuse de aceasta.
    Poti sa-mi spui, te rog, care sunt blogurile unde ai descoperit recenziile tale? Mai demult mi-a spus cineva ca a citit pe un blog o recenzie de-a mea, dar nu s-a mai intors pe pagina sa-mi spuna unde a citit-o. Eu sper ca e vorba doar de o singura recenzie si ca nu mi-au fost furate si mie mai multe.
    Te inteleg cand vine vorba de lipsa de inspiratie si de faptul ca uneori e greu sa ne gasim cuvintele pentru ca si eu patesc asta foarte des. Dar prefer sa las recenzie pe a doua zi, pana cand am putina inspiratie, nu sa ma apuc de copiat munca altcuiva.

    • AM spus si pe facebook ca nu o sa spun numele personei care a facut asta pentru ca nu vreau sa ma cert cu ea pe privat sau public „de ce mi-ai furat recenzia”.
      Nu am nici rabdarea necesara, nu sunt nici copil de gradinita.
      Am gasit si pe blog personal si pe Booktopia la carti citite ale persoanelor respective. Si cum am spus, nu fraze din recenzie, ca poate asa nici nu imi dadeam seama ca nu imi tin minte recenziile, ci recenzii intregi.
      Acolo lumea se chinuie sa puna recenzii pentru puncte ca sa castige premii.

      • Nu am auzit pana acum de Booktopia. Daca se dau premii pentru recenzii, responsabilitatea le apartine adminilor sau moderatorilor site-ului si acestia ar trebui sa verifice, inainte de a-i permite cuiva sa se inscrie in concurs sau inainte de a-l premia, daca recenzia nu e furata de undeva. E cu atat mai rau daca profita de munca unui blogger si mai si castiga ceva multumita acestui furt. Nu-mi vine sa cred.
        Presupun ca va trebui sa dau cautare unor pasaje sau cuvinte din recenzie ca sa le gasesc pe alte bloguri. Nici eu nu am de gand sa ma cert, dar nici nu o sa accept sa-si bata cineva joc de munca mea fara sa-i reprosez asta. Mai inteleg sa copieze o imagine folosita intr-o recenzie, dar cand e vorba de pasaje intregi copiate sau chiar toata recenzia, deja se depaseste o limita.

      • Nu ii verifica nimeni. Este un fel de Goodreads in Romania. Initial unu au fost carti pe site si in functie de cate carti au adaugat utilizatorii si recenzii, descriere, au primit puncte. La un anumit numar de puncte poti sa iti alegi niste premii.

  4. Bună ziua! Vreau să fac un proiect care se numește ”Pagini cu viață pentru fiecare” și aș avea nevoie de mai mulți oameni cu bloguri pentru a obține împreună o sponsorizare pentru a putea da star proiectului. Momentan suntem vreo 15. Dacă sunteți intreresată, ați putea să îmi trimiteți un mail la amy.rockgirl@yahoo.com , vă rooooog? :o3 O zi frumos și inspirație la scris! 🙂

  5. E ceva abstract pentru unii sa-si dea cu parerea, e mai usor sa asculti, sa accepti si sa-ti insusesti opiniile altora, pentru ca deh, efort intelectual zero. Trebuia totusi sa te astepti o data si-o data si la asa ceva.

    • Nu e prima data cand se intampla si sunt curioasa cate o sa mai gasesc. M-am apucat de editat recenziile, sa le pun mai multe tag-uri pentru ca nu prea se gasesc pe net. Asa cum am gasit unele ieri probabil o sa mai gasesc zilele astea.
      Am presupus ca daca le arat ca stiu de ele si totusi sunt de treaba si nu ii mentionez public si nici nu ma iau de ei in privat, se vor simti si le vor sterge.
      … Probabil o sa raman cu presupusul !

      • Lasa presupusul si bunul simt si i-ai de gat. Crezi ca o persoana care nu e in stare sa-si formeze singura o opinie despre o carte/un film, intelege subtilitati de genu’? Mai mult, eu cred ca cei ce fac asa ceva, nici macar nu tin cont de unde le copiaza. Lasa niste link-uri pe aici, ca ma infig eu in ei.

      • Multumesc mult.
        Nu imi place sa ma cert cu nimeni si nici nu vreau sa se certe nimeni pentru mine.
        Numeste asta prostie daca vrei, eu o numesc prea multa educatie.
        Incerc sa nu ma cobor la mintea unor copile. As putea oricand sa las comentarii de genu „Frumoasa recenzie. De unde o ai?” .
        Mesajul meu, am vrut sa fie unul umoristic, de genul „nici nu cititi ceea ce copiati”. Un head’s up pentru bloggeri si un rusinica pentru cei ce se preteaza la asta ceva.
        AM vrut sa subliniez ca de furat tot se fura, dar hai mai bine sa se fure cu link.

      • Decizia ta, dar nu consider ca te cobori la mintea nimanui cerandu-ti drepturile.

  6. Cata nesimtire.
    Probabil, cei care au copiat recenziile, nu au citit nici cartile recenziilor copiate. In lumea asta mereu vor fi oameni care vor munci pe branci si oameni care vor sparge seminte in parc si vor scuipa coaja pe jos iar apoi vor spune, „eu am facut acest lucru minunat”, dar cand colo, altcineva s-a chinuit si nu a fost apreciat ci doar copiat.
    Oful tau de nemultumire e dureros. Sunteti o pagina frumoasa, plina de concursuri – aveti pe an sute de castigatori (chiar daca nu ma numar printre ei, mereu am luat parte cu un like pentru ca e un mod de stimulare exceptional), sunteti niste oameni minunati care ati creat un paradis virtual pentru unii iar pentru altii, surprinzator, un mijloc al informatiilor care trebuie COPIATE nu citite si apreciate.
    Eu iubesc cartea, deci… va iubesc pe voi.(Mi-am luat unele carti doar pentru ca voi le-ati recomandat… si pentru ca am incredere in gusturile voastre, cand e o promotie pe libris/elefant… nu ma uit acolo, ma uit la recomandarile voastre. Sincer vrobesc!)
    Sper sa nu mai aveti astfel de probleme.

    • Multumesc pentru cuvintele frumoase. Ciuda imi este ca din 20 de concursuri 19 sunt organizate din banii mei. IMi cumpar singura cartile pe care le citesc. Daca am primit de la vre-un autor sau de la vreo editura 2 -3 carti toate le-am dat la concurs.
      Cineva mi-a spus pe facebook (acest mic post l-am facut public si pe pagina noastra de facebook) de ce nu dau si numele respectivelor persoane si am spus ca nu imi place sa ma cert cu ele pe privat si nici public „De ce mi-ai furat articolul !”. Mi se pare jenant. Nu e prima data cand scriu ceva de genu. AM presupus de fiecare data ca se vor simti.

      • Crede-ma ca stiu! Acum imi vine in minte poza cu seria „truebood” la care spuneai, ” ce mi am cumparat eu zilele astea, fiti fericiti ca e pentru voi”(nu mai stiu exact formularea ta).
        Seria asta mi am cumparat-o tot pentru ca voi ati recomandat-o.

        Asta cu simtirea…. Sper ca acei copiatori sa aiba obraz si sa isi ceara scuze. E mai dureros ca cineva sa te certe cum ai facut-o tu..cel putin eu m as simti tare prost.

  7. Off, ce urat. Nu inteleg de ce ar face cineva asta. Cu ce ii ajuta pana la urma, daca tot dau copy paste?
    De ce nu incearca sa-si scrie propriile ganduri, pana la urma stilul de scriere a recenziilor se va schimba si imbunatati. Credeam ca macar in blogosfera se renunta la copy paste si fiecare incearca sa-si expuna ideea cat de cat. Nu cere nimeni texte critice.
    Pacat.
    Sper totusi sa nu mai faca din nou acelasi lucru, acum, cand le-ai atras atentia.

    • Dupa cum am spus sunt persoana care toata viata a facut informatica si inginerie. Cand vine vorba sa ma exprim, nu stiu sa dezvolt propozitii. Vorbesc simplu si sec si imi este foarte ciuda pe mine. Doar eu stiu cat ma chinui sa scriu o recenzie, sa nu vorbesc chiar ca in fata blocului sa zic „a fost faina cartea”. Si de aceea imi e ciuda pe toti care fac chestii de genu. Stau si scriu pe acest blog cum pot pentru ca timpul a devenit aur curat pentru mine. De abia mai reusesc sa citesc o carte pe saptamana si de multe ori ma gandesc ca nu am sponsori nu tin blogul asta pentru carti primite. As putea sa citesc in liniste fara sa ma mai stresez. Dar nu renunt la blog pentru ca imi e drag de el. Mi-am propus sa il pastrez asa cum pot in ritmul meu, dar cand vad ca altii imi iau articolele sau recenziile astea amarate si poate sunt de 10 ori mai citite articolele la ei decat la mine ma disper de numa.

Lasa un comentariu

