Recenzie: Robotii din familia mea de James Patterson


Titlu: Roboții din familia mea
Seria: Roboții, vol. 1
AutorJames Patterson  
Editura: Corint, Corint Junior
Disponibilă laCorintLibris, Diverta, Elefant,BookCity

Sinopsis:

Romanul este narat din perspectiva lui Sammy, un băieţel obişnuit, elev în clasa a cincea, nu prea popular la şcoală, liniştit şi puţin cam singuratic. Puternic ataşat de surioara lui mai mică, Maddie, care suferă de o boală imunodeficienta care îi face imposibilă prezenta la şcoală, Sammy îşi petrece tot timpul liber în compania acesteia şi a celui de-al doilea cel mai bun prieten al său, Trip. Crescut într-o famile fericită, alături de o mamă cercetător în robotică şi un tată autor şi ilustrator de volume grafice, Sammy este înconjurat de roboţeii construiţi de mama sa, care au devenit parte din familia lui.

Recenzie:

Trebuie să recunosc că această carte a fost o surpriză pentru mine din două puncte de vedere, nu citesc în general cărți cu roboți, ultima cu care am intrat în contact a fost Robocop când eram în generală, și ca urmare nu vă pot spune prea multe despre aceasta, totuși cartea ”Roboții din familia mea”, pot spune că mi-a plăcut. Chiar dacă am depașit momentul(ca și vârstă) și acum citesc cărți mai „complicate” mai ”serioase”, cartea aceasta a fost un moment de relaxare.

Este genul de carte, care se adresează tinerilor copii și spune o poveste ușor de înțeles și mai ales din care au ce învăța. În carte fiecare personaj a fost atent creeat pentru a evidenția anumite comportamente sau tipologii, totul fiind încadrat în ideea că aducând informațiile la un nivel ușor de înțeles va fi mult mai bine asimilat de către tineri, iar când totul este scris într-o manieră antrenantă și amuzantă, nu ai cum să nu receptezi cea mai mare parte din informație.

Sunt abordate teme diverse, cu care se poate confrunta fiecare copil, apariția unui nou frațior, o soră bolnavă, sentimentul de iubire/ură, curaj/ depașirea unor situații dificile, succes/eșec, sunt evidențiate foarte frumos relațiile familile sau de prietenie.

Romanul spune povestea lui Sammy, un elev de clasa a cincea, foarte atașat de surioara lui Maddie care din cauză că suferă de o boală imunodeficitară nu poate frecventa școala. Familia lui însă nu este una tocmai obișnuită, tatăl său scrie romane grafice, mama specializată în robotică, constuiește roboții, ca urmare casa lor este plină cu roboți speciali. Vom asista la o aventură pe care Sammy o trăiește din plin alături de familie și roboții, vor fi momente monotone,  sau triste, antrenante și pline de haz, întâmplări plăcute și mai puțin plăcute, foarte asemanătoare cu cele din viața reală…bine excuzând roboții.

Pentru a face totul mai atractiv pentru tinerii cititori cartea este însoțită de ilustraţii reușite create de Juliana Neufeld.

Această carte are ca și cititori țintă publicul tânăr, dar acest lucru nu ar trebui să ne împiedice pe noi, cititori mai cunoscători, să citim o poveste care ne ajută să ne reamintim de copilărie si sa o savurăm.

Roboții din familia mea (Roboții, volumul 1), de James Patterson, a fost publicata la Editura Corint

Grupul Editorial Corint

Multumesc Editurii Leda si Grupului Editorial Corint pentru aceasta carte.

4 responses to “Recenzie: Robotii din familia mea de James Patterson

  1. Pare destul de simpatică cartea asta, am tot auzit de ea prin blogosferă și chiar am participat la ceva concursuri care o aveau ca premiu, dar se pare că de data aceasta nu am mai fost atât de norocoasă cât să o câștig. Eh, poate data viitoare, cine știe?
    Frumoasă recenzia, mulțumim!

    • Da,au fost foarte multe concursuri care au avut ca premiu aceasta carte si ma bucur mult pentru cei care au fost câștigători,dar la fel ca si tine nici eu nu am ajuns la ea!

  2. Draguta recenzie!Nici eu nu obisnuiesc sa citesc carti cu roboti,dar in jurul acesteia s-a facut atata vâlvă,încât am devenit curioasă!

Lasa un comentariu

