Recenzie: Specimenul de Andrei Trifanescu


Specimenul-300x500Titlu: Specimenul (Invadatorii vol. 1)
Autor: Andrei Trifanescu
Editura: Herg Benet
Disponibilă la: Herg Benet, Libris, Elefant

 
Nu avem amintiri. O lume a fost construită special pentru noi. Aici, suntem pioni într-un joc fatal, pe care trebuie să-l câștigăm dacă vrem să rămânem în viață. Împotrivindu-se regulilor coordonatorilor, unul dintre noi a fost ucis cu brutalitate… dar s-a întors. Și nimic n-a mai fost la fel.
Extrași și aduși în lumea reală, îi întâlnim pe cei care au pus la cale totul. Suntem pregătiți însă pentru a privi noua realitate? Pământul nu mai este nimic altceva decât o planetă stearpă, otrăvită și invadată.
Ești gata de confruntare? Ne vei fi alături în războiul ce ne va elibera? Specimenele te așteaptă! Grăbește-te, înainte ca invadatorii să se trezească!
Prea târziu… Sunt deja printre noi.

***

Încep cu ceva ce am spus și pe facebook atunci când s-a anunțat publicarea acestei cărți și îmi pare rău că mă repet dar chiar nu mă pot abține. Acum mult timp, poate mai bine de 2 ani în urmă, am cumpărat o carte de la un băiat, și oentru că avea la vânzare o lista de cărți superbe, curiozitatea m-a făcut să îl întreb de ce le vinde. Mi-a spus că are nevoie de bani pentru a publica o carte, lucru care m-a făcut să îl apreciez pentru curaj. Nu este greu să scri o carte, dar este extreme de dificil să scrii o carte bună.

Văzând că va urma, la Editura Herg Benet, publicarea acestei cărți, deși nu îl cunosc personal pe Andrei Trifănescu, m-am bucurat foarte mult că a reușit ce și-a propus.

Surpiza a venit când am fost intreata dacă vreau să particip la turul de promovare a carii. Știam foarte bine de atunci că voi întârzia cu postarea recenziei (iată au trecut trei zile de când trebuia să fac postarea), cei care mă cunosc știu și de ce, dar, și revin la carte, dorindu-mi foarte mult să o citesc, am acceptat.

Prima părere s-a format în mintea mea atunci când am deschis coletul și am văzut cartea. Când am văzut numărul impresionant de patru sute și ceva de pagini m-am gândit că, ori Andrei a avut o inspirație fabuloasă din care a scos ceva frumos, ori a scris mult și prost.

După ce am terminat de citit cartea m-am bucurat foarte mult că a două părere a fost doar un gând răutăcios. Specimenul este o carte a cărei narațiune și acțiune reușesc să capteze toată atenția. Când afli că este un debut la 16 sau la 18 ani, pentru că nu știu încă, exact, care este vârsta la care a terminat cartea, care pe deasupra a reușit să surprindă și să atragă păreri bune, din punctual meu de vedere, această carte devine ea însăși un specimen.

Poate sună ciudat „€œnarațiune și acțiune”, dar când am spus narațiune am vrut foarte mult să subliniez modul lui Andrei de a povesti, de a pune accentual pe detalii. Imaginați-va că auziți tot și vedeți tot prin felul în care detaliază fiecare sunet și imagine din jurul personajelor. Prin acțiune am vrut să mă refer la desfășurarea evenimentelor care, per ansamblu, este destul de interesantă, chiar dacă uneori am avut impresia că sunt într-un joc video în care specimenele sunt acei playeri pe care îi coordonezi din consolă. Acest lucru m-a făcut să mă întreb dacă Andrei este un fan al acestor jocuri. Dacă nu, recunosc că sunt curioasă să aflu, de unde și-a găsit inspirația pentru a scrie această carte.

Are și minusuri această carte dar nu știu dacă sunt puncte pe care să le scad din nota autorului sau din nota editurii. Am întâlnit de multe ori litere lipsă din cuvinte sau ale greșeli mai urâte de atât. Nu le-aș menționa dacă aș ști că sunt făcute de autor, și eu greșesc și poate mulți ați observat asta, dar dacă sunt făcute din neatenția editurii pretențiile sunt mai mari. După ce am citit cartea am ajuns la concluzia că acest băiat și cartea lui merită mai multă atenție din partea editurii.

Andrei Trifanecu are un mare potențial și cu siguranță o să citesc ce va mai scrie. Ideal ar fi ca noi, acest grup de bloggeri implicați în turul de promovare, să îi fim alături în continuare și la următoarea carte sau la următorul volum. Eu, așa întârziată cum sunt, cu siguranță o să particip.

Din informațiile de la Editura Herg Benet, va mai pot spune că această carte face parte din  și este volumul 1 din Seria Invadatorii, ceea ce înseamnă ca vom mai auzi  de Andrei pe viitor și vom avea ocazia să mai citim ceva scris de el.

Spre final, ce să mai spun? Să fac recomandări, nu?

Recomand Specimenul cititorilor pasionați de distopii și acțiune. Nu recomand această carte acelor cititori care aleg o carte pentru că are dialog mult și puțină narațiune pentru că este exact invers.

Lasa un comentariu

