Natasa, barbatii si psihanalistul de Natasa Alina Culea; Recenzie


converted PNM fileTitlu: Natasa, barbatii si psihanalistul
Autor: Natasa Alina Culea
Editura: ePublishers
Disponibilă laElefant

Tags: Literatura romana contemporana, Chick lit,  fictiune, recenzie rezumat carte, recomandare carte, recomandare carti, Autor roman

Au trecut câteva săptămâni de când am citit această carte, dar cu greu am reușit să mă pun la calculator pentru a scrie o mică descriere a ei. Nu pentru că a fost o carte grea sau proastă, ci pentru că, în ultimul timp, îmi găsesc cu greu cuvintele potrivite, pentru a convinge că este o carte foarte bună. Natașa bărbații și psihanalistul abordează pe larg și foarte deschis relațiile dintre bărbați și femei, atât de natură socială cât și de natură fizică.

Deși ficțiune, această carte reflectă prea bine realitatea. Nepotrivirea dintre cupluri este un subiect controversat. Natasa, protagonista cărții, este prinsă într-o lume a bărbaților în care se lovește doar de persoanele nepotrivite, fie că este vorba de o noapte împreună, sau de o relație de câțiva ani.

La un moment dat, ai impresia că această carte se îndreaptă spre un final cu alai, în care personajul feminin își găsește perechea potrivită, și vor lega bazele unui cuplu ce se va menține până la adânci bătrâneți. Defapt, acest roman centralizează ideea redescoperirii de sine. Povestea face ușor trecerea de la bucurie la neîmplinire și eșec, dar și invers.

Natașa bărbații și psihanalistul este o lectură plăcută, ușor de citit, cu o acțiune simplă dar captivanta.
Cel mai mult mi-a plăcut personajul psihanalistului. Deși, un personaj prea puțin prezent, despre care se știu prea puține detalii, acesta este un punct foarte important al acestei cărți, prin care poți să vezi lucrurile din exterior. Nu te pui în pielea protagonistei, Natasa, ci privești povestea cu alți ochi, pentru a înțelege cât mai bine ce vrea să transmită autoarea.

Finalul, pentru mine, a fost neprevăzut. După cum am menționat și mai sus, mai bine de jumătate de carte, am crezut că va fi o carte clasică de dragostea. La un moment dat, chiar am crezut că după atâtea eșecuri în materie de bărbați, va lua naștere o relație între protagonista cărții și psihanalist. Nu știu de ce, pur și simplu m-am gândit că el este singura persoană, de sex masculin, serioasă din carte. Totuși, mă bucur când ideile mele nu prind rădăcini la finalul cărții și sunt surprinsă de viziunea autorilor. Acest lucru mă face să le apreciez mai mult cartea.

Apar din ce în ce mai multe cărți și din ce în ce mai mulți autori debutanți, dar puțin reușesc să atragă atenția citititorilor. Natasa Alină Culea are un stil deosebit, unic, frumos, captivant.

Nu cred că există un grup anume de cititori, căruia aș putea să recomand această lectură. Este o carte pentru toți.

Mulţumesc autoarei, Natasa Alina Culea pentru aceasta carte. 

Despre autoare:
Link-uri Sociale: Blog | Facebook | Goodreads

2 responses to “Natasa, barbatii si psihanalistul de Natasa Alina Culea; Recenzie

  1. O admir foarte mult pe autoare. SI sper ca intr-o zi sa citesc si aceasta carte. Am auzit numai lucruri bune despre ea.

Lasa un comentariu

