Recenzie: Dacă citești asta înseamnă că am murit – Andrew Nicoll

tn1_daca_citesti_asta_-_andrew_nicoll (1)Titlu: Dacă citești asta înseamnă că am murit
Autor: Andrew Nicoll
Editura: ALL
Disponibilă la: Editura ALL, Libris, Elefant, Okian

Primul lucru care mi-a atras atenția la această carte a fost titlul, care, de altfel, mi-a creat o grămadă de întrebări referitoare la poveste și la personaj, așa că m-am apucat imediat de citit. Din descrierea cărții, în mintea mea s-a conturat imaginea unui Otto Witte, un bătrânel senil care așteaptă să îi împărtășească cuiva povestea sa de viață,înainte să se stingă și să fie uitat.

Pe parcursul lecturii am descoperit cât de mult pot să mă înșel. Este adevărat că l-am descoperit pe Otto Witte, dar nu bătrânelul senil la care mă așteptăm, ci unul foarte amuzant, care își relatează experiențele din tinerețe într-o manieră foarte comică, făcând haz de necaz.

Tot timpul am avut senzația că stau pe un scaun, în rulotă lui Otto, ascultându-i povestea. Da, este ușor să scrii când stai la o masă sau într-un loc liniștit, dar când riști să fii lovit de o bombă pe care nici măcar nu o vezi venind, primul lucru pe care îl ai în minte e cum să scapi viu de acolo, nu cum să începi să scrii o carte. Dar exact asta face Otto, se apucă să scrie povestea vieții lui, cum de a ajuns un circar ca el să fie rege al Albaniei.

Am fost surprins să descopăr că povestea are un sâmbure de adevăr. Este adevărat că a existat un Otto Witte, acrobat german, care a susținut că a fost încoronat rege al Albaniei, folosindu-se de asemănarea fizică între el și moștenitorul de drept al tronului Albaniei. Așadar, autorul a reușit să rescrie povestea acrobatului german, păstrând firul poveștii adevărate la care și-a adus propriile contribuții.

Otto nu este singurul care m-a impresionat. Pe parcursul poveștii sale am făcut cunoștință cu ceilalți membri ai circului, gâsca lui nebună și veselă, care îl urmează în aventură, cât și cu unii care urmează să îi devină prieteni. Autorul a introdus în opera să și o serie de personalități cunoscute sau mai puțin cunoscute la acea vreme precum Mata Hari sau prim-ministrul Albaniei, Ismail Qemali.

Otto și grupul lui de prieteni sunt foarte apropiați, formându-se o legătură între ei, dar vor află că mai sunt încă multe lucruri pe care nu le știu unul despre altul. Aceștia pornesc într-o aventură, alături de o cămilă furată, spre tronul Albaniei, înainte ca adevăratul rege să sosească. Știm de la început la ce să ne așteptăm și știm că Otto va reuși să ajungă la tron, dar, până atunci, mai sunt multe obstacole palpitante pe drum.

Ca și concluzie, pot să vă spun că mi-a plăcut foarte mult această carte, care m-a ținut în suspans și m-a făcut să râd.
Este și o ocazie frumoasă să citesc aceasta carte pentru că vom avea posibilitatea să îl cunoaștem pe autor, Andrew Nicoll la Târgul de Carte Gaudeamus.

Andrew Nicoll își începe aventura românească printr-o seară petrecută în compania bloggerilor literari. Evenimentul va avea loc pe 20 noiembrie, la Cărturești Verona în Cafenea, începând cu ora 18.30. Acest moment va fi urmat de evenimentul din cadrul Gaudeamus dedicat lui Nicoll – programat pentru data de 22 noiembrie.

Dacă sunteți din București și aveți posibilitatea să mergeți la târg, eu zic că este un eveniment la care se merită să participați.

Mulțumesc Editurii All pentru ocazia de a citi această carte.

Un răspuns la „Recenzie: Dacă citești asta înseamnă că am murit – Andrew Nicoll