Recenzie: Si daca as mai trăi o data de Marc Levy

2514_ff3d33e3Titlu: Si daca as mai trăi o data
Autor: Marc Levy
Editura: Trei
Disponibilă la: Libris

Nu este prima carte de la Marc Levy pe care o citesc și în care remarc stilul său unic de a scrie, care mă surprinde de fiecare dată. Este un autor ale cărui cărți le citesc doar pentru a păși încă o dată în universul creat de acesta, un univers în care descopăr întâmplări noi, povești de viață, toate încărcate cu sentimente. Și în această carte, ”€Dacă aș mai trăi o dată, o capodoperă a autorului, intrăm cu totul într-un univers magic, misterios, în care ne este prezentată o întâmplare foarte interesantă, plină de întorsături de situație, o bucățică de istorie în mijlocul unei crime.

Cartea este excelentă, cu un mare potențial pentru final exploziv, care, spre deosebire de celelalte cărți de Mark Levy pe care le-am citit, are un nivel mult mai scăzut de romanță. Înclin spre a spune că este un thriller cu o acțiune superbă. Mai mult un roman polițist în care s-a pus accentual pe mister, pe crimă și deznodământul ei. Adevărul este că tot ce am citit eu de la el m-a făcut să îl privesc ca pe un maestru al poveștilor de dragoste și al comediilor romantice. De aceea spun că acest thriller a fost o surpriză. Am fost intrigată de concept, dar să văd că stilul lui Mark Levy este mult mai bogat decât credeam eu m-a făcut să îl apreciez și mai mult.

Uneori am avut impresia că această carte spune o poveste un pic prea perfectă și că evenimentele sunt aliniate prea bine. A fost distractiv să o citesc. Da, de multe ori am privit-o ca pe un scenariu de film, dar am apreciat imaginația lui Mark Levy și mi-a plăcut foarte mult personajul sau principal.

Andrew Stilman este un reporter de investigații care se află în pragul unei avansări în carieră datorită unui articol la care lucrează. Într-una din diminețile în care acesta merge să alerge, Andrew se prăbușește la pământ și se trezește cu 60 de zile în urmă. El află că are oportunitatea să afle cine l-a ucis, dar trebuie să se adapteze la nouă condiție și să se miște repede pentru că are la dispoziție doar două luni, iar timpul se scurge foarte repede.

În această cursă contra timpului, Andrew trebuie să își continuie ”€œviata” într-un mod normal, fără să dea de bănuit că ceva s-a întâmplat. Nimeni nu poate să afle despre o crimă care încă nu a avut loc. Articolul la care lucra reprezintă un potențial motiv pentru cele întâmplate, așa că el trebuie să reia investigațiile din punctul în care au rămas.

Când anumite părți ale articolului său sunt revelate în această carte mi-a venit foarte greu să citesc și să le înțeleg. Sunt acte realizate de persoane bolnave, care reușesc puțin să te dezguste. Când articolul lui a prins conturul final, pur și simplu m-am simțit zdrobită de actele narate. Am fost de asemenea surprinsă să aflu cine l-a omorât pe el. Citind cu foarte mare atenție cartea, eram sigură că știu cine este, dar când identitatea a fost dezvăluită am aflat cât de departe eram, de fapt, de adevăr.

Deși am văzut câteva critici în legătură cu finalul, mie mi se pare unul foarte bun. Depinde de gustul fiecăruia aici. Este un final care exclude claritatea, nu este precis, ci mai degrabă, te lasă cu întrebări, la care tu singur îți vei găsi răspunsul.

Mie îmi place foarte mult o carte care se termină în asemenea manieră. Dacă autorul ar spune ”acesta este finalul, acceptă-l”, ar fi prea sec. Suntem cititori. Nu este mai interesant să ni se testeze imaginația, să nu dispară complet misterul?
Dacă vă place o carte plină de suspans, emoții și mister, Dacă aș mai trăi odată este cartea perfectă.

Mulțumim Librărie Online Libris pentru această carte.

Nu uitați că la Libris găsiți atât cărți în engleză cât și cărți online. Transportul este gratuit.