Recenzie: A face dragoste aproape perfect de Bebe Mihaescu

a-face-dragoste-aproape-perfect_183785_1_1418587340Titlu: A face dragoste aproape perfect
Autor: Bebe Mihăescu
Editura: Polirom
Colectia: Hexagon
Disponibilă la: Diverta, dol.ro

A durat ceva timp până să încep să scriu o recenzie pentru această carte. Trebuie să recunosc că, printre tot arsenalul de cărți citite, care nu sunt extraordinar de multe, cred că pot număra pe degetele de la o mână cărțile citite din genul psihologic.
Am primit această carte de la Clubul Diverta, și țin să mulțumesc cu această ocazie pentru ea. Am fost anunțată în legătură cu lansarea cărții A face dragoste aproape perfect de Bebe Mihăƒescu în decembrie și, documentându-mă puțin despre ea, mi-am dorit să o citesc, nu pentru subiectul TABU pe care îl dezbate ci pentru că, din puținele cuvinte pe care le-am citit despre autor mi-am dorit să aflu puțin mai mult despre stilul lui de abordare și de analiză.

Domnul Vasile (Bebe) Mihăescu este conferenţiar la Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr.T. Popa” din Iaşi, unde predă psihologie medicală, psihoterapie şi psihosexologie. Formator-supervizor în psihoterapie experienţială, hipnoterapie şi psiho­terapie transpersonală.

Înainte să citesc cartea, am crezut că voi putea spune mai multe despre autor, dar cred că m-am înșelat. Sunt incapabilă să îi fac o descriere cu lux de amănunte. Nu pot spune decât că, pare a fi o persoană deschisă cu care ți-ar face plăcere să stai să discuți. Narează direct, fără ocolişuri și are puterea de a te face să îți imaginezi că discuți față în față cu el, nu că îi citești cartea.

„Te-ai gândit vreodată că a face dragoste aproape perfect e ca un vis? Că ceea ce faci acum este mai degrabă „a face sex”? După ce vei citi cartea vei vedea că ai dreptul să savurezi plăcerile de care, cândva, se bucurau doar persoanele cu rang înalt. Cultivate, educate, iniţiate. Cei mulţi, cei ca tine, până a citi cartea pe care o ai în mână „făceau sex”.”

Mergi în librărie, găsești  această carte pe raft, o carte psihologică despre sex, cu titlul, „€œA face dragoste aproape perfect” și te gândești că ai găsit secretul fericirii în cuplu, că tot ce vrei să afli vei găsi în această carte.O iei repede și o adaugi în coșul de cumpărături, fără să stai pe gânduri, ba chiar mai și fabulezi în drum spre casă, că poate această carte îi va spune soțului tău că trebuie să te aștepte cu lumânări și trandafiri în pat, să te plimbe în brațe prin casă sau mai știu eu la ce chestii visează femeile. Vă tai creanga de sub picioare și va spun că Bebe Mihăescu nu scrie povești de dragoste pentru femei, sau pentru bărbați, pentru că desigur, și ei se pot gândi la tot felul de fantezii. El tratează acest subiect având experiență profesională, parcurgând de-a lungul cărții un șir de probleme reale pe care cuplurile le întâlnesc în viața de zi cu zi. La început mi s-a părut foarte amuzantă pentru că autorul abordează câteva dificultăți, ale unor oameni, care din punctul meu de vedere sunt limitați în gândire, chestii de gen, „vreau să o am mai mare sau ce tratamente pot lua pentru a avea erecție mai mult timp”. Nu știu dacă abordarea autorului este într-adevăr amuzantă, sau m-am amuzat, pentru că și eu, la rândul meu am o gândire limitată și nu pot să mă uit la aceste persoane decât cu un ochi critic spunând „Unii chiar nu au ce face în viața asta; Se plictisesc rău!”.

Mă gândesc puțin la modul general acum și răspund la întrebarea „De ce să citesc o carte psihologică?”. Păi pentru a-ți lărgi puțin această gândire limitată, pe care o avem toți, și pentru a vedea o abordarea diferită a unor subiecte. Cărțile psihologice nu sunt făcute să îți schimbe modul de gândire, ci să îți ofere o altă perspectivă asupra unui lucru.

„€œDe ce să citiți această carte?”; Pentru că este interesantă, pentru că nu este doar o carte ci o invitație la discuții despre subiect, cu autorul. Pentru că, poate după ce o vei citit, vei putea discuta cu partenerul sau cu oricine, mai deschis și pentru că abordează niște puncte pe care, cu siguranță, nu le-ai luat în calcul.

Mulţumesc  Clubului Diverta pentru această carte.

Club Diverta

Club Diverta

8 responses to “Recenzie: A face dragoste aproape perfect de Bebe Mihaescu

1. Am achizitionat-o si eu…cred ca acum vreo 2-3 luni. Am rasfoit-o putin si mi s-a parut f interesanta… Acum am nevoie doar de timp sa ma apuc de ea (si de restul de zeci de carti din biblioteca, inca necitite). :))

• Nu este o carte pe care o citesti zilnic, este ceva mai aparte. Eu am primit-o de la Diverta si pot spune ca a fost un subiect interesant. La inceput, au fost catev apagini care nu mi-au captat in totalitate atentia, dar in rest au fost lucruri care prind bine in viata de cuplu.

2. Nu am mai citit pana acum carti psihologice dar asta pare momentul perfect sa ma apuc. Am mai avut cateva tentative sa imi iau o carte psihologica (Arta de a citi ganduri) dar m-am gandit ca ar putea avea prea mult limbaj de specialitate si lucrurile ar fi scrise mult prea obiectiv pentru mine asa ca am renuntat dar poate acum o sa-mi iau ceva de genul.

• Este foarte interesanta. Dupa cum am spus si in recenzie, am vrut mai mult sa vad cum scrie autorul. In general, ca sa ai rabdarea sa citesti o carte psihologica trebuie sa te adresezi intr-un mod placut si atractiv. Daca pastrezi o atmosfera de discutie profesionala, cartea nu este captivanta.

3. „Depresia ca patima si ca boala” de Dr. Dimitri Avadeev si mai am una care mi-a dat-o mama „Ce li se ascunde tinerilor” de Konstantin V. Zorin.Ambele carti fac parte din colectia psihoterapia ortodoxa.