Dileme, controverse și un concurs!


11068096_855797447799218_8394011929905940061_n

Citim sau nu citim? Citesc sau nu citesc tinerii din ziua de astăzi?

Sunt voci care spun că în ziua de azi nu se mai citește ca acum 20-30 de ani. Sunt, însă, voci care spun că astăzi se citește la fel de mult, dar altfel. Nu citim doar cărți, ci și bloguri, articole online, interviuri, materiale de specialitate.

Se citește mai mult? Se citește mai putin? Cât se citea înainte? Cât se citește acum? Cum măsurăm? Cum facem comparația?

#Libris #Concurs

Pentru a afla, care sunt premiile pe care Librarie Online Libris le ofera, ce trebuie sa faci ca sa participi si care este termenul limita, INTRATI AICI !

45 responses to “Dileme, controverse și un concurs!

  1. Si acum, sa va intre b despre concurs…
    V-ati inscris la el?
    Mi-ar placea sa citesc si eu ce scrieti. Sa imi lasati si mie cate un link aici daca participati la el.

    • Din pacate, concursul s-a terminat de cateva zile. Adevarul este ca nu mi-ar fi ajuns prea mult timpul care mai ramasese, cand am dat peste concurs. Poate, voi face un post candva pe aceasta tema si te anunt.

  2. Atat de mult ati povestit si eu am ramas inafara discutiilor daca nu am mai avut timp sa intru pe blog. Timpul meu nu era si asa destul de incarcat, mai nou fac si meditiatii cu un copil. Job, si extra job si extra Job… Faina viata..

  3. Se citeste mult si acum,dar nu ca in trecut….adica chiar facusem un referat la romana pe tema asta.Inainte(si aici ma refer pe la secolele 10-15),era de mare prestigiu ca oamenii de stat cu o pozitie sociala,sa aiba o biblioteca imensa,caci atunci nu exista internet si lumea nu avea accesul la informatii pe care-l avem noi acum,iar totul provenea din carti,si de asemenea cred ca se si scria mai mult atunci.Nu zic ca acum nu se scrie sau nu se citeste si acum,caci Romania e plina de talente nedescoperite…

    • Imi aduc aminte ca atunci cand eram mica, povesteam cu nasa mea de botez, care era o domna scolita si invatata, cum s-ar spune. Avea foarte multe carti, si la fel si fiica ei a avut acces la multe. Facand comparatie intre ea si bunica mea care nu a facut scoala si care nu stia sa citeasca, am realizat ca pe vremuri ca sa ai carti era un privilegiu la care nu toti aveau acces.
      Bunicul meu imi povestea ca doar boierii aveau cartii, oamenii de rand inventau povesti.

      • Da,asa e.Pe vremuri, majoritatea oamenilor de stat aveau cate o biblioteca imensa!Mi-ar placea sa fie si acum la fel…

  4. Chiar zilele acestea aveam o discutie destul de serioasa cu mama si fratele meu. Ei sustineau ca nu vor mai fi autori atat de consacrati ca Eminescu, Eliade, Rebreanu, A. Dumas etc. Ca in zilele noastre, lumea nu scrie cine stie ce (fratele meu insista mai mult pe partea asta, cand el a citit doar o carte cap-coada in viata lui :)) ). Eu tot imi sustineam punctul de vedere, ca a trecut vremea lor si ca acum vor iesi si alti scriitori la iveala, care merita si acestia cititi. Bineinteles ca nu voi renunta la cei care acum nu mai sunt si ale caror opere vor ramane mereu *am un lapsus*, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa-i citesc si pe cei contemporani. De unde stim daca aceste carti vor fi bune, daca nu le citim?

    • si eu am mai auzit pareri cum ca nu o sa mai fie alti autori cum au fost Eliade,
      Eminescu si altii dar eu cred ca ar trebui sa descoperim altii nu doar sa ne afundam in ideea asta ca nu o sa mai fie. Si cum altfel sa-i descoperim si sa devina consacrati daca nu le citim scrierile? Si de aici decurge totul: daca citim cartile autorilor contemporani putem sa ne dam cu parerea si acestia sa devina cu adevarat autori recunoscuti la nivel national.

      • Da..si mama..M-am chinuit ceva timp sa o fac sa citeasca din Nicholas Sparks…dar pana la urma mi-a dat dreptate. Acum mai am un obiectiv :)) Sa reusesc sa-l fac si pe fratele meu sa ateste ca autorii contemporati pot sa fie la fel de buni precum cei din care a citit el singurele carti.. :))

      • Asa este…el o tine pe a lui ca nu vrea autori contemporani :)) Dar ii dau eu o carte d-asta si pana la urma trebuie sa accepte :))

      • Da,intr-adevar,fratii sunt mai greu de convins si spun asta din propria experienta,caci de fiecare data il indemn pe fratele meu mai mic sa citeasca povesti de varsta lui si sa mai renunte la jocurile de pe calculator,dar nu reusesc de fiecare data…cat despre mama,nu avem aceleasi gusturi la lectura.Ea citeste mai mult carti religioase si de cele mai multe de psihologie,iar eu prefer urban fantasty,cartile de dragoste sau romanele politiste…

      • Este mai mic cu un an decat mine si considera cartile, ceva neinsemnat. Nu prea ai cum sa-l convingi in legatura cu ele.

      • Fratele meu este cu un an mai mic decat mine…si nu reusesc sa-l fac sa citeasca ceva mai mult si autori contemporani. Tot incerc sa-i zic cat de mult imi place sa descopar mai multe despre fiecare personaj si cat de mult imi place sa vad stilul autorului si tot ii spun din astea dar nu reusesc. Totusi am observat ca de cateva saptamani ma intreaba ce carti mi-am mai lua…poate am vreo sansa :))

      • Da,si la mine am fost cam la fel.Pasiunea pentru lectura am descoperit-o acum vreo trei ani sau chiar mai mult daca nu ma insel!🙂

      • Eu inca nu am incercat sa o conving pe mama sa citeasca o carte de genul acesta,dar nici nu am de gand deoarece stiu sigur ca raspunsul va fi NU.Si cat despre fratele meu…ei bine,nu prea semanam :))

      • Probabil peste ceva timp o sa-i placa si lui sa citeasca la fel de mult precum imi place mie… si cu mama inca mai incerc sa-i mai dau si altceva in afara de Nicholas Sparks… dar poate o sa-mi zica ca nu are timp pentru contemporanii mei. :))

      • Fratele meu seamana cu cei din partea tatei, deoarece nu citeste absolut niciunul si mereu tre’ sa faca haz pe seama mea, pentru ca o citesc.

      • Da,asa e fiecare este diferit si se remarca atat prin calitatile,cat si prin defectele lui.Si nici mie nu mi-ar placea sa fim toti la fel.Iubesc sa am o personalitate proprie si sa fiu mereu diferita!

      • Si eu sper Ana,cu timpul…poate va ajunge si el la fel de pasionat de lectura asa cum sunt si eu

      • Speranta moare ultima…Cred ca o sa-l pasioneze in viitor ca nici mie nu-mi placea sa citesc prea mult acum un an si ceva :))

      • Intradevar, gusturile nu se discuta. Si cred ca ar fii ciudat daca toti am fii la fel. Fiecare isi dezvolta propriile pareri, aptitudini si totodata si propriile gusturi in diferite materii!

    • Nu stiu daca vor mai exista scriitori, autori, poeti, cum au fost.
      Literatura de azi a luat un traseu contemporan, uneori ciudat. Majoritatea cartilor despre care am auzit ca au aparut in ultimul timp, sunt toate despre droguri si sex.. Sa inteleg ca aceasta este o problema mare a zilelor in care traim, de se scrie atat de mult despre ea? Unde este romantismul, de exemplu?
      Tare as vrea sa mai citesc si cate o poveste impresionanta de dragoste dar, acum, astfel de povesti s-au adaptat timpurilor si asa ies pe piata cartile YA.

      • Da asa e.Majoritatea cartilor aparute acum au subiecte nu prea placute….si mai sunt si cartile alea in care nu exista pagina in care sa nu gasesti o injuratura sau alte lucruri mai demonice ca sa zic asa…

  5. Eu zic ca se citeste oarecum normal. Nu neaparat in coparatie su trecutul ( cu toate ca in trecut lectura din punctul meu de vedere era mai limitata face de prezent). Dar avand in vedere faptul ca acum avem nenumarate posibilitati pentru a citi, cred ca citim destul de mult.

  6. Se citeste mai mult ca in anii trecuti.Diferenta intre acum si in urma cu 15 ani este ca pe vremea aceea cititul insemna strict citirea unei carti sau poate a unui ziar.In zilele noastre exista mai multe surse,mai multe materioale.Fie ca se citeste in varianta clasica (cartea),fie varianta electronica pe diverse aparate (laptop,telefon,ipod,ebook reader,etc)

  7. Eu zic ca se citeste, adica pot spune ca am prietene care nu au pus mana pe o carte in veci, dar totusi ma uit in ratb, pe str sau in metrou mereu sunt persoane cu cate o carte in mana, fie in varianta clasica fie pdf se citeste. Eu una citesc in ambele variante🙂.

    • Sincer, nu stiu sa zic daca se citeste mai mult acum. Ca sa am aceasta cunostinta, ar insemna sa fi trait doua vieti. Probabil ca se citeste, noiile carti contemporane atrag destul de multe persoane, in special tinere.
      In schimb, din punctul de vedere al criticilor literari, literatura a decazut din punct de vedere al calitatii de scriere.

      • Asa cred si eu.Oamenii mai invarsta nu apreciaza majoritatea cartilor pe care le citesc tinerii acum,cum ar fi cele foarte siropoase,carti cu o influenta negativa,unde pur si simplu raiul nu exista sau nu se crede in el,dar in schimb sunt asa zisele lucruri mai rele…si nu prea imi place chestia asta…

Lasa un comentariu

