Casa de chihlimbar de Kelly Moore, Tucker Reed, Larkin Reed – RECENZIE


casa-de-chihlimbar_1_produsTitlu: Casa de chihlimbar
AutorKelly Moore, Tucker Reed, Larkin Reed
Editura: Rao
Disponibilă la: Rao, Libris, DivertaElefant

Tags: Literatura contemporana, fictiune, drama, rezumat, recenzie, carte, recomandare carte, recomandare carti 
Casa de chihlimbar este o carte care înșeală aparențele. Inițial, mi-am făcut câteva idei despre cum se va desfășura acțiunea cărții și despre ce tip de personaje voi întâlni, dar așteptările mi-au fost depășite și am avut plăcerea să citesc o poveste uimitoare și captivantă. Cele trei autoare, Kelly Moore, Tucker Reed și Larkin Reed au contribuit la idealizarea unei cărți pentru cititorii fascinați de romane YA.

Sarah Parsons este protagonista cărții, iar povestea începe cu înmormântarea bunicii ei, o femeie despre care cunoștea foarte puține lucruri. Viață protagonistei, este catalogată că fiind ”€œla pământ”. În principal, tatăl ei, este în marea parte a timpului, absent, mama ei este o femeie care nu s-a maturizat și nu vede nimic anormal în judecata ei imatură, iar fratele ei, este diagnosticat cu autism.

Tânăra Sarah Parsons este protectoare și iubitoare cu fratele ei, acesta fiind prioritatea ei număƒrul unu. Totuși, parcurgând această lectură, am rămas cu impresia că ea s-a concentrat prea mult pe viață lui și a acordat prea puțin timp pentru ea, pentru a se descoperi pe sine și pentru a-și înfrunta propriile problem. Oricum, indiferent de păreri, maturitatea ei și loialitatea față de fratele sau rămân lucruri de apreciat.

Mama ei, este un personaj pe care l-am displăcut, încă de la începutul cărții. Este dură și critică cu Sarah, lucruri pe care nu l-am apreciat. Totuși, pe parcurs, am dezvoltat o oarecare milă pentru ea, descoperind că reacțiile ei sunt impulsionate de secrete mistuite.

Povestea se învârte și în alte cercuri, nu doar în cel al familiei, și o urmărește pe Sarah cum se îndrăgostește de tipul bogat și frumos, urmând o oarecare tipologie a acestor povești amoroase. Este genul de personaj care te face mereu să te întrebi, ce anume ascunde. Am fost intrigată dar nu întotdeauna sigură că aș putea avea încredere în el. Mie, sincer, nu mi-a plăcut foarte mult de el, dar în final m-am conformat cu alegerile făcute de Sarah.

Casa de chihlimbar, de unde și titlul cărții, un conac vechi cu elemente artizanale numeroase și complicate, este un loc cu o atmosferă unică învăluit în istorie și mister. Există aici și o seminificatie a conacului, un punct forte al poveștii, dar despre care nu aș putea discută fără să ofer spoilere, deci rămâne ceva ce vă laș să descoperiți singuri pentru a nu spulbera misterul cărții.

Exemplarul meu are un defect şi îi lipsesc câteva pagini spre final însă, am reuşit să deduc ce s-a întâmplat. Nu a fost o problema mare pentru mine deoarece punctele importante ale povestii s-au situat in centrul ei si nu la final.

Cartea mi s-a părut potrivită pentru editura Rao căci oferă acea atmosferă obscura si misterioasa, ca într-o poveste cu fantome din care faci şi tu parte. E adevărat că există cărți mai bune la editură, însă această carte a fost o surpriză plăcută şi nu regret faptul că am citit-o.

Această recenzie este scrisă de faithsbooks, noua membră a grupului Carti Nemuritoare

amber house_05_thumb[1]

6 responses to “Casa de chihlimbar de Kelly Moore, Tucker Reed, Larkin Reed – RECENZIE

  1. Felicitari, Andra, atat pentru recenzie, cat si pentru noul statut!❤ Vezi, pana la urma nu a fost asa de rau cum credeai. M-ai facut curioasa in legatura cu aceasta carte si sper ca se va publica si la noi.🙂

  2. Interesanta recenzie si cartea,de asemenea.Doamna/Domnisoara care s-a alaturat grupului este priceputa si se pricepe sa convinga oamenii.Laudele mele noii membre!

    • Este o carte care reuseste sa starneasca interes. Si eu ma bucur ca am un nou membru in echipa. Defapt avem doua membre noi. O sa cititi si o recenzie scrisa de Georgiana curand. Si inca mai caut o membra priceputa la recenzii.

  3. Felicitari Faith pentru recenzie! ^_^
    Pare o carte interesanta numai dupa titlu si dupa coperta (care este geniala), nici nu mai zic de descriere. Trebuie sa o citesc neaparat…sunt absolut sigura ca nu ma va dezamagi!

  4. E foarte draguta recenzia!Chiar saptamana aceasta am vazut cartea intr-o librarie,din intamplare,in timp ce cautam alte carti.Sper sa am ocazia sa o citesc si eu!❤

Lasa un comentariu

