Recenzie: Obsidian de Jennifer L. Armentrout – (Lux vol.1)


Obsidian_micTitlu: Obsidian
Autor: Jennifer L. Armentrout
Editura: Leda
Disponibilă la: Leda, Libris, Elefant, BookCity,BookLand, Diverta

Sinopsis:

Daemon este enervant. Arogant. Îmi vine să-l omor. Nu ne în ţelegem deloc. Absolut deloc. Dar când un străin mă atacă şi Daemon efectiv face timpul să încremenească doar cu o simplă mişcare a mâinii, ei bine, ceva… neaşteptat se întâmplă.
Vecinul meu extraterestru sexy a lăsat o urmă pe mine.
Da, aţi auzit bine. Extraterestru. Se pare că Daemon şi sora lui Dee au o galaxie de inamici care vor să le fure abilităţile, iar atingerea lui Daemon mă face să strălucesc asemenea luminilor din Las Vegas.
Singurul fel în care pot rămâne în viaţă în toată povestea asta este să stau cât mai aproape de Daemon, până când amprenta vrăjii extraterestre dispare de pe mine.
Asta dacă nu-l omor mai întâi.”

Recenzie:

Am fost mereu fascinată de ficțiune și fantasy, dar în ultimul timp, nimic nu a reușit să mă mai surprindă. Aceleași personaje mitice puse în diferite  ipostaze. Unicitatea poveștilor a început să pălească. Ultima carte citită de mine, care a reușit să depăseasca tiparul, a fost cartea scrisă de Nely Cab, Creatura. Spuneam atunci că Nely Cab reușeste să satisfacă nevoia de nou. După ce am citit Obsidian, spun cu încredere că această carte nu ar trebui să lipsească din biblioteca iubitorilor de fantasy. Jennifer L. Armentrout abordează un nou gen de personaj, o nouă specie pot să spun, și o încadrează într-o poveste superbă, palpitantă, captivantă.

Obsidian reușește să te atragă de la prima privire, printr-o copertă superbă, și să ofere acțiune intensă astfel încât, paginile să se întoarcă singure până la finalul ei. Avem parte de mult flirt și de romanță piperată și tensionată.

Personajele principale sunt Katy și Daemon. Desigur că, se ceartă, se contrazic și se “urăsc” reciproc, dar din momentul în care se întâlnesc poți simți cum atracția lor lasă scântei pe paginile cărții. Amândoi se doresc reciproc, dar niciunul nu recunoaște în fața celuilalt, decât atunci când realizează că și ambii are aceleași sentimente, ei deja au și jucat jocul: “Te urăsc atât de mult dar nu ma pot opri”.

Ceea ce face această carte grozavă este faptul ca are tot ce necesită. Nu doar că, Daemon este este un personaj extreme de atractiv, dar și celelalte personaje sunt grozave. Katy este un blogger de carte (ceea ce trebuie să recunosc că m-a încântat și mai mult la carte), puțin introvertită în lumea ei, poate să petreacă ore întregi în camera ei, ascunsă, citind cărți. Un alt lucru care o liniștește și cu care își ocupă timpul liber, este grădinăritul, o activitate pe care o practica cu tatăl ei înainte ca acesta să moară. Ea și mama ei s-au mutat în Virginia de Vest din Florida, pentru a avea parte de un nou început, dar cine se gândea că noul ei vecin vine de pe altă planetă și are puteri supraomenești.

Între atracția reciprocă neîmpărtășită dintre Katy și Daemon, sunt și alte personaje, de cele mai multe ori secundare ce reușesc să se facă remarcate, chiar îndrăgite și care nu dezamăgesc. Mi se pare importante și mă bucur că autoarea a pus accentul și pe ele. Mi-a plăcut foarte mult Dee, sora lui Daemon, și dorința ei simpatică și amuzantă de a fi prietenă cu noua fată din oraș. Ash, Andrew și Adam se fac și ei remarcați, tripleți cu personalități diferite, aceștia fac parte din grupul lui Daemon și Dee. Ash este impulsivă și temperamentală, Andrew este în mare parte apatic, dar este convins că oamenii nu au ce cauta printre cei din specia lor, iar Adam este cel simpatico și amabil.

Mi-a plăcut foarte mult narațiunea personajului Katy. Armentrout i-a dat o voce puternică care m-a făcut să mă bucur de această lectură. Totul în carte a fost descris foarte clar, uneori, fiind inserat și un pic de umor.

Obsidian de Jennifer L. Armentrout, volumul 1 din seria Lux a fost o carte pe care mi-am dorit-o în bibliotecă cu mult înainte să apară la Editura Leda, și am fost foarte bucuroasă atunci când am aflat că va fi publicată. Nici nu m-am gândit că nu îmi va placea și mă bucur că a fost pe masura așteptărilor mele.

O recomand tuturor. Este o lectură placută, ușoară, se citește rapid și reușește să te destindă în orice zi.

Multumesc Editurii Leda si Grupului Editorial Corint pentru aceasta carte.

Editura Leda

Editura Leda

38 de răspunsuri la „Recenzie: Obsidian de Jennifer L. Armentrout – (Lux vol.1)

  1. Doamne, ma bucur ca nu sunt singura care citeste(ma rog, a citit, recitit si recitit) seria asta. O ador si a ajung pe primul loc in topul meu si inca o recitesc pentru ca eu chiar nu ma satur de ea si am fost atat de fericita cand am vazut ca incep sa se publice. Primul volum este genia si mi-a schimbat complet parerea despre extraterestrii pentru ca prima oara nici nu am vrut sa citesc cartea dar habar nu am ce m-a facut sa continui iar apoi nu am mai putut sa pun pauza si aveam si teme si teste peste teste si teze iar eu citeam non stop. Merita citita pentru ca are din toate pentru toti. :)) Dragoste, drama, actiune, fantasy, chestii morale(mai ales in volumul 4) si muulte altele.

    • Chiar mi-am cumparat-o zilele astea si astept sa am o fereastra ca sa pot sa o incep. Mi se pare destul de tare si sunt foarte curioasa sa vad cum este mai cu seama ca pana acum nu am mai citit despre extraterestrii. Dar in orice caz cred ca o sa-mi placa dat fiind faptul ca am auzit numai lucruri pozitive despre ea.

    • Eu am fost suprinsa sincer cand am citit-o. Am prostul obicei sa pun ochii pe carti pe goodreads, doar pentru ca imi plac foarte mult copertile, sau pentru ca au rating foarte mare. Cand am vazut ca apare si la noi, eram foarte incantata pentru ca facea parte din acea categorie de carti mentionata.
      Am inceput sa o citesc fara sa stiu despre ce este vorba si am fost surprins asa vad ca e cu extraterestri. cartea mi-a placut foarte mult. Ador noutatile si iesirile din tipar, cu aceleasi personaje fictive.

      • Da si eu fac acelasi lucru. Sincer ma apucasem de carte pentru ca adoram coperta, dar apoi nici nu a mai fost nevoie de un astfel de impuls ca actiunea si suspansul m-a tinut legata de seria asta. Sincer si Obsession, care este scrisa in paralel, e draguta, ma rog, nu cu atata actiune, dar te face sa nu mai stii care sunt, de fapt, tipii cei rai. :))

      • Intradevar si eu imi iau cartile care sunt foarte populare si care au o coperta atragatoare. Dar uneori mi s-a intamplat ca o carte cu un rating mare sa nu fie pe placul meu. Inca nu m-am apucat de Obsidian dar in weekend nu mai scapa de mine.

      • Intradevar..ar trebui sa nu mai fac asta dar nu pot sa rezist la o coperta ca cea de la „Luna plina” sau multe altele. :)) Sau mai am prostul obicei sa imi iau cartea daca are un titlu tare. :))

      • Sunt curioasa sa citesc in continuare, urmatoarele volume.
        Mereu am asteptari mari de la urmatoarele volume. Ma gandesc a nu stationeze din punct de vedere al actiunii si al suspanului. Mereu vreau sa fie mai bune.

      • Da…si mie mi se intampla adesea lucrul acesta atunci cand citesc o serie,mai ales daca prima carte se termina cu o oarecare curiozitate!

      • Intradevar si eu astept si mai mult de la urmatoarele volume atunci cand citesc o serie. De altfel imi place mai mult sa citesc serii decat stand alone books. Mi se pare ca pot sa urmaresc personajul principal pe o prioada mai mare, sa-l vad cum reactioneaza in mai multe situatii.

  2. Pare o carte interesanta. Desigur eu ador cartile fantasy. Dar in orice caz chiar si coperta ma indeamna sa o citesc nu mai zic de descrierea ei. Am o gramada de carti pe care abia astept sa le citesc si inca astept momentul sa le am pe toate si sa devorez fiecare cuvant.

    • Nu stiu daca o gasesti online de descarcat, decat de cumparat varianta electronica. Nu sunt adepta a cartilor piratate.
      Daca iti place sa citesti in engleza cu siguranta pe Amazon, in format electronic o gasesti si mai ieftina.

      • Am cautat pentru o prietena cartile din serie si am dat si peste Shadows. Lasati-mi o adresa de mail, daca o doriti.

  3. Atata lume in jurul meu a adorat aceasta serie inca de cateva ori am tot zis ca ma reapuc de ea. Din pacate nu e pentru mine. Personajul principal masculin imi e atat de antipatic incat ma face sa uit pana si de ce ador sa citesc, LOL.

    Dar ma bucur insa ca tie ti-a placut (si multor altor cititori). Lumea cartilor e fascinanta si vasta, astfel ca fiecare poate sa gaseasca ceva pe gustul sau. Eu am gasit cateva care m-au fermecat pe deplin.

    • Eu n-am citit-o deocamdata, dar am dat peste multa lume carora le place aceasta carte. Rar dau peste persoane care nu agreeaza o anumita carte, desi majoritatea o adora.

      Ce carti sunt pe gustul tau? 🙂
      Sunt in cautare de recomandari.

    • Adevarul este ca nu e usor sa conturezi un personaj perfect. Nu este o carte foarte complexa. E ceva, usor de citit.
      Sunt curioasa ce ai mai citit in ultimul timp, si ce carti ti-au placut foarte mult .

    • Abia acum am apucat sa vad reply-urile, sorry about it.

      Eu am dat de lume si de o parte si de cealalta, oameni care adora aceasta carte si oameni care ar fi pus-o pe foc fara pic de ezitare (personal, eu tin prea mult la cartile mele sa fac asa ceva, mai degraba le daruiesc cuiva care le-ar aprecia mai mult, mi-ar oferi mai multa satisfactie, desi uneori tentatia poate fi mare), dar asta e practic farmecul de a citi, nu toata lumea va iubi o carte, important e sa ne placa ce citim.

      Obsidian mi-a parut nu doar simpluta (am citit si altele mai usurele), dar pentru mine personajele ies cumva din tiparul care m-ar putea face sa ma indragostesc de ele. Sunt desigur gusturi personale, limite pe care mi le cunosc deja dupa atatea carti si nu are sens sa le discut prea mult caci nu vreau sa para ca jignesc in vreun fel gusturile altora (sunt carti pe care si eu le-am adorat in timp ce altii strambau din nas dezaprobator).

      Recomandari… Din pacate in ultimele saptamani nu prea am mai apucat sa citesc, dar in perioada anterioara am citit cateva care merita sa fie mentionate (toate sunt in engleza insa):

      „An Ember in the Ashes” de Sabaa Tahir apare la sfarsit de aprilie si e destul de complexa, mi-a placut tare mult. „The Winner’s Crime” (The Winner’s Trilogy, #2) de Marie Rutkoski mi s-a parut mult mai buna ca prima si efectiv m-a cucerit. Seria „Unwind” de Neal Shusterman e mind-blowing de la prima pana la ultima carte. Si nu am cum sa nu zic nimic de „Jellicoe Road” de Melina Marchetta, care ramane etern preferata mea si pe care o mai tot rasfoiesc din cand in cand.

      Desigur daca m-as apuca sa vorbesc de toate cartile care mi-au placut, am sta la povesti mult si bine, dar asta e probabil valabil si pentru voi.

      O seara faina sa aveti si un weekend minunat!

  4. Chiar vreau sa citesc carte aceasta!Si mie atat de ciuda,caci am avut ocazia sa o iau de la o librarie,dar am trecut cu vederea peste ea,si am zis altadata,dar dupa cateva zile am vazut ca pe net este foarte cautata…si pare chiar interesanta!P.S.Ma bucur ca ai avut timp ca postezi o recenzie,Alexa,caci chiar eram curioasa cu privire la urmatoarea carte de pe blog!

    • Eu citesc mai multe geniri si fiecare gen are carti care mi-au placut si care nu mi-au placut. Cat despre fantasy si fictiune, sunt anumite carti care chiar merita citite, chiar daca nu esti fana a genului.

    • Am primit datele tuturor si probabil o sa va trimit coletele saptamana viitoare. O sa va trimit un mesaj ca sa stiti ca le-am pus la posta.
      La inceputul saptamanaii sigur nu deoarece trebuie sa plec din oras.

Lasa un comentariu

