Recenzie: Fantomele din Tarragona Autor Michael Riche-Villmont

Fantomele-din-Tarragona-de-Michael-Riche-VillmontTitlu: Fantomele din Tarragona
Autor:  Michael Riche-Villmont
Editura: Sf. Nicolae
Disponibilă la: Libraria Scriitorilor

Această recenzie a fost scrisă de Mişa

M-am gândit să vorbesc despre romanul „Fantomele din Tarragona”, al autorului Michael Riche-Villmont, un roman al cărui subiect m-a captivat. Am mai scris despre acest roman, dar acum parcă-l văd altfel şi-mi este uşor să vorbesc despre subiectul lui, fiindcă descrie unul dintre cele mai profunde sentimente. Sentimentele de dragoste dintre părinţi şi copii, pe care suntem tentaţi să le atribuim doar oamenilor. Din fericire, aceste sentimente stăpânesc, într-o formă sau alta şi animalele şi păsările, toate pe care ştiinţa le-a studiat şi al căror comportament l-a descris. Tocmai de aceea îmi este uşor să vorbesc despre subiectul cărţii.

Autorul ne duce în provincia catalană Tarragona, la domeniul Vetero unde, pe la mijlocul secolului al XII-lea, trăiau fericiţi seniorul locului, Don Rodrigo şi familia fiului său, Don Eduardo şi Dona Silvia de Gadara. Fericirea lor a fost şi mai mare după ce nora le-a dăruit o nepoată, Melissa, o comoară de copil. După patru ani însă, viaţa li s-a schimbat, transformându-se într-o dramă.

Melissa a fost răpită de unul din ofiţerii mauri, care stăpâneau ţinuturile învecinate. Momentele dramatice prin care au trecut, pe de o parte Melissa, nevoită să trăiască alături de copiii mauri în haremul stăpânului şi, pe de altă parte, părinţii şi bunicii, familia ei iubitoare, care şi-au pierdut cel mai frumos dar Dumnezeiesc.

M-au emoţionat durerea şi greutăţile prin care au trecut toţi, copilul Melissa, părinţii şi bunicii ei, căutarea neîntreruptă a copilului şi dragostea părintească ce s-a întărit odată cu trecerea timpului, în ciuda înclinaţiei omeneşti spre uitare. La fel de mult m-a emoţionat dragostea copilului pentru părinţi şi bunici, lupta lui pentru a înlocui incertitudinea cu speranţa, stăruinţa pentru a-şi menţine, bine ascunsă în inima de copil, credinţa creştină, în condiţiile unei stricte educaţii musulmane din harem.

Am trăit durerea părinţilor şi am fost alături de ei disperarea lor în căutarea copilului, desfăşurată ani de zile, fără succes. M-au emoţionat şi sentimentele materne, dragostea celor două mame vitrege musulmane pentru fetiţa creştină, pe care o educau după regulile acelei lumi noi şi misterioase pentru ea. În timp, sentimente de dragoste care au devenit reciproce. Regăsirea şi salvarea tinerei Melissa, readaptarea ei la viaţa creştină şi dramele pe care, ulterior, aceasta le trăieşte m-au făcut să particip, clipă de clipă la întâmplările pe care le aflam din paginile cărţii. Şi am participat împreună cu Melissa şi Lopez la aventurile lor, în viaţa pământeană apoi, chiar şi după ce au intrat în legendă, ca spirite binefăcătoare. Spirite ce au apărut, în faţa oamenilor, uneori ca porumbei (simbol al păcii şi iubirii) sau fantome. Şi poate că încă apar, în zilele noastre, în acele locuri miununate de pe Coasta Dorada, în Salou şi Tarragona.

M-am întrebat cât este adevăr din povestea lor şi cât este ficţiune, legendă, dar poate că acest lucru are mai puţină importanţă. Mai important este că ne emoţionăm de acest exemplu de iubire dintre părinţi şi copii, un adevărat model al spiritului uman. Romanul mi-a adus o trăire profundă, emoţii şi curiozitate, amplificate de misterul întâmplărilor şi manifestările de magie din viaţa personajelor principale, în cele mai dramatice clipe ale vieţii lor. Tocmai de aceea vorbesc atât de uşor despre legenda Melissei şi a lui Lopez. Şi de aceea o recomand celor romantici, care trăiesc în ţinuturile iberice, sau merg doar în vacanţă.

Această carte m-a apropiat şi mai mult de copilul meu şi mi-a facilitat cunoaşterea mai bine a catalanilor. A istoriei lor care le-a modelat frumosul caracter.

8 responses to “Recenzie: Fantomele din Tarragona Autor Michael Riche-Villmont

• Multumesc!Am lăsat un comentariu cu adresa mea de e-mail,dar in orice caz o las si aici:grigoroaiageorgiana19@yahoo.com