Recenzie: Avioane de hartie de Dawn O’Porter


coperta_3185_bigTitlu: Avioane de hartie
Seria: Avioane de hartie
Volumul: 1
AutorDawn O’Porter 
Editura: Rao
Disponibilă laDiverta

Tags: Literatura universala, fictiunerecenzie, rezumat, carte, recomandare carte,recomandare carti, Adolescenti, Fictiune pentru adolescenti, dol.ro

Avioane de hârtie de Dawn O’€™porter, este o carte care a fost publicate cu puțin timp în urmă la Editură Rao, și care, am avut ocazia să o citesc, datorită Clubului Diverta, cărora le mulțumesc foarte mult.

Prima dată am căutat informații despre autoare deoarece nu îmi era deloc cunoscută și am aflat că, această carte, este romanul ei de debut, ea fiind o cunoscută prezentatoare de televiziune și jurnalistă.

Această carte le urmărește pe Flo Parrot și Renee Sargent în ultimul lor an, la o școală de fete. Povestea este plasată în mijlocul anilor nouăzeci și vag bazată pe jurnalele autoarei din adolescență. Este scrisă la persoana întâi, naratoare fiind cele două personaje principale între care autoarea jonglează foarte ușor, făcând treceri rapide de la un personaj la celălalt și invers.

Renee este personajul rebel,fumătoare, îi place mult să sară peste școală, iar Flo, o fată foarte muncitoare, foarte echilibrată și liniștită. Ele sunt foarte diferite, fiind caracterizate cu o personalitate total opusă. Există totuși, o situație similară în familiile for, ceea ce le aduce împreună și, în ciuda tuturor obstacolelor, se crează o prietenie puternică.

De multe ori am simțit că Renee este personajul principal și, personal, nu cred că ar trebui să existe un a€œprincipal” într-o carte care are dublă perspectivă În timp ce ambele personaje se completează reciproc, această poveste a aparținut ei.

Avioane de hârtie explorează probleme de zi cu zi din viața celor două adolescente de cincisprezece ani, cum ar fi, sexul, pubertatea, relațiile, examenele, presiunea de grup, intimitate sau tulburări de alimentație.

Cartea este alimentată bine cu umor şi chiar dacă are şi momente mai slabe, în final, s-a dovedit a fi o lectura strălucitoare, interesantă și amuzantă.

Personajele sunt realiste, lucru care l-am apreciat foate mult. Autoarea nu fabulează nimic, vorbește despre lucruri simple din viață unor fete, chiar și chestii jenante pe care le-am întâlnit abordate în puține locuri.

Unul dintre cele mai izbitoare lucruri, cu privire la acest roman, este faptul că lucrurile rele se întâmplă personajelor bune, un alt subpunct abordat în carte fiind tratamentul per individ, care se vede clar că este diferențial. Există câteva scene de umilire duse la extrem, despre care nu știu ce să zic. Probabil că, din punctul de vedere al unui cititor, nu sunt deranjante, dar dacă stai să te pui în situațiile respective, realismul cu care sunt descrise te învăluie într-o senzație de neliniște.

Avioane de hârtie este o lectură față de care nu poți să rămâi pasiv și pot spune că așteptările pe care le aveam de la o carte cu adolescenți mi-au fost depășite. Merită să vă pierdeți timpul cu ea. Eu cu siguranță vreau să citesc continuarea.

Mulţumesc  Clubului Diverta pentru această carte.

Club Diverta

10 responses to “Recenzie: Avioane de hartie de Dawn O’Porter

  1. Am auzit de aceasta carte insa e pentru prima data cand citesc o recenzie despre ea. Si imi place! O s-o adaug pe lista.

  2. Deci ieri am terminat de citit cartea asta si azi m-am apucat de Academia vampirilor🙂
    Revenind la carte,am promis ca revin cu o părere!Mi-a placut mult,si am apreciat faptul ca autoarea a abordat situațiile cu care se confruntă majoritatea adolescenților din ziua de astazi,faptul ca perspectiva le-a apartinut ambelor personaje,si daca stau si ma gândesc mai bine,la fel ca si tine,si eu am simtit ca protagonista principala ar fi Renee.
    In rest,a fost o lectura usoara,potrivita pentru zilele de vacanta.
    Am o nelămurire…ai mentionat in recenzie ca astepti continuarea.Sa inteleg ca exista sau nu se stie inca?

  3. Pingback: Cititorii Lunii Iunie | Cărți nemuritoare·

  4. E prima recenzie pe care o citesc vizavi de cartea asta. Imi place informatia despre autoare, o sa ma ajute mult sa fiu mai… indulgenta😉 Am sa-mi iau si eu cartea, e pe lista mea de dorinte. Sper sa nu ma dezamageasca!🙂

  5. Cartea asta trebuie neaparat sa o citesc❤ Imi place tot..de la titlu la descriere si ajungand la coperta. Vine si timpul ei cat de curand :))

  6. Pare interesanta cartea deaorece este foarte realista. O voi citi la vara. Imi place recenzia!🙂

    • Recenzia e doar recenzie. Sper doar sa iti placa cartea. Nu sunt critic literar si atunci cand vorbesc despre o carte, vorbesc personal. Mie mi-a placut

Lasa un comentariu

