Pericol si magie; Testul fierului de Holly Black şi Cassandra Clare – Recenzie


Magisterium_micTitlu: Testul fierului
Autor: Holly Black şi Cassandra Clare
Editura: Corint
Disponibilă la: Corint, Libris, DivertaElefant, BookCity

Tags: Fantasy, Fictiune, Vrajitori, Scoala de magie

Testul Fierului este prima carte din seria Școala de magie Magisterium, de Holly Black și Cassandra Clare, o lectură ce alimentează înclinația cititorilor spre fantastic, spre magie și vrăjitori. Cartea abundă de elemente fantastice, mister și suspans.

Callum, protagonistul cărții, este un băiat minunat, dar singuratic. Totul, în viața lui se schimbă rapid și radical, atunci când este acceptat la școala de magie Magisterium, singurul loc pe care a vrut să îl evite cu orice preț. El este un copil cu dizabilități și a fost dat la o parte toată viață și , chiar dacă nu a dorit să facă parte din elevii înscriși și acceptați ai şcolii, această oportunitate este un nou început pentru el. Este șansa lui de a-și face prieteni și de a dovedi că este bun la ceva, poate chiar cel mai bun. Personajul lui Callum este un caracter ce reprezintă foarte bine toți copii care, metaforic vorbind, sunt sufocați într-o luptă cu un handicap. El devine un exemplu, ce arată că, multe lucruri sunt posibile atunci când crezi în tine și, deși este un personaj fictive, el reușește să încurajeze cititorul, să fie la fel de puternic ca el.

Speriat de avertizările tatălui și de misterul lăsat în urma morții mamei lui, Call consideră că această școală de magicieni la care trebuie să se ducă, îl va ține captiv într-o lume distructivă și periculoasă.

Împreună cu noii lui prieteni, Aaron și Tamara, Callum aduce cititorii în rândul unei noi generații de ucenici vrăjitori de la Magisterium. Deși cartea are doar aproximativ 300 de pagini, asistăm la o evoluție frumoasă a personajelor în care ei învăța treptat să își controleze puterile, să le dezvolte și să fie stăpâni pe ele. De la o simplă levitație a lucrurilor ajung să controleze haosul, iar de la simplii copii, ajung în mod cert să se maturizeze.

Această lume creată de Cassandra și Holly este construită din particularități și poate fi văzută ca propriul lor spațiu magic în care cititorii se pot bucură un brand nou și impresionant de magie.

Cartea îmbină ce este mai bun de la fiecare autoare. Există mister, se creează o prietenie strânsă, avem parte de sarcasm dar și de momente amuzante și de multe ori am simțit nevoia să fac presupuneri cu privire la ce se va întâmplă în următoarele pagini. Stilul autoarelor, Clare și Black este bogat în detalii, și reușește să creeze un fundal minunat pentru fiecare capitol.

Faptul că această carte a fost catalogată ca fiind o lectură pentru juniori, nu a fost ceva ce mi-a fost transmis pe parcursul lecturării ei. Mi s-a părut a fi o carte pentru orice vârstă, de aceea o recomand mai departe oricărui cititor fascinate de magie și mister.

Multumesc Grupului Editorial Corint (Editura Corint, Editura Leda si Editura Corint Junior) pentru acest volum si pentru tot sprijinul acordat. Aceasta carte se poate achizitiona de pe site-ul Editurii Corint.

Grupul Editorial Corint

Grupul Editorial Corint

 

33 responses to “Pericol si magie; Testul fierului de Holly Black şi Cassandra Clare – Recenzie

  1. Hmmm…interesanta descriere…S-ar putea sa o achizitionez si eu, avand in vedere faptul ca Cassandra Clare este una dintre autoare(scuzati-mi cacofonia) si imi place mult modul in care reuseste sa te faca sa citesti pagini intregi fara a te plictisi sau a te intreba cat mai este pana termini capitolul.
    Cat despre cealalta autoare nu prea stiu nimic spre rusinea mea…

  2. Ce dragut…sper sa reusec si eu sa citesc cartea asta.Pe langa faptul ca am ajuns sa o admir pe Casssandra Clare si recenzia mi se pare ok,nu am mai citit nicio carte pana acum care sa fie scrisa de doi autori…

  3. Magie…mister…suspans..pericol.. exact elementele pe care le ador intr-o carte.Elemente care mereu imi fac lectura mai placuta si care ma fac sa nu ma deslipesc de carte pana nu o termin.❤

      • Da :)) dar si cand e prezent e bine venit.. Si acum daca stau bine sa ma gandesc nu am citit chiar multe carti cu magie..

      • Nici eu…in trecut nu m-au pasionat asa de mult cartile de genul acesta.Poate ca pasiunea va veni de acum incolo…

      • Da poate.. dar pana acum nu m-au atras atat de mult si poate pentru ca se facea prea multa valva cu magia..Adica tot felul de desene si alte chestii incat am incercat sa ma indepartez oarecum ca nu ma atarg lucrurile astea in jurul carora se face atata tam-tam. Cand eram in clasele mai mici era „la moda” Harry Potter (care spre rusinea mea nu l-am citit) si eu percepeam ca toata magia poate fi doar asemanatoare cu cea din Harry. :)) Dar acum poate o sa reincep sa citesc si carti cu magie care poate fii impletita si cu alte lucruri si care impreuna pot face cartea impresionanta.

      • Eu Harry Potter am perceput-o mereu ca pe o serie de copii, asta pana am pus mana pe ea si am citit-o. Autoarea este foarte buna. Stie sa scrie si nu este o serie simpla scris apentru copii. Este plin ade actiune cu descrieri fabuloase, idei bine conturate. Totusi este vorba de moarte, avem parte de multe momente e tortura … deci nu e chiar pentru copii. ultimele volume care sunt niste carti foarte groase, mi-au placut foarte mult.

      • Da.. Multe cu vampiri si din aceasta cauza am facut o psiune pentru cartile in care apar :)) Cu magie in schimb n-am prea citit

      • Da…si eu imi aduc aminte de Harry Potter,desi nu l-am citit.Si da,populare sunt cartile cu vampiri,varcolaci…

      • Singura carte pe care am citit-o cu vrajitoare este Ultima vrajitoare din Transilvania pe care am citit-o mai mult pentru ca aparea Transilvania in titlu :)) Dar chiar mi-a placut, a meritat.

      • Eu nu am citit-o, dar mi se pare interesantă. Eu am citit seria Cercul Secret, cartea Când eşti vrăjitoare…, cartea Casa de chihlimbar (deşi tipa nu e chiar vrăjitoare). Mai sunt, însă nu-mi vin chiar acum…

      • Am citit cateva recenzii la Cand esti vrajitoare.. si mi s-a parut o carte buna si in mare parte avea comentarii pozitive. Daca o sa am ocazia sigur o sa mi-o iau.

      • Daca stau sa ma gandesc la toate cartile cu vampiri pe care le-am citit, sincer nu pot sa zic ca una este preferata. Jurnalele vampirilor, m-am cam dezamagit. Filmele sunt mult mai bune. Mi-au placut mult volumele 5,6 si 7. Au venit cu ceva nou si firul narativ a fost foarte captivant. Twilight, desi protagonista este prea obsedata de iubirea asta necompatibila, autoarea scrie genial de bine si nu ai cum sa nu iti placa cartile ei. Seria a fost pusa foarte mult in umbra datorita filmelor care au fost foarte proaste. Cat despre varcolaci, Kelley Armstrong este autoarea mea preferata. Luna plina si A doua luna plina, ar trebui sa nu le ratati, daca vreti sa cititi ceva cu varcolaci.

      • Nu am citit multe cu vârcolaci. Şi, în mare parte, nu erau aşa de importanți ca vampirii în cărți, chiar dacă existau.

      • Intalnesc des varcolaci in seriile pe care le citesc,dar inca nu ca personaje principale,si de fiecare data se dusmaneau oarecum cu vampirii.

      • Eu am citi acum mult timp si seria Harry Potter si acum un an cred am inceput seria ce a fost publicata la Leda „Cand esti vrajitoare…”. Inca nu am citit volumul 2.

      • Harry Potter mereu mi-a sunat interesant.Pe de-o parte nu m-am apucat de serie din cauza numarului mare de volume,iar pe de alta parte nu mi-au cazut niciodata in mana ca sa zic asa si de obicei intervin cate si mai cate

      • Inainte nu ma speriau asa tare seriile cu multe volume. Eram fascinata de ele. Acum, avand un program foarte incarcat mi-am cam pierdut rabdarea

      • Da…depinde de serie.Sunt unele care,i-au diferite intorsaturi,iar firul epic se pierde,altele se lungesc aiurea pe volum ce trece si ajungi sa te plictisestie repede.

      • Poate o sa iau si eu Harry Potter sa o citesc cu toata ca pana acum am cam ocolit-o din diferite motive.. ori numarul mare de volume ori din cauza agitatiei din jurul cartilor si in cele din urma nu am mai ajuns sa o citesc

      • Eu am iuncercat acum cativa ani sa o citesc, dar am esuat, nu m-a atras. Probabil ca si faptul ca am vazut filmele inainte, m-a oprit.

      • am inceput primul volum prin clasa a 6a dar nu l-am terminat si nici filmele nu le-am vazut…Probabil daca o sa ma apuc si de carti o sa mai aman si filmele.

      • Eu sincer nu le-am citit pe toate. Deja vazusem primele 3 filme sau 4 si am luat urmatoarea carte de la o colega. DUpa mi-a placut foarte mult si mi-am cumparat si ultimele volume.

Lasa un comentariu

